Toon posts:

extern bureaublad delen achter speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn bureaublad van mijn pc thuis benaderen. Deze pc draait achter een speedtouch 500 serie. Binnen NAT heb ik het volgende ingevoerd: 10.0.0.201:1339 unspecified:1339 tcp NONE

Dus mijn ip aan de buitenkant van xs4all wordt geforward naar 10.0.0.201. Dit is de pc waarvan ik het bureaublad wil overnemen.

Het lukt me wel als ik een andere pc in dit netwerk pak en dan een rechtstreekse verbinding opzet naar 10.0.0.201. Alleen via het internet werkt het niet. Iemand nog ideeen? Kan het aan mijn provider liggen...? De pc instellingen lijken goed, omdat het binnen het eigen netwerk wel werkt.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

remote desktop werkt met poort 3389

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

heb je het geprobeerd via een PC van buiten je netwerk?
als je een PC binnen je netwerk over het internet een verbinding laat maken met een andere PC in je netwerk, kun je problemen krijgen met je mappings

RDP gaat trouwens via port 3389

edit:
k-oz Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 23:34 ]

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Remote desktop loop toch via poort 3389 ????

[ Voor 5% gewijzigd door PtrO op 12-04-2004 23:34 . Reden: edit: Oeps was al genoemd, sneller dan langzaam dus. ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Jep...indedaad een verkeerde poort doorgekregen.. :(

Bedankt allemaal!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 23:57 ]

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

a simple 'thank you' would be nice .....

dit forum is niet alleen bedoeld voor jouw vragen he.... het is elkaar helpen, en gezien jouw nick en je topics zet ik daar mijn vraagtekens bij.... hebbie de faq al eens doorgelezen?...echt doorgelezen? O-)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
Is het veilig om op deze manier een bureaublad te delen? Of moet ik gebruikmaken van een VPN verbinding?

Verwijderd

als je een niet gemakkelijk te hacken password hebt, is het veilig
als je paranoia bent, kun je natuurlijk altijd een VPN tunnel maken

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 23:56:
Is het veilig om op deze manier een bureaublad te delen? Of moet ik gebruikmaken van een VPN verbinding?
wat is jouw definitie van veilig?
Al gebruik je een VPN met 100000bits encryptie maar een password als 'hallo' tja... ;)

Overigens kan ook het veranderen van de poort al enorm helpen op de 'veiligheid' immers het is dan niet direct zichtbaar dat er een Remote Desktop draait :)

Verwijderd

Topicstarter
Veilig.....

Ik zie het grote verschil in veiligheid niet tussen rechtstreeks een tunneling door gebruikmaking van VPN of extern bureaublad delen... Bij beide communicaties moet je inlognaam en wachtwoord weten om binnen te komen. Bij VPN daarintegen is encryptie als extra beveiling toe te passen......

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 00:06:
Veilig.....

Ik zie het grote verschil in veiligheid niet tussen rechtstreeks een tunneling door gebruikmaking van VPN of extern bureaublad delen... Bij beide communicaties moet je inlognaam en wachtwoord weten om binnen te komen. Bij VPN daarintegen is encryptie als extra beveiling toe te passen......
nou, daar heb je je eigen antwoord :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 00:06:
Veilig.....

VPN is een manier om een beveiligde verbinding tussen 2 hosts op te zetten via een bestaande verbinding
je kunt je RDP via een VPN tunnel laten lopen als je je dataverkeer wilt beveiligen, maar daar zie ik het nut niet van in, tenzij je een corporate server met vertrouwelijke informatie wilt overnemen
Pagina: 1