In de orginele opstelling stonden er twee routers achter elkaar, dat was geen probleem ik kon gewoon op internet. Echter nu wil ik enkele poorten openzetten maar dit lukt niet met door de twee routers.
Dus heb ik de modem in PPTP modus gezet en de router een PPTP-bridge laten maken, zover ik kan zien staat dit goed. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat ik sommige sites wel kan openen, maar de meeste niet, bijvoorbeeld:
WEL:
www.tweakers.net
www.xs4all.nl (ADSL-provider)
www.draytek.nl
NIET:
www.microsoft.com
www.google.nl
www.dvd.nl
Als ik zo'n niet werkende site ping of een tracert, dan krijg ik de melding terug dat er geen host voor dat betreffende lokatie gevonden kan worden. Ook in de client een DNS-host opgeven van mijn provider wil dit niet verhelpen.
Overzicht opstelling en apparatuur:
internet --- modem --- router --- netwerk
modem: Thomson Speedtouch 510i (v4.2.3.0)
router/switch: Draytek Vigor 2200x (v2.3.8)
Zowel op in modem als in de router is de DHCP-server uitgeschakelt, dit wordt verzorgt door de server in het netwerk. Verder blijf het @-lampje blijft oranje branden op de modem.
Heb de search gebruikt maar geen van de problemen leek op de mijne en heb voor de zekerheid ook de diverse mogelijke oplossingen geprobeerd maar geen verbetering.
Ben alleen vergeten een goede topictitel te zetten
Dus heb ik de modem in PPTP modus gezet en de router een PPTP-bridge laten maken, zover ik kan zien staat dit goed. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat ik sommige sites wel kan openen, maar de meeste niet, bijvoorbeeld:
WEL:
www.tweakers.net
www.xs4all.nl (ADSL-provider)
www.draytek.nl
NIET:
www.microsoft.com
www.google.nl
www.dvd.nl
Als ik zo'n niet werkende site ping of een tracert, dan krijg ik de melding terug dat er geen host voor dat betreffende lokatie gevonden kan worden. Ook in de client een DNS-host opgeven van mijn provider wil dit niet verhelpen.
Overzicht opstelling en apparatuur:
internet --- modem --- router --- netwerk
modem: Thomson Speedtouch 510i (v4.2.3.0)
router/switch: Draytek Vigor 2200x (v2.3.8)
Zowel op in modem als in de router is de DHCP-server uitgeschakelt, dit wordt verzorgt door de server in het netwerk. Verder blijf het @-lampje blijft oranje branden op de modem.
Heb de search gebruikt maar geen van de problemen leek op de mijne en heb voor de zekerheid ook de diverse mogelijke oplossingen geprobeerd maar geen verbetering.
Ben alleen vergeten een goede topictitel te zetten
[ Voor 3% gewijzigd door squaddie op 12-04-2004 23:11 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.