Even de volgende situatie die ik in met de search niet tegen ben gekomen. Mijn oma is redelijk enthousiast geworden met computers etc. en wil nu ook thuis een laptop met internet. Aangezien zij geen zin heeft in torenhoge rekeningen, hebben we besloten dat er maar een breedband verbinding moet komen in de vorm van een Chello Starter abonnement (14, 95 euro per maand). Voldoende voor wat zij met de PC wil gaan doen (mailen en beetje surfen).
Nu mijn vraag: zij wil de verbinding draadloos hebben op haar laptop. Aangezien dit de enige PC is, lijkt mij een router + accesspoint (ingebouwd) overbodig. Volgens mij zou ik ook gewoon een accesspoint op het kabelmodem moeten kunnen aansluiten, welke vervolgens het bekabelde signaal omzet in een draadloze signaal.
Klopt mijn gedachte wat dit betreft en zo ja; hoe kan ik de laptop laten 'inbellen' via het draadloze netwerk?
Nu mijn vraag: zij wil de verbinding draadloos hebben op haar laptop. Aangezien dit de enige PC is, lijkt mij een router + accesspoint (ingebouwd) overbodig. Volgens mij zou ik ook gewoon een accesspoint op het kabelmodem moeten kunnen aansluiten, welke vervolgens het bekabelde signaal omzet in een draadloze signaal.
Klopt mijn gedachte wat dit betreft en zo ja; hoe kan ik de laptop laten 'inbellen' via het draadloze netwerk?