[xp] Sitecom wl-108 + wl 120 probleem

Pagina: 1
Acties:

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 08:36
Ik heb afgelopen vrijdag bij dixons een Sitecom wl-108 basisstation gekocht samen met een wireless card. http://www.dixons.nl/Stor...%5FModems&prid=0007044949 .Dit is een adslmodem,router,accespoint,4 port switch ineen. Bekabeld werkt hij goed. Maar wireless krijg ik nachtmerries ervan. Soms vind hij netwerkgroep niet. Hij vind standaard wel eentje die ik niet heb ingevoerd(zou het van de buren zijn?) Ik heb alles uit het boekje gedaan. Ik heb zelfs de laatste firmware geflasht. Van de site van sitecom wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik heb alleen de eerste dag gelijk kunnen wireless internetten. na een reboot begonnen de problemen. ik kon soms ook de router niet benaderen.(vaak). nu heeft hij de juiste netwerkgroep gevonden. De signaal is uitstekend,maar geen ipadres, terwijl dit wel is ingevoerd.
wie herkent deze probleem en kan mij helpen? Als het niet lukt wil ik het terugbrengen en ruilen voor een linksys(als dixons tenminste meewerkt)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Een maat van me heeft iets dergelijks ook gehad met een een Sitecom die kapot bleek te zijn. FF omruilen zou ik zeggen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 08:36
PtrO schreef op 12 april 2004 @ 23:37:
Een maat van me heeft iets dergelijks ook gehad met een een Sitecom die kapot bleek te zijn. FF omruilen zou ik zeggen.
Ik heb hem omgeruild voor een linksys. totaal 290 euro gekost maar doet het nu perfect.
voor mij geen sitecom meer(ook als ze gratis zijn)

Verwijderd

Heb vorige week de zelfde aanbiedingsset gekocht voor €199
10 uur verder 3x gebeld met helpdesk de set terug gebracht.
Ben voorgoed genezen van Sitecom de produkten zien er goed uit maar hun software is een ramp. In de verpakking van de wl-120 zit een waarschuwing toegevoegd dat windows xp nog niet aangepast is aan hun standaard en je moet vervolgens een aantal instellingen in je xp veranderen. Had al een draadloos netwerk van E-tech daarvan steek je het kaartje erin en het werkt. Nu een 3com set besteld schijnt ook gewoon door xp herkend te worden.
Had ook nog zo'n wl-120 via marktplaats gekocht en heb het nog een herkansing gegeven, 1 maal werkend gekregen geeft de info zeergoed ontvangst maar is met internet super traag in vergelijking met m'n oude E-tech kaartje. als ik m'n laptop sluit en weer open is 8 van de 10 keer de verbinding verbroken en moet ik via de software opnieuw aanmelden.
Een groot drama, wees gewaarschuuwd.