Toon posts:

Spellen spelen zonder dat hij ermee stopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

Ik ben inmiddels ten einde raad ik heb een tijdje gelede een nieuwe pc gekocht:

P4 - 3 Ghz
Asus P4P800 Deluxe
256 MB Radeon 9800 XT (asus)
1024 geheugen (2 banken Kingston)
240 gig (2 schijven)
300 Watt voeding
Sony DVD brander
Win XP

Ik wil inmiddels spellen gaan spelen maar doen het allemaal niet zonder problemen. Ik speel onderandere NFSU, Max Payne, Max Payne 2, MotoGP2 en C&C genarals. Nou als ik gewoon internet of met word bezig ben dan is er niets aan de hand. Zodra ik spellen wil gaan spelen dan doet hij het over het algemeen gewoon goed. Tot na iets van een half uur stop hij ermee en klapt hij terug naar Windows.

Ik heb alles geupdate waaronder me drivers van me GPU en windows. Ook heb ik alle patches van games geprobeerd die niets helpen.

Ik heb me helemaal gek gezocht op forums en heb geen enkele oplossing gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 22:18 ]

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Zou aan je voeding kunnen liggen. Die 240gig waar je het over hebt, is dat 1 schijf of zijn dat meerdere??
Zou best eens zo kunnen zijn dat als je gaat gamen je voeding te veel belast wordt en dit niet helemaal goed gaat.

Verwijderd

Begin eens je systeem goed te testen (er kan van alles mis zijn :)).
Dus in volgorde van waarschijnlijkheid : geheugen, voeding en temperaturen.

Ik zou beginnen bij het geheugen gezien de symptomen --> dus memtest86 runnen. (linkje zie FAQ) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 22:02 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik gok zo dat die 300Watt voeding te weinig vermogen kan leveren..
Die CPU en GPU vreten een hoop :p

Leen ff van iemand een voeding die wat meer vermogen heeft en kijk of je probleem verholpen is..
Heb je de pc zelf gebouwd of komt ie zo uit de winkel?

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem zelf gebouwd. Maar ik heb eigenlijk alleen nog maar naar het software deel gekeken dus ik ga indd maar eens naar het hardware deel kijken iig bedankt zover jongens ga even verder testen. Jullie horen nog van me of niet en dan is het goed :) Thnx zover.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31
IK heb maanden geleden met een Radeon 8500, met een AMD XP2000+
ook een 300 Watt voeding gehaald, omdta die oude kapot was gegaan.
Toen kreeg ik ook vage meldingen, en uitvallers.
Toen heb ik een Aopen 350 Watt gehaald , omdat hij pas raar ging lopen nadat ik mijn nieuwe voeding er in had gedaan.
En nadat die nieuwe er in zat was alles opgelost.

MAar welke MOBO heb jij er in zitten?
Want als het een VIA bak is kan het ook problemen geven met je Radeon.
Dus even BIOS opdate doen, en kijken of je ram goed wordt aan gestuurd wordt in je bios. (MEM FEQ even van auto stand afhalen , en zetten naar je ram snelheid)

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 12-04-2004 22:18 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Topicstarter
ohh ok dan ga ik daar maar eens naar kijken, dacht zoiets zelf ook al maar ben denk ik toch iets vergeten. Heb het ook al een keer met een 400 watt geprobeerd maar toen had ik nog een andere fout denk ik en ben toen deze vergeten ga er maar eens achteraan.

Verwijderd

Topicstarter
Sn00pN00b schreef op 12 april 2004 @ 21:56:
Zou aan je voeding kunnen liggen. Die 240gig waar je het over hebt, is dat 1 schijf of zijn dat meerdere??
Zou best eens zo kunnen zijn dat als je gaat gamen je voeding te veel belast wordt en dit niet helemaal goed gaat.
Zijn er twee btw

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 22:16 ]

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56
Het zou wel eens een hitte probleempje kunnen zijn, wat zijn je temps?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al naar gekeken dat is het probleem niet maar toch bedankt voor de reactie.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 22:25:
heb ik al naar gekeken dat is het probleem niet maar toch bedankt voor de reactie.
Je Moet je posts voortaan met de EDIT Knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif bewerken, ipv 3 replies achter elkaar te doen. Dat leest zeer irritant voor mensen die je willen helpen :)

Wat zijn je Temps dan ? Toch ff nieuwsgierig.
En waar heb je die Temps vandaan gehaald ?

[ Voor 22% gewijzigd door Hoyden op 12-04-2004 22:28 ]

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Is zeer waarschijnlijk je voeding........ 300w is wel aardig weining voor zo'n systeempje :)

Ik zou niet lager gaan dan 400w........ :z

Smiling as the shit comes down...

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47

NoTimeRemains

I know

uhm wat heb je nu allemaal geprobeerd dan?

herinstall winxp
zoeken nieuwste drivers
spellen kopen ipv cracked
onderdelen (idd via)
te weinig stroom

en ik denk in verkeerd subforum ...

This is the Way.

Verwijderd

Waarom is iedereen zo stellig dat het de voeding is.....het ZOU kunnen.
Maar test simpelweg waar je probleem zit.....in het wilde weg roepen wat het allemaal zou kunnen zijn heeft niet zo heel veel zin naar mijn mening. (no flame intended)

Even tooltjes als MBM of memtest86 runnen geeft je meer zekerheid dan in het wilde weg componenten als de voeding te gaan vervangen.

ps) met voedingen is het niet de hoeveelheid watts wat cruciaal is, maar hoe die watts zijn verdeeld over de verschillende voltages. 300W bij een goede voeding kan beter zijn dan 500W bij een 'goedkope' voeding. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geloof ik wel genoeg waar ik aan moet werken jongens ik merk nu dat ik maar eens verder moet gaan zoeken. Had zelf niet gedacht dat het aan me hardware zou liggen ik ga even testen jongens echt bedankt.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1