Dit is dus de grote vraag...ik heb op GoT gezocht, op google en op de compaq/hp site.
Helaas werken de links naar de manuals ed. niet op de compaq site, en handmatig javascript functies copyen en wat klooien heeft me ook niet geholpen helaas...
Ik heb het volgende gedownload :
ROM Image for Deskpro (..) (686T2 ROM)
Na het runnen van die gedownloade file , krijg ik de volgende files :
686T2.cab en SP18115.cva . In de cab file zitten de volgende files:
ROM.bin
ROM.sig
Ik heb ook een of andere flash util gedownload . Na het runnen van de file krijg ik deze files:
In de readme van de flash util staat wel het commando wat het zou moeten doen, maar daar zitten de nieuwste files weer niet bij
Maar de nieuwste bin is een bin/sig/cab file/cva file, dus ik snap er nix van hoe je die in de ROM moet laden
Kortom : hoe flash ik de BIOS van de compaq? De site van compaq enzo is brak, google en GoT bieden geen uitkomst
Specs : Compaq Deskpro EP 6400.
Update is hiervoor nodig :
Helaas werken de links naar de manuals ed. niet op de compaq site, en handmatig javascript functies copyen en wat klooien heeft me ook niet geholpen helaas...
Ik heb het volgende gedownload :
ROM Image for Deskpro (..) (686T2 ROM)
Na het runnen van die gedownloade file , krijg ik de volgende files :
686T2.cab en SP18115.cva . In de cab file zitten de volgende files:
ROM.bin
ROM.sig
Ik heb ook een of andere flash util gedownload . Na het runnen van de file krijg ik deze files:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| ASSIGNPW.EXE FLSH.CPU FLSHLITE.EXE LANG.OPT README.TXT.TXT SET_PW.EXE SP18116.cva SP18116.txt TRIGGRC0.F16 TRIGLDK0.E65 TRIGLFI0.E65 TRIGLFR0.E65 TRIGLGR0.EF0 TRIGLIT0.E65 TRIGLNL0.E65 TRIGLNO0.E65 TRIGLPT0.E65 TRIGLSE0.E65 TRIGLSP0.E65 |
In de readme van de flash util staat wel het commando wat het zou moeten doen, maar daar zitten de nieuwste files weer niet bij
code:
1
| flshlite.exe /l:us /f flsh.cpu default |
Maar de nieuwste bin is een bin/sig/cab file/cva file, dus ik snap er nix van hoe je die in de ROM moet laden
Kortom : hoe flash ik de BIOS van de compaq? De site van compaq enzo is brak, google en GoT bieden geen uitkomst
Specs : Compaq Deskpro EP 6400.
Update is hiervoor nodig :
Receive a series of beeps (1-long and 2-short). Then, the computer stops responding (hangs or locks up) during the POST. This issue occurs after installing a video card that uses more than 32-Kb of ROM space.