[PHP] GD probleem met extra php code

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
Hallo,

Ik wil een paar plaatjes op mijn website zetten en deze wil ik met gd verkleinen. Het volgende stukje code heb ik om het plaatje aan te maken en dit werkt ook goed, plaatje krijg ik netjes verkleind te zien.

PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?               
    header("Content-type: image/jpeg");
    $newW = 50;
    $newH = 50; 
    $dst = ImageCreateTrueColor( $newW, $newH ); 
    $src = ImageCreateFromJpeg("testje.jpg"); 
    ImageCopyResized( $dst, $src, 0, 0, 0, 0, $newW, $newH, imagesx( $src ), imagesy( $src ) ); 
    ImageJpeg($dst);
    imagedestroy($dst);     
?> 

Nu wil ik natuurlijk ook nog wat andere code in dit script zetten. Dit lukt echter totaal niet, als ik bv een simple "echo "hallo";" achter de bovenstaande code zet krijg ik nog steeds alleen het plaatje te zien en als ik het erboven zet werkt het plaatje niet en werkt de "echo "hallo";" ook niet.

Ik denk zelf dat het met de "header("Content-type: image/jpeg");" regel te maken heeft maar ik heb wat lopen zoeken maar kom er niet echt uit.

mijn vraag is hoe ik de bovenstaande code kan laten werken in een bestaande php file?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 23:58

Guldan

Thee-Nerd

ik heb eigenlijk niet met gd gewerkt maar, bij mijn weten moeten de headers eerst verstuurd worden dus zou het onder header moeten staan.Maar zoals ik al zei ben ik niet thuis in GD.misschien dat dit het is.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nu wil ik natuurlijk ook nog wat andere code in dit script zetten. Dit lukt echter totaal niet, als ik bv een simple "echo "hallo";"
Je haalt nu een paar dingen door elkaar. In een html pagina zet je immers ook niet een plaatje en tekst, je doet een verwijzing naar een plaatje en wat tekst.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
dit scriptje kan alleen het plaatje outputten. je zult dus met
code:
1
[img]plaatje.php[/img]

moeten werken

[ Voor 22% gewijzigd door sjoerdb2 op 12-04-2004 21:34 ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Ik ben ook niet bekend met GD maar je kunt bovenstaand script gebruiken en aan het eind een
code:
1
header('location: blaat.php')
en daarin gewoon je zojuist gemaakte image aanroepen en wat al niet meer...

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
X-Lars schreef op 12 april 2004 @ 21:32:
Ik ben ook niet bekend met GD maar je kunt bovenstaand script gebruiken en aan het eind een
code:
1
header('location: blaat.php')
en daarin gewoon je zojuist gemaakte image aanroepen en wat al niet meer...
dit gaat niet werken, je zult een 'headers already sent'-error krijgen

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

chieltje schreef op 12 april 2004 @ 21:25:
Nu wil ik natuurlijk ook nog wat andere code in dit script zetten. Dit lukt echter totaal niet, als ik bv een simple "echo "hallo";" achter de bovenstaande code zet krijg ik nog steeds alleen het plaatje te zien en als ik het erboven zet werkt het plaatje niet en werkt de "echo "hallo";" ook niet.
Je bent 11 dagen te laat jongen met dit topic :D

Als het serieus was: denk nog eens goed na welke request je aan het afhandelen bent.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.