Toon posts:

Video, 3D, animatie en meer op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt misschien stom en onmogelijk, maar het is de enige oplossing voor mijn opleiding die volgend jaar begint: een laptop waarop ik video kan editen en composen, met 3D kan rotzooien, kan designen en dat soort dingen.
Ik ben al een tijdje op zoek, maar ik kan niet echt wat vinden. Een Medion van de Aldi is eigenlijk wat ik nodig heb, maar dan wel betere kwaliteit!!! Ik heb namelijk ervaring met Medion.....
Het zou het makkelijkst zijn als ie video (composit+s-video) in en uit heeft en natuurlijk FireWire en USB 2.0.
En verder optical digital out voor digitaal geluid. Een snelle processor (vergelijkbaar met P4 3Ghz of e.v.t. sneller), 1 GB RAM (of meer), +/- 60 GB HDD of meer (liefst meer), een ATI Radeon videokaart met minimaal 64 MB geheugen en verder de standaard dingetjes.

Kan iemand mij op weg of uit de brand helpen????
Reacties zijn welkom!

Verwijderd

En je budget is :? Want dit gaat je zeker wel 1800euro kosten? En stroom vreterij is het wel.....moet het echt een laptop zijn? Ze zijn er dacht ik wel.

Dell Inspiron 5150: Dit komt aardig in de buurt, alleen een brakke videokaart en hardeschijf wat vergroten B) Zelfs met keuze voor een p4 3,2 ghz :9

Aspire 1700 komt redelijk in de buurt alleen k*t videokaart. Zelf even wat zoeken dus O-)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 21:17 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Het is wel handig als je ook een budget vermeld want nu weet niemand hoeveel je max. wilt uitgeven. Maar goed, hier enkele tips van mij.

Ik denk dat je qua video editen op de volgende 2 dingen moet letten
- proc, ik zou voor een P-M 1,7GHz gaan, zuinige proc met goede prestaties.
- harddisk van 7200RPM, geeft een veel betere performance

qua 3d en zo ...
- een Ati M9600 of M9700 als je het beste van het beste wilt op je laptop.

Laptops die in aanmerking komen naar mijn idee:
Dell Inspiron 8600, centrino
Asus M6000N, centrino
Dell Inspiron 9100, non centrino

Maar het gaat je inderdaad wel een aardig bedrag kosten. Reken maar rond de €1800,- of meer. Ik zou zeggen neem eens de FAQ door van CSL en de topics van de bovengenoemde laptops.

Daar staan als het goed is enkele 3d benchmarks in. In het Asus M6000N topic staan zoieso wel een hoop benches en 2 interessante links voor je.

1 naar AnandTech met benchmarks van de Ati M9600 en 1 naar Tom's hardware naar een vergelijking van verschillende naptop harddisks.

Suc6 verder met het uitzoeken van een laptop.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Ik ga met Fongwan mee...

Snelle variant Pentium-M met een goede videokaart. Zoek de snelste combi van een in jouw ogen betrouwbaar merk en ga daarvoor. De Pentium-m is snel (ik videobewerk er ook mee) en zorgt ervoor dat je het ding daadwerkelijk naar school gesleept krijgt, en daar ook nog ff zonder netvoeding aan de slag kan.

Daarnaast biedt de Centrino-chipset standaard USB2... firewire weet ik niet zeker maar zit er bij mijn laptop wel op.

Daarnaast: hoge resolutie, kies dus eerder een 15" met 1400x1050 dan een 17" met 1280x1024, naast meer beeldpunten heb je dan ook geen last van die 5x4 verhouding i.t.t. de standaard 4x3 verhouding.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedpete op 12-04-2004 22:06 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
De reacties zijn super. Ik heb al een aardig beeld van wat ik wel en niet moet kopen. De prijs is op zich geen groot probleem, zo rond de 2000 euri lijkt me goed. Ik wil namelijk een goede en daar wil ik ook wel voor betalen.
Maar ff iets anders. Ik hoorde dat een harde schijf van 7200RPM gaat haperen in een laptop, omdat die nog wel eens beweegt. Bijvoorbeeld als je em op schoot gebruikt, waar zo'n ding ooit voor bedoelt is. Dat lijkt me dan geen optie. Maar voor een beetje video bewerken heb je wel een datadoorvoer nodig van 3 MB per seconde meen ik. Weet iemand hier iets van? En is die doorvoersnelheid ook met 5400RPM mogelijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 15:50:
De reacties zijn super. Ik heb al een aardig beeld van wat ik wel en niet moet kopen. De prijs is op zich geen groot probleem, zo rond de 2000 euri lijkt me goed. Ik wil namelijk een goede en daar wil ik ook wel voor betalen.
Maar ff iets anders. Ik hoorde dat een harde schijf van 7200RPM gaat haperen in een laptop, omdat die nog wel eens beweegt. Bijvoorbeeld als je em op schoot gebruikt, waar zo'n ding ooit voor bedoelt is. Dat lijkt me dan geen optie. Maar voor een beetje video bewerken heb je wel een datadoorvoer nodig van 3 MB per seconde meen ik. Weet iemand hier iets van? En is die doorvoersnelheid ook met 5400RPM mogelijk?
Dat 7200 toeren == niet op schoot is een broodje aap verhaal. Tuurlijk zijn ze wel iets gevoeliger, maar om nou te zeggen dat ze direct instabiel zijn?

Voor een de huidige DV cams heb je een doorvoersnelheid van 25Mbps nodig, ongeveer 3,2 MB per seconde. Dit is goed haalbaar op een 5400 toeren schijf, alleen zal het seeken wel langzamer gaan....
Maar ja, de grootst verkrijgbare 2.5'' 7200 toeren schijf is bij mijn weten 60Gb, wat dan misschien weer te klein is voor grote projecten?

Ikzelf heb onderstaande in bestelling, maar meer voor code / webdevelopment / en gaming.... maar daarbij moet je denken aan een desktop replacement bak; minder laptop/meer power...zie wolfje zijn bak : aikeleer.dezeserver.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 16:06 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:30

SkyStreaker

Move on up!

Ligt eraan in hoever je wil gaan in je 3d bewerking... Een laptop is geen gamingapparaat, iig niet voor het nieuwste van het nieuwste. Ga je OpenGL/Direct3D gebruiken?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

tranztaz schreef op 13 april 2004 @ 16:09:
Ligt eraan in hoever je wil gaan in je 3d bewerking... Een laptop is geen gamingapparaat, iig niet voor het nieuwste van het nieuwste. Ga je OpenGL/Direct3D gebruiken?
Dat ligt er geheel aan hoeveel je ervoor over hebt:
Alienware Area-51m™ Extreme
Dell Inspiron XPS
Prostar Gaming 8794F
ABS Mayhem G1 Extreme
Dell inspiron 9100

Zijn allemaal bakken waar de gemiddelde tweaker graag op zou willen gamen, tov de staande bak.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Misschien is het nuttig eens naar de Acer Aspire 1500 series te kijken. Athlon 64, mobility Radeon 9600, Firewire, USB 2.0.. Dat komt al aardig in de buurt lijkt me? :) Al voor < €1200,- te vinden..

Verder zou ik je toch willen vragen of je niet wat meer zelf kan zoeken. Uit je topicstart kan ik niet echt halen dat je zelf al een aantal modellen hebt bekeken, en als je dat al wel hebt gedaan zou je dat hier eigenlijk neer moeten zetten, en erbij zeggen wat er aan bepaalde modellen dan precies mist of anders zou moeten zijn voor jou. Dan krijgen we toch net een wat beter beeld wat je zoekt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 13-04-2004 16:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

^^Ik zag hem net ook toevallig. Hier een winkel :9
http://www.comflex.nl/shop/detail.asp?productid=100001

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

voodooless

Sound is no voodoo!

De Aspire 1500 heb ik zelf sinds vrijdag, en ben er erg blij mee :) (al die ik er al die dingen die jij wil niet op :+ )

[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 13-04-2004 17:13 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 15:50:
...

Maar voor een beetje video bewerken heb je wel een datadoorvoer nodig van 3 MB per seconde meen ik. Weet iemand hier iets van? En is die doorvoersnelheid ook met 5400RPM mogelijk?
Ik leeg mijn DV cam altijd op m'n lappie. Die heeft een hd van 4200 toeren, dus 5400 is snel zat.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik genoeg weet. Bedankt voor de reacties.
Mensen vroegen of ik zelf al rond had gekeken. Ja, dat klopt. Ik heb een aantal modellen bekeken onder andere Acer, Asus, Promedion (niet van de Aldi!), Maxdata en Toshiba. Geweldig allemaal, maar de videokaarten in de lappies zuigen nogal. Te weinig geheugen en vaak G-Force o.id. Voor videobewerking is een Ati super, een G-Force bagger. Zeker omdat ik de laptop ook bij live-performance wil gaan gebruiken. De ondersteuning voor een 2de monitor is bij een Ati toch beter dan bij een G-Force.
Ik ga er in ieder geval NIET op gamen, dat haalt de prestaties ongelooflijk naar beneden. Spellen en video/3d-bewerking zijn geen goede combi op een pc, dat heb ik helaas "aan den lijven ondervonden" :|
Maar ik zal eens even rond gaan snuffelen. Heel erg bedankt voor alle reacties! Mocht er nou nog iemand zijn met een briljante ingeving, dat mag natuurlijk altijd!

Mazzel,

Stef

Verwijderd

Topicstarter
Oja nog ff wat. Over de Acer Aspire 1500 series. Hardstikke leuk ding, niet voor mij. Voor gamen en office (typen dus) is ie goed, volgens de benchmark. Voor gamen is ie ook goed, maar dat is meestal zo met AMD. Voor multimedia scoort ie echter lager dan de Intel P4 3.2 waar ie mee vergeleken wordt, dat is ook vaak zo bij AMD. Helaas, want daar heb ik em juist voor nodig. Dus......
Maar toch bedankt voor alles reacties!!!!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:18:
Ik denk dat ik genoeg weet. Bedankt voor de reacties.
Mensen vroegen of ik zelf al rond had gekeken. Ja, dat klopt. Ik heb een aantal modellen bekeken onder andere Acer, Asus, Promedion (niet van de Aldi!), Maxdata en Toshiba. Geweldig allemaal, maar de videokaarten in de lappies zuigen nogal. Te weinig geheugen en vaak G-Force o.id. Voor videobewerking is een Ati super, een G-Force bagger. Zeker omdat ik de laptop ook bij live-performance wil gaan gebruiken. De ondersteuning voor een 2de monitor is bij een Ati toch beter dan bij een G-Force.
Ik ga er in ieder geval NIET op gamen, dat haalt de prestaties ongelooflijk naar beneden. Spellen en video/3d-bewerking zijn geen goede combi op een pc, dat heb ik helaas "aan den lijven ondervonden" :|
Maar ik zal eens even rond gaan snuffelen. Heel erg bedankt voor alle reacties! Mocht er nou nog iemand zijn met een briljante ingeving, dat mag natuurlijk altijd!

Mazzel,

Stef
euhh heb je nou naar die modellen gekeken die ik je heb aanbevolen :?
Want die hebben toch allemaal wel een M9600 erin zitten.

Zie mijn post hierboven ergens, was de 2e of 3e in het topic.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Pagina: 1