[Taal] Magma test : Erg moeilijke opgave

Pagina: 1
Acties:
  • 4.593 views sinds 30-01-2008

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
Vooreerst een woordje uitleg:

Wat is de Magma test?

"Deze test peilt naar inzicht, vindingrijkheid, doorzettingsvermogen en enthousiasme. Er zijn veertig opgaven. Voldoend hoge scores worden geaccepteerd als basis voor toelating tot The Frequency 2 Society.

Los de test op zonder hulp van anderen. Er is geen tijdslimiet en u mag alle naslagwerken gebruiken die u nodig acht. U kan de Magma Test maar één keer afleggen.

Wees niet bezorgd als u maar enkele opgaven kan oplossen; het testplafond ligt uiterst hoog."

Wat is de Frequenty 2 society?

Frequency 2 Society, an international society that has a physical admission criterion to go with the traditional criterion of intellectual level. The Frequency 2 Society is the first higher-IQ society to be founded in Belgium and his test, the Magma Test, is Belgium’s first higher-IQ test in Dutch.

Een klein voorbeeld van deze test is te bekomen op deze site.

De oprichter van dit alles, Eduard van Hove, ken ik goed (woont in hetzelfde gebouw als ik) en daarnet waren we in de keuken onze hoofden aan het breken over een vraag uit de nieuwe magma test:

Wat hebben Vlieg en Boom met elkaar gemeen?

(voorbeeld:
Zebra en tijger : zij zijn beide dieren
Slurf en Grijs : olifant
enz)

Wie o wie kan ons uit dit raadsel helpen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Vlieg en boom: gedijen allebei op mest
of: hebben allebei een uitwendig skelet

[ Voor 36% gewijzigd door blobber op 12-04-2004 21:13 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat een volstrekte onzin? Er zijn meer manieren waarop je 'vlieg' en 'boom' met elkaar in verband kan brengen dan alle W&L-ers samen kunnen bedenken. Ze leven allebei, zijn allebei geevolueerd na het Precambrium, je vindt ze allebei op aarde, in het Nederlands beschrijf je ze allebei met woorden van minder dan 5 letters, het zijn allebei universalia, ... Net zoals zebra's en tijgers allebei in Afrika leven, en 'slurf' en 'grijs' allebei goede galgje-woorden zijn. Deze vragen hebben geen zinvol antwoord.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Lol @ LD. Dat wilde ik ook al schrijven :). Dat brengt me ook tot de conclusie dat ik weinig reden zie om dit topic open te houden.

Dit topic is gesloten.