Bose Acoustimass 10 - te harde bass

Pagina: 1
Acties:
  • 5.691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111393

Topicstarter
hoi,

ik heb aan Bose Acoustimass 10 set aangesloten op een Marantz SR4400 receiver. ik krijg op geen enkele manier de Bass onder controle (lees: zachter)
- wanneer ik in de setup SW op 'no' zet blijft de SW werken
- als ik op de SW de bass naar 0 draai, blijft er een flinke bass uit komen (welliswaar minder, maar nog steeds heel veel)
- ik heb in de setup de SW op -15 (uiterste) gezet en de overige speakers op +7
- ik heb de bass instelling altijd op -2, -4 of -6 staan

...ondanks dit alles blijft de bass zeer moeilijk te controleren, hij staat over het algemeen bij tv, film of muziek simpelweg te hard. Ik ging ervan uit dat ie makkelijk te bedienen moet zijn van zwaar tot licht. De speakerset staat in een ruime woonkamer van 4 bij 7 meter, met hoog plafond.

Heeft iemand tips of adviezen of dezelfde ervaringen??

Thx!!
// brownice :?
:?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111393 op 12-04-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de sub via de speakeraansluitingen van de versterker aangesloten of via de sub-out?

Want bij de eerste optie heeft de SW:no functie geen enkele zin natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Zover ik weet is de Acoustimass 10 een passief systeem, waarbij je de sub aansluit op de speakeruitgangen en de "melkpakjes" weer aan de sub.

Wat jij dus ook aanpast aan je Subwoofer instellingen zal geen effect hebben op je Subwoofer, omdat die instellingen bedoelt zijn voor de Subwoofer uitgang op de versterker, waar je een actieve Sub aan kunt hangen.

Het enige wat voor jou overblijft, is gewoon minder bass in te stellen.

(Of fatsoenlijke speakers kopen. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Het is ook zo dat je subwoofer op bepaalde posities in de ruimte, je kamer, juist extra veel bas laat horen. Probeer hem eens te verplaatsen om te kijken of je van daaruit minder bas hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister al jaren naar de Acoustimas. Inmiddels de 2e AV-receiver erop aangesloten. Heel tevreden over het geluid. Jouw bas lijkt me niet normaal. Dit hoort gewoon niet. Probeer eens op een andere versterker/receiver. Een klein stukje verplaatsen (5 a 10 cm) van de subwoofer heeft grote invloed. Ik heb de subwoofer zelfs met het gat naar boven staan(op pootjes vanwege de aansluitingen)
Ik neem aan dat je de handleiding van je receiver goed hebt gelezen. Het inregelen van je geluid en je speakers, zoals wel/geen actieve subwoofer, is essentieel. Jouw Acoustimas sluit je gewoon op de front-speakers L+R aan. Als je verder geen actieve subwoofer aansluit op de betreffende aansluiting van je receiver, moet je dat wel vertellen tegen je receiver. Dit geldt ook voor eventuele front-centre, rear L+R en rear-centre speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 21-07 13:58

Jag

Kortom je moet ff uitleggen hoe je alles aan elkaar hebt geknoopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoi,

De acoustimass10 (nieuwe) heeft wel een actieve subwoofer...
Ik heb alle kabels juist aangesloten op de speakeruitgangen van de receiver (front LR, center, SURR LR), en de subwoofer jack aangesloten op de sub out (nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen verschil hoor wanneer ik die plug los maak!).
Heb de receiver ingesteld op 'sw: yes' en de overige boxen op 'large' (dit raadt bose aan in de folder dus weet niet of dat het beste is...) en de bass mix op 'mix'ingesteld (scheelt als een stuk met de 'both' instelling)

Ik heb inmiddels weer het een en ander bijgeregeld en nu 'gaat het' wel weer, maar...

Wat ik niet begrijp is:
- waarom hoor ik nog steeds bass via de sw als ik de receiver instel op sw 'no'?
- waarom gaat de bass niet geheel uit als ik de receiver op -6db instel (minimum) en de bass op de sw ook geheel naar '-' draai? (sterker: het blijft, met name bij dvds, een vrij sterke bass (te sterk soms)
- wat ik ook niet begrijp is waarom soms wanneer de tv relatief zacht staat de SW uitschakelt. Hoe kan ik bijregelen dat ie ook de 'zachte' signalen blijft oppikken?

muchas gracias!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bose acoustimas-systemen werken iets anders dan ´standaard´subwoofer setjes. De woofer past continu zijn volume en geluid aan de satelieten aan. Vandaar dat je nog steeds bas hoor als je de SW stekker eruit trek. Die stekker is er alleen om de lage tonen bij films extra aantevullen mocht de versterker dat willen. Niet voor niets gaan de aansluitkabels eerst naar de sub. Want je sluit ook al je speakers op je sub aan. Ik zou je ook niet aanraden je speakers op je versterker rechtsstreeks aantesluiten, want bij Bose kan je als consument zijnde geen nieuwe cubes bestellen. (als winkelier ook niet zomaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik weet niet hoe de acoustimas set in elkaar steekt. Leg nou stap voor stap uit hoe de front speakers en de sub aan de receiver zitten. Ga je met de front speakers rechtstreeks naar de receiver (dus niet via de sub?). En zit de sub alleen maar via een rca - rca (tulp - tulp) kabeltje aan de receiver op de sub out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Niet om het een of het ander, maar is een lap stof in de poort niet een optie?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brownice,

Ik heb de nieuwe "10" ook en ik heb het zelfde probleem. Bij mij zit de boel aangesloten op een NAD T742.
Ook bij mij gaat de bass soms helemaal door het lint en hoor ik dingen die helemaal niet op de CD staan. Een diepe brom die zich gewoon niet klopt. Het maakt niet uit of het volume hard of zacht staat.

De twee draaiknoppen op de actieve woofer doen bij mij zowieso bar weinig. Bovendien moet je ze samen op de zelfde stand zetten want individueel doen ze niets.

Ik heb precies zo aangesloten zoals men het in de audio-winkel had. Men had daar een identieke setup (daarom ben ik ook voor deze combo gevallen destijds).

Ik snap er geen drol van. Ik heb de versterker ingesteld zoals dat in de Bose manual stond (bepaalde frequentie-range etc) maar het maakt geen ruk uit.
De woofer raakt soms helemaal overstuur en verkracht.

De boom boom's doen het op zich goed maar het lijkt net of normale, wat langer durende lage tonen (boom boom's zijn erg kort) zichzelf herhalen waardoor je echt zo'n onweersbui-rommel krijgt "broooooommmmmm". Echt vreselijk :/

M'n versterker heeft maar 1 bruikbare aansluiting dus die heb ik, net zoals die gasten in de winkel dat hadden gedaan. Ik heb precies de zelfde spullen en de bass is gewoon helemaal Kwalitatief Uitermate Triest...

Ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt. De woofer ligt op z'n zij. Met de draaiknoppen voor Bass en LFE naar boven gericht. Als ik em recht op zet is het "broooooommmm" effect nog groter omdat de vlakke harde vloer de zaak direct terugkaatst naar de woofer-membramen wat echt een pokke gehoor is. Dan hoor je alles twee keer lijkt het wel (een echo) en dan dusdanig snel achter elkaar waardoor een "boom boom" een "booOOOooOOooOOoommMMmmmMM" wordt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Punt 1: Ik zag in de handleiding van de speakers dat je de sub ook op de pre-out kon aansluiten, maar dat die ook passief werkt. Een beetje apart, aangezien ik ook geen knop ofzo zie om te kiezen tussen één van die twee.

Als je de sub dus aansluit op de pre-out dan zou ik de boxen dus mooi op small zetten in de configuratie van de marantz. Dit mis ik een beetje in hun handleiding. Als je ze niet op small zet krijg je twee keer het bass-kanaal binnen. Als het goed is zou je als je de speakers op small zet en je de sub uitzet/pre-out sub lostrekt zou je als het goed is helemaal/zeer weinig bass hebben.

Een vraagje over drie 'brooom' waar Bunny_Feet het over heeft. Heb je die 'brooom' alleen bij hele snelle bassen(b.v. Soulvation - Deeper heeft erg snelle bassen achter elkaar) of ook bij r&b nummers(b.v. destiny's child heeft altijd wel veel bas)???
Met nummers als Deeper van Soulvation kun je testen of je sub een snelle reactietijd heeft(wat ook vaak betekent dat de sub gewoon goed klinkt en dus goed is) Als de reactietijd niet zo goed is dan ga je inderdaad een resonatiegeluid horen want een 'brooom' geluid veroorzaakt. Ik heb dat zelf bij enkele nummers(Deeper dus) een klein beetje. Het zou echter bij het grootste deel van de muziek niet hoorbaar moeten zijn. Het zou kunnen dat doordat je teveel bas(b.v zowel passief als actief signaal sturen) de sub overbelast raakt en dit effect sneller optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou aangezien niemand heeft uitgelegd hoe dat setje in elkaar steekt ben ik zelf maar ff op zoek gegaan. Nogal vaag zit het, die "module" wordt aangesloten op de speaker outputs van de receiver en de sub op de LFE output (gewoon line level output). Hoogstwaarschijnlijk zijn de inputs op de module hoogohmig, 20KOhm ofzo en wordt dat signaal aan een versterker van Bose in de module gevoerd. Kortom: je gebruikt dus niet de versterkers die in je receiver zitten.

Wat dan ook meteen gebeurt is dat het laag uit de front, center en surround kanalen eruit gehaald wordt en aan de sub gevoerd wordt. Daarom moet je dus ook in je receiver alles op large zetten. En of je sub aan of uit zet maakt niet zoveel uit, die sub krijgt het laag toch wel. Ofwel via de front kanalen ofwel rechtstreeks via de LFE output. Sterker nog, eigenlijk maakt bijna geen enkele instelling op de receiver uit (speaker levels, bass management). De Bose module doet de bass management en zorgt er in principe voor dat de bass bij de juiste speaker komt. Dat laten ze kennelijk liever niet aan de klant over bij Bose :P.
Dus ik zou alle instellingen gewoon ff neutraal zetten. Dus alle speakerlevels op 0 dB, sub present en alles op large.

Heb je wel eens een test toontje uit je receiver door de speakers gegooid? Daarmee kan je heel makkelijk ff snel bepalen of de levels ongeveer kloppen en of alles juist is aangesloten.

Als dat klopt en je vindt dat je teveel laag hebt, dan kan je idd die bass en LFE levels op de SW terug draaien. Zo te zien is het maar een beperkte range, waarschijnlijk iets van 6 dB of misschien iets meer erbij of eraf. Waarschijnlijk kan je met de LFE knop het niveau van het LFE kanaal het niveau van het LFE kanaal tov de andere kanalen instellen en met de bass het niveau van het laag dat de SW van de andere kanalen krijgt verlagen of verhogen.

Als je dan nog steeds teveel laag hebt wordt het wat lastiger. Sub uit de hoek halen helpt hoe minder dicht bij muren hoe minder laag in principe. Verder kan het een akoestisch probleem zijn. Het kan zo zijn dat je op een plek zit in de kamer waar je zoiezo erg veel en lelijk laag hebt. Dat is eigenlijk alleen maar op te lossen door ergens anders te gaan zitten luisteren :).
Je kan ook wat in de poort stoppen (het ziet eruit als een transmissielijn, dus die kan je dicht stoppen). Maar reken erop dat het dan heel anders gaat klinken. Je gaat dan het diepe laag eruit halen maar laat de rest ongemoeid. Het kan dan dun gaan klinken of een beetje hoenkerig.

Als je dan het probleem nog steeds onacceptabel aanwezig vindt heb ik een laatste goede tip: verkoop je Bose setje en koop een setje "echte" speakers met een losse actieve sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoi,

goed te zien dat er zoveel 'hulp' komt! thx///

mij is in ieder geval een boel duidelijk en heb de tips van jag uitgevoerd. geluid is 'wel ok', maar denk dat die absurde bass soms zal blijven. ik denk dat het wellicht met name komt door de hoek, de houten vloer, de kale muren, het hoge plafond (schuin van 3 tot 5 meter) en inderdaad het feit dat bose blijkbaar de zaak in sw zelf wil regelen en blijkbaar denkt dat ik het geluid niet het beste zelf kan bepalen...

anywayz.. roeien met de riemen die ik heb

verkopen is geen optie, want ook al vind ik geluid erg belangrijk, vind ik design en minimalisme net zo belangrijk en die dingen gaan errug moeilijk samen ;-)

thx for the help.

// brownice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 111393 schreef op 14 april 2004 @ 13:48:
hoi,

mij is in ieder geval een boel duidelijk en heb de tips van jag uitgevoerd. geluid is 'wel ok', maar denk dat die absurde bass soms zal blijven. ik denk dat het wellicht met name komt door de hoek, de houten vloer, de kale muren, het hoge plafond (schuin van 3 tot 5 meter) en inderdaad het feit dat bose blijkbaar de zaak in sw zelf wil regelen en blijkbaar denkt dat ik het geluid niet het beste zelf kan bepalen...

verkopen is geen optie, want ook al vind ik geluid erg belangrijk, vind ik design en minimalisme net zo belangrijk en die dingen gaan errug moeilijk samen ;-)

thx for the help.

// brownice ;)
Met name voor de lage tonen weergave is de plaats erg belangrijk. Je hebt bovendien een houten vloer, die mee gaat werken als klankkast. Het best is om de subwoofer te ontkoppelen van je vloer. Dit kun je doen met spikes. Dat zijn een soort naaldhakken voor je subwoofer. Het gewicht van de subwoofer wordt dan geplaatst op >1 vierkant mm, waardoor er geen trillingen van de woofer naar de vloer kunnen. Je kan ook even de woofer midden in de kamer zetten en kijken of je dan je bas een beetje kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

waarschijnlijk is het al gezegt, maar met de plaating van de subwoofer kun je ontzettend veel preformance behalen of verliezen.

Mijn advies, als je het niet zo geregeld kan krijgen, ga dan schuiven met de sub tot je hem goed vind klinken, dus niet te dicht bij muren en hoeken.

Andere tip: Luister maar je het minste bass het in je kamer als de sub in het midden staat, op die plaats zet je hem neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De woofer rechtop zetten (dus met de speakers naar beneden) en er een strook vloerbedekking onder doen zodat de geluidsgolven minder worden weerkaatst. Zou dat helpen ?

(Normaals zou ie bij mij dan op een gladde harde vloer staan wat mischien ook problemen geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Nee want tapijt of stof dempt geen bas maar middentonen. Als belangrijkste Plaatsing!! verplaats de sub door de kamer terwijl je naar 'probleem' muziek luistert. Heb je een houten vloer? Sub ontkoppelen. Heb je tegels? Leg een tapijt neer in de kamer tegen reflectie's En als laatste de sub verzwaren. Het zou kunnen dat op een bepaald volume de kast gaat resoneren. Dit zou het onvoorspelbare gedrag van de bas verklaren. Dus een stoeptegel erop of zware plant of iets dergelijks. En nu de beste tip: Verkoop die set en koop een echte speakerset. Er zijn genoeg alternatieven. Kef KHT bijvoorbeeld.

Die subwoofer's van bose zijn vaak 4e of 6e order achtige subwoofers dus het plaatsen van de sub naar boven of naar onderen zal geen directe klank verschil geven maar wel een fase verandering.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 14-04-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Anoniem: 111393 schreef op 14 april 2004 @ 13:48:
hoi,

thx for the help.

// brownice ;)
Het lage tonen gedrag van een ruimte is niet zo makkelijk te voorspellen. Kale muren maakt iig niet uit, tenminste niet voor de lage tonen.

Spikes ontkoppelen niet trouwens, maar koppelen juist. En het nut van spikes wordt vaak schromelijk overschat. En een houten vloer werkt niet als klankkast, maar met een beetje mazzel juist als laagabsorptie (daarmee hoef je trouwens geen laag mee te verliezen) .
Schuiven met de sub geeft idd verschillen, met name in of uit de hoek verlaagt of verhoogt de lage tonen respons in zijn totaal. Maar op welke plek je de sub ook neerzet, het zal grofweg hetzelfde blijven. Dus verwacht geen wonderen van een andere plaatsing.
Het enige wat vaak helpt, is domweg op een andere plek gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 14 April 2004 @ 19:08:
[...]

Spikes ontkoppelen niet trouwens, maar koppelen juist. En het nut van spikes wordt vaak schromelijk overschat. En een houten vloer werkt niet als klankkast, maar met een beetje mazzel juist als laagabsorptie (daarmee hoef je trouwens geen laag mee te verliezen) .
Schuiven met de sub geeft idd verschillen, met name in of uit de hoek verlaagt of verhoogt de lage tonen respons in zijn totaal. Maar op welke plek je de sub ook neerzet, het zal grofweg hetzelfde blijven. Dus verwacht geen wonderen van een andere plaatsing.
Het enige wat vaak helpt, is domweg op een andere plek gaan zitten.
Spikes verkleinen het oppervlak waarover trillingen worden doorgegeven. Door het gewicht van de subwoofer op een kleiner oppervlak te plaatsen is er veeeeel meer energie nodig om dezelfde trillinge door te geven. Ontkoppelen of koppelen, het principe is dat de trillingen niet naar de vloer gaan. Om het raakoppervlak zo klein mogelijk te houden, moet je er wel speciale plaatjes onderdoen, zodat de spikes niet in de vloer zakken en daarmee weer een groter oppervlak krijgen.
Dan nog ff over de versterking of verzwakking van de lage tonen door de houten vloer. Elk materiaal heeft een eigen trilling, ookwel resonantie genoemd. De resonantiefrequentie wordt bepaald door het materiaal en de grootte ervan. De mate van resonantie wordt bepaald door de stijheid van het materiaal. Hout is een zacht materiaal wat dus makkelijk resoneert. Het opheffen van de resonantie kan door een resonantie in tegenfase. Dit werkt alleen optimaal als de resonatiefrequentie van de subwoofer exact gelijk is aan die van de vloer, maar dan in tegenfase voorkomt. In de praktijk komt dit niet voor met geluid. Dit pricipe wordt overigens wel toegepast in de bouw om gebouwen zo de schokken van een aardbeving op te laten heffen, maar daar is heeeeel veel rekenwerk voor nodig.

Een lang verhaal in het kort: Spikes werken prima, mits goed toegepast en het opheffen van de lage tonen door een houten vloer bestaat alleen in theorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 22:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

Nog even een linkje van iemand die metingen heeft verricht en destructief onderzoek heeft gedaan. Betreft een acoustimass 15 in dit geval

http://www.intellexual.net/bose.html#intro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Indoubt schreef op 15 april 2004 @ 22:53:
Nog even een linkje van iemand die metingen heeft verricht en destructief onderzoek heeft gedaan. Betreft een acoustimass 15 in dit geval

http://www.intellexual.net/bose.html#intro
Thanks! Mooie reminder waarom ik ook alweer... :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie stuk. Er staan af en toe wel dingen in waarvan ik denk... maar er staat idd de waarheid over bose in: Buy other sound equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Het is her en der wel een beetje gegogel met getallen. En hij stelt het soms iets erger voor dan het is (dat ik ooit nog eens Bose zou verdedigen zeg, nooit gedacht :P).
Maar de bottomline ben ik het wel heel erg mee eens: en dat is dat er gewoon veel beters te krijgen is voor het geld, to put it mildly ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk is het gewoon een schandalig merk. Ik heb bij een electronica zaak gewerkt die die acoustimass setjes verkoopt. We kregen dikke premies om die setjes aan de man te brengen. Voor zo'n passief setje 10 tot 15 euro en voor die actieve sets tot 40 euro. De mensen van bose hadden een wand gezet en de spullen erop uitgestalt. Niemand mocht aan de settings komen terwijl die helemaal niet goed stonden. Op infoavonden valt heel dat bose door de mand. Verschillende audiofreaks die ook bij het concern werkten stelde kritische vragen over het frequentiebereik en piek vermogen van de set. Die vragen worden niet beantwoordt met vage nep-audiofiele antwoorden. Ik heb ze 1 keer horen zeggen dat vermogen en impedantie zich aanpast aan de versterker waar je de set op aansluit 8)7 :'( . We kregen een advertentiebord met daarop levensgroot de Quadral Aurum Titan of Vulkan en daar moest over de bandtweeter van de aurum een jewelcube gemonteerd worden. Er stond een tekst bij iets in de trand van "Waarom grote speakers kopen als u bose kan krijgen" Dat is pas oplichterij je eigen meuk vergelijken met een referentiespeaker van een gerespecteerd merk. Vanaf die bijeenkomst toen had ik besloten geen bose meer te verkopen uit principe. Hier waren ze niet blij mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Tja, het is denk ik niet de bedoeling dat dit topic (weer) een Bose-bashing wordt, maar ook ik wil toch wel iets over Bose zeggen: Afgezien van de briljante marketing is er verder weinig echt heel goed te noemen van die Acoustimass setjes. Behalve dan, voor sommige mensen, het design. Alleen, ook als je design belangrijk vindt zijn er zat alternatieven, bijv. van B&W, KEF en Linn. Deze merken zijn misschien niet bij elke Megapool ;) te koop, maar bieden (veel) meer waar voor hun geld. Verder kijken loont!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111287

Ik ben geen techneut! Dus op eigen risico het volgende. Ik heb geprobeerd het logisch te beredeneren, maar ben geen Vulcan >:)

Mocht je zelf enigszins willen bepalen wat de sub doet, kun je misschien en volledig op eigen risico, het volgende proberen. Koop het aller-goedkoopste, passieve satteliet+subwoofer systeem wat je kunt krijgen. Gooi die sattelietjes weg :*) en sluit de passieve subwoofer aan met je speaker kabels op je versterker. Deze stap filtert bassen niet bedoeld voor de sattelietjes. Je gebruikt dus alleen het filter van deze passieve sub, de woofer kun je ontkoppelen.
(Alternatief, om lekker te knutselen, kan er ook een goed frequentiefilter tussen de speakerkabels gemonteerd worden denk ik.

Sluit dan de Bass Module aan op de passieve sub, en de LFE output vanaf je versterker.

Sluit dan de Cubes aan op de Bass Module.

Nu krijgt de Module echt alleen de LFE output aangeleverd, en wat er via de speakerkabels binnenkomt - reeds gefilterd - gaat naar de cubes.

Op deze manier werkt dan je instelling SW on/off ook denk ik.

OFF TOPIC:
Ik werk in een Expert winkel, en ik moet ook niet zoveel hebben van Bose. ten eerste omdat ze een vaste prijsstelling hanteren. NMA? Belachelijk maar waar. Leuk hoor, als winkel verdien je er 37% aan, en krijg je van tijd tot tijd kadootjes van Bose. Voor een boel mensen is Acoustimass een goede oplossing. Kleine speakertjes en toch geluid, en beter dan een boel andere sattelietsystemen. Maar als je echt van een goed geluid houdt, is er voor EUR 1300 een boel mooi ander spul te koop (wij verkopen veel Infinity). Zelfde geld, en 10x beter! En het is veel leuker, een boel van die grote dozen naar een klant toe :P
Zoals in dat engelstalige artikel staat: in een kleine ruimte is het wel ook, maar een beetje kamer kan een Acoustimass systeem gewoon niet aan, één grote marketingtruck. Vroeger hadden wij thuis Bose 901 speakers. Vond ik altijd mooi klinken. Merkwaardig was echter dat er standaard een equalizer bijgekocht moest worden! Anders klonken ze echt voor geen meter. Raaaaaaaaaaaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Laten we het topic niet verzanden in een discussie wat er allemaal mis is met Bose. Daarover kan immers de search wel het één en ander naar boven halen. ;)

Graag ontopic blijven over het basprobleem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij kregen altijd van die gedateerde opbergmapjes. rommel. |:(

Ik zou niet met die kastjes gaan klooien. Daardoor daalt je waarde die je er eventueel voor kan krijgen bij een verkoop.
Pagina: 1