Toon posts:

freezing / vastlopen BF1942

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuw systeem, alles netjes geinstalleerd en loopt perfect, 3DMARK 2003 gedraait 6450 punten (volgens mij is normaal), nu heb ik BF1942 er opgegooit ik denk ff lekker gamen met mijn nieuwe specf.
Ik heb het volgende probleem:

Beeld bevriest of wordt in een keer helemaal blauw (geen letters) na soms een half uurtje en soms 10 min. en ik kan niks meer behalve resetten.

Heb verschillen topics gelezen maar ik heb helaas niet de bevoegdheden om sommige dingen uit te proberen zoals testen met 400 watt voeding.

Ik open daarom een topic om te vragen of jullie misschien aan mijn specificaties direct kunnen zien waar het aan ligt, is hetbvb echt de voeding of heb ik kl*te geheugen..

Nou hier komen me Specificaties:

AMD 64 3200+ Temp in Bios na gamen= 41 graden
Club 3D 9800 XT Temp in Bios na gamen= 70 graden
ASUS K8V mainboard Temp in Bios na gamen= 32 graden
2* S-ATA 160 GB RAID
512 MB Transcend PC 3200
300 watt A-Open voeding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

1* case fan

Verwijderd

je kunt je geheugen checken met memtest68. Weet je zeker
dat het helemaal goed is.

Maar je moet je voeding, de voltlijnen er van is ff goed in
de gaten houden want ik denk toch dat deze veel te zwak
is voor zon systeem.

maar natuurlijk kunnen we nooit meteen zien waar het aan ligt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:55:
je kunt je geheugen checken met memtest68. Weet je zeker
dat het helemaal goed is.

Maar je moet je voeding, de voltlijnen er van is ff goed in
de gaten houden want ik denk toch dat deze veel te zwak
is voor zon systeem.

maar natuurlijk kunnen we nooit meteen zien waar het aan ligt
Kan ik memtest ergens downloaden..??

De voltlijnen zijn in de bios goed maarja tijdens het gamen weet ik het niet, kan ik het ook tijdens het gamen ergens zien??

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

http://hcidesign.com/memtest/ :)
of
http://www.memtest86.com/ :)

[ Voor 35% gewijzigd door Jellabie op 12-04-2004 21:06 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Test je mem maar eens op 166 en 200mhz en laat 3dmark eens een half uurtje
loopen, memtest is niet altijd feiloos.
Werkt het, dan moet je de fout bij je game zoeken.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

mooie pc maar zoals er duidelijk bij je ati kaartje aan gegeven wordt heb je MINIMAAL een 350 w voeding nodig. MINIMAAL. een jij hebt een zeer snel en ook veel stroom vretend systeem op een 300 w voeding. dan is het voor mij nogal duidelijk waar het probleem zit. even een goede 350 w voeding halen. tip bespaar nooit op je voeding dat ding is een van de belangrijkste onderdelen uit je pc ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 12 april 2004 @ 21:10:
mooie pc maar zoals er duidelijk bij je ati kaartje aan gegeven wordt heb je MINIMAAL een 350 w voeding nodig. MINIMAAL. een jij hebt een zeer snel en ook veel stroom vretend systeem op een 300 w voeding. dan is het voor mij nogal duidelijk waar het probleem zit. even een goede 350 w voeding halen. tip bespaar nooit op je voeding dat ding is een van de belangrijkste onderdelen uit je pc ;)
MMM, ja heb er wel na gekeken op de ati site en daar stond dat een je minimaal een 300 watt voeding nodig had, ja en die (kast) had ik dus daar geen nieuwe voor gekocht..

Verwijderd

Dat valt wel mee hoor, een A-open 300 watt kan dit makkelijk aan.
Heb zelf een Bequit 520 watt maar daarvoor draaide ik m,n A64 en 9800PRO
OOK op een 250watt A-open!!!! werd alleen een beetje warm.
Die blauwe schermen is geheid 9 van de 10 keer een geheugen probleem.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 21:18:
[...]

MMM, ja heb er wel na gekeken op de ati site en daar stond dat een je minimaal een 300 watt voeding nodig had, ja en die (kast) had ik dus daar geen nieuwe voor gekocht..
geloof me er zijn genoeg pc's die het even uit houden maar daar na klapt de voeding er uit en dan kan je als je pech hebt je halve pc vervangen. en al die verhalen over een ultra zware pc op een 250 w voeding. ik heb ze nog nooit gezien. ik heb alleen nog maar pcs gezien die het niet uit hielden op standaard 300 W voedingen. download speedfan en bekijk daar je voltages eens mee. wijken die meer dan 5 % af of zelfs op de 3.3 lijn meer als 3% dan moet je een andere voeding kopen ;)

Game PC

Verwijderd

Een A64 trekt maar max 87 watt..... kan je niet vergelijken met zo,n pentium 3.2
kachel die 130 watt verstookt.
Komt nog bij dat die A-open voedingen helemaal niet verkeerd zijn, kunnen heel wat hebben. De amperes op die a-open zijn redelijk hoog en DAT is nu juist heel belangrijk.
Let maar op, dit is een geheugen probleem.....

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 21:31:
Een A64 trekt maar max 87 watt..... kan je niet vergelijken met zo,n pentium 3.2
kachel die 130 watt verstookt.
Komt nog bij dat die A-open voedingen helemaal niet verkeerd zijn, kunnen heel wat hebben. De amperes op die a-open zijn redelijk hoog en DAT is nu juist heel belangrijk.
Let maar op, dit is een geheugen probleem.....
geheugen fouten zorgen eerder voor blauwe shermen en gewoon reboots. voeding is vaak freeze. zoek maar na maar laten we eerst even test doen voor we conclusies trekken ;).

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
memory test heb ik geen fouten, check even speedfan... maar is 70 graden normaal voor een videokaart???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff speedfan gedownload dit zijn de uitkomsten..

+3.3 volt: 3.37 volt
+5.0 volt: 5.05 volt
+12.0 volt: 11.19 volt
-12.0 volt: 0.23 volt

de 12 volt die is 11.19 volt :? zou dat het kunnen zijn, want ik neem aan als ik aan het gamen ben dit nog verder daalt...

Greetz...

Verwijderd

Topicstarter
Nou naar verschillende configuraties ben ik er uit , het geheugen is niet goed, Memtest geeft geen fouten aan maar als ik het geheugen laat draaien op DDR 200 loopt het allemaal perfect maar zodra ik het op DDR 400 laat draaien krijg ik in alle games freeze..
Heb ook maar een nieuwe voeding bestelt voor de zekerheid mijn videokaart wordt namelijk na een paar uur gamen bijna 80 graden!!! :o
Is dit niet erg veel worden al die 9800 XT kaarten zo heet???
enige oplossingen is denk ik een Zalman setje of hebben jullie ook nog alternatieve tips???

greetz
Pagina: 1