Toon posts:

[VB.Net] Maken van Internet Connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.
Ik wil mijn applicatie met een (simpele) update functie uitbreiden...

Dit werkt nu, alleen komt er een foutmelding wanneer er geen verbinding met internet is (logisch hij kan de server dan niet vinden ;)) alleen wil ik dat het programma dan een verbinding met internet gaat maken (inbelvenster verschijnt en de gebruiker maakt een verbinding met het internet)

Na lang en veel zoeken op Google en in dit forum heb ik de oplossing nog niet gevonden...

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Dim s As String
Dim webclient As New Net.WebClient
Webclient.DownloadFile("url",  "lokaal pad")
FileOpen(1, "lokaal pad", OpenMode.Input)

Do Until EOF(1)
    s = s & LineInput(1) & ControlChars.NewLine
Loop

FileClose(1)

textbox.Text = s

Kan iemand mij helpen? Bij voorbaad dank ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Wat is het probleem dan met bovenstaande code?

Wat is LineInput ? Wat is je specifieke vraag?
Het is niet de bedoeling dat wij hier jouw code gaan debuggen, dus wees eens iets specifieker mbt je vraag.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de regel:

Visual Basic .NET:
1

Deze geeft als foutmelding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden als er geen internet verbinding is. Wat natuurlijk logisch is, maar het was mijn vraag niet of er een fout in de code zit. Ik wil weten hoe ik een verbinding met internet kan maken als deze er niet is. Dat lukt me echter niet...

En LineInput is één van de mogelijkheden om tekst uit een bestand te lezen; wat foutloos gaat. De code werkt gewoon als er een verbinding met internet is...
Het is btw. de code uit een testapp.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 21:09 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 21:06:
Het gaat om de regel:

Visual Basic .NET:
1

Deze geeft als foutmelding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden als er geen internet verbinding is. Wat natuurlijk logisch is, maar het was mijn vraag niet of er een fout in de code zit. Ik wil weten hoe ik een verbinding met internet kan maken als deze er niet is. Dat lukt me echter niet...
Daar kan je zelf voor zorgen. (Het is programmeren, weet je wel ;) ).
Er wordt dus een exceptie gegooid, en die exceptie kan je afvangen (try / catch statement). Als er een dergelijke exceptie gegooid wordt, dan kan je zelf een stuk code schrijven die een gebruiksvriendelijke melding toont, en eventueel het inbelvenster oid toont.

https://fgheysels.github.io/

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 16:37

markvt

Peppi Cola

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 12 april 2004 @ 21:13:
[...]

Daar kan je zelf voor zorgen. (Het is programmeren, weet je wel ;) ).
Er wordt dus een exceptie gegooid, en die exceptie kan je afvangen (try / catch statement). Als er een dergelijke exceptie gegooid wordt, dan kan je zelf een stuk code schrijven die een gebruiksvriendelijke melding toont, en eventueel het inbelvenster oid toont.
Dat weet ik. Na het afvangen met een Try...catch statement moet er dus een inbelvenster getoond worden. Maar, dat lukt me dus niet.

.Net componenten die geprobeerd heb:

System.Net.WebClient
System.Net.WebRequest
System.Net.FileWebRequest.

Volgens mij zit ik in de buurt, alleen kan ik de juiste klasse niet vinden.
Of moet ik een heel andere namespace gebruiken?
Of moet ik meer referenties aanmaken?
Of....?
Dat is alleen voor het afvangen van het probleem, ik wil het niet alleen afvangen, ik wil het ook oplossen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 21:27 ]

Pagina: 1