Toon posts:

windows partities onder linux met vmware

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb linux geinstalleerd mbv vmware onder windows XP.
Nu wil ik mijn windows-partities mounten in linux.

Maar als ik zeg:
cat /proc/partitions
Dan zie ik alleen maar de "virtuele" linux partities.
Maar mijn windows-partities niet.
Ik heb 1 hardeschijf, dat is /dev/sda En dan zijn /sda1 /sda2 /sda3 door linux in gebruik, en meer bestaan er "schijnbaar" niet.

Hoe kan ik mijn windows-partities mounten.

alvast bedankt.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:50:
meer bestaan er "schijnbaar" niet
Volgens mij ook niet, omdat je Linux binnen Windows draait.

Zou je het ernaast draaien, dan wel.

[ Voor 8% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 12-04-2004 20:54 . Reden: Opmaak aangepast ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Je kijk waarschijnlijk op de virtuele harde schijf waarop jij Linux hebt geïnstalleerd. Hierop zul je je Windows idd niet terug vinden. Daarvoor moet je eerst je VM zo instellen dat hij toegang heeft tot je fysieke HDD en niet alleen tot de Virtuele HDD.

Als je dat gedaan hebt zul je er een extra HDD zij krijgen in Linux en kun je gewoon je partities mounten.

[ Voor 18% gewijzigd door Mac_Cain13 op 12-04-2004 21:03 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De mooiste manier is om je Windows partities te sharen.
Onder linux kun je ze als samba-share mounten.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, dit soort dingen zijn al vaker aan de orde geweest hier in Nos. Ik kan me derhalve niet aan het idee ontrekken dat je niet echt goed gezocht hebt. Daarom doe ik deze dicht.

Voordat je opnieuw een topic hier in Nos opent neem dan eerst even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.
Als je het niet een bent met dit slotje, open dan niet direct een nieuw topic, maar neem even contact op met mij!

[ Voor 6% gewijzigd door Zwerver op 12-04-2004 21:19 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.