Toon posts:

Post martin K

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had net een post gedaan over Martin K. de moordenaar die op zijn site materiaal heeft staan van zijn slachtoffers en geluidsmateriaal van hoe hij die slachtoffers vermoord.
Ik had in het topic opgeroepen zijn computer's harde schrijf vol te schrijven. Ik weet dat tweakers.net hier niet mee geassocieerd wil worden, maar over wie
hebben we het? Over een moordenaar, die geluidsbeelden van de moorden op
zijn site zet.
Kan hier geen uitzondering voor gemaakt worden?
('t is absoluut niet mijn bedoeling om in het algemeen op te roepen websites te flooden or whatever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

nee, hier is GoT simpelweg niet de site voor, wát ie ook gedaan heeft. Als je dat wilt doen, moet je maar een ander platform vinden (GeenStijl ofzo)...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Inderdaad, GoT is nog altijd een techforum: dergelijke zaken horen hier simpelweg niet thuis :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dus omdat hij een moordenaar is vind jij dat het toegestaan is om zelf ook regels te breken? Want wat je wil/wou gaan doen klinkt mij niet legaal in de oren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Technisch gezien is het niet illegaal, maar okey, ik snap jullie standpunt.

(het is niet illegaal omdat er geen enkele vorm van beveiliging is doorbroken daar er geen beveiliging is)

Maar goed... sorry O+

(Wil geen flame beginnen)

@ 0xDEADBEEF: Hoe zou jij het vinden als je vader vermoord wordt, de dader gepakt, en die maakt vol trots een website waarop in geuren en kleuren te zien is hoe je vader dood op de grond ligt. En als laatste schepje doet hij er ook even een geluidsfragment bij, waarin de laatste angstkreten van je vader te horen zijn...
Fijn? Nee...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verder heeft het ook geen enkele zin enzo, de politie kan zulk soort dingen ook wel uitzoeken zonder nog een bende extra warez op z'n PC. :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste is sowieso bullshit. Dit valt onder computervredebreuk, wat ook gewoon strafbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:21:

(het is niet illegaal omdat er geen enkele vorm van beveiliging is doorbroken daar er geen beveiliging is)
Sure thing dude...dacht het even niet.
/me zegt maar zo, ik zeg maar niets meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ehm, Jorgen Horstink, ik denk dat je toch even artikel 138a van het Wetboek van Strafrecht mag gaan doornemen. Zie onder andere http://www.stack.nl/~galactus/jur/criminaliteit.html en http://www.justitie.nl/Images/11_45832.pdf .

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:21:

Maar goed... sorry O+

(Wil geen flame beginnen)

@ 0xDEADBEEF: Hoe zou jij het vinden als je vader vermoord wordt, de dader gepakt, en die maakt vol trots een website waarop in geuren en kleuren te zien is hoe je vader dood op de grond ligt. En als laatste schepje doet hij er ook even een geluidsfragment bij, waarin de laatste angstkreten van je vader te horen zijn...
Fijn? Nee...
* 0xDEADBEEF denkt wel 2 x na voordat ie zoiets post..

Magoed, NoFI :)

[ Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 12-04-2004 20:31 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In eerstgenoemde link staat:
daarbij enige beveiliging doorbreekt, of
via een technische ingreep, met behulp van valse signalen, een valse sleutel (dit kan o.a. een wachtwoord zijn) of door het aannemen van een valse hoedanigheid, toegang verwerft.
...
Belangrijk element in dit wetsartikel is beveiliging. Het inloggen op een systeem zonder dat daar een beveiliging op zit, hoe miniem ook, valt niet onder dit wetsartikel.
Okey, voor zover ik begrijp is het draaien van een database systeem zonder wachtwoord (dus ook zonder default admin wachtwoord), hetzelfde als het draaien van een systeem zonder beveiliging.

Lees ik zo slecht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de deur open staat betekent niet dat je zomaar naar binnen mag lopen en het huis leeg mag jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Van http://www.stack.nl/~galactus/jur/criminaliteit.html :
3.1.1 Computervredebreuk

/knip

Dit betekent dus dat bijvoorbeeld het gebruiken van een geraden password om van andermans account gebruik te maken in strijd is met de wet
IMO zou je idd het wachtwoord geraden kunnen hebben, ook al is het niet vereist om in te loggen. // off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het is toch van de gekke dat we zoiets in LA moeten onderbouwen?
Dat soort ongein is hier gewoon niet welkom, klaar. De reden daarvoor moge duidelijk zijn en als je dat niet begrijpt ligt de oorzaak daarvan echt niet bij de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je verschaft je nog altijd zonder toestemming toegang tot een systeem op een wijze die niet bedoeld is.

Als je wéét dat het fout is, waarom dan nóg excuses blijven zoeken?

je posthistory gezien heb je blijkbaar moeite met mijn en dijn...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Nee, zelfs dan gelden normale ethische normen waar niet eens een wet voor nodig hoort te zijn wat betreft computervredebreuk: zoiets doe je gewoon niet. En zoja, dan wil GoT er in ieder geval niks mee te maken hebben. Is dat wat duidelijker zo?

Verder mag je met je oproepen om te gaan hacken naar andere sites toe gaan, niet hier. Deze gaat iig dicht aangezien we met dit soort praktijken niks te maken willen hebben.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.