Toon posts:

Ruis! in m'n rechter voorspeaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit dus een constante ruis in m'n rechter voorspeaker,
Het gaat hier om een "Philips mms 306A 3.600 5.1 set" op een audigy 2

Als de pc uitstaat en m'n versterker aan, is er ook ruis (het ligt dus niet aan m'n geluidskaart)
Als ik de speaker vervang blijft de ruis rechtsvoor (het ligt dus niet aan de box)
De ruis wordt niet harder als ik m'n versterker harder zet
De stekker van de versterker is niet geaard

Ik hoop dat iemand goed nieuws voor me heeft zodat ik niet terug hoef naar de winkel...

alsvast bedankt voor de reacties 8)7

Verwijderd

Al eens een andere kabel tussen je versterkter en je speaker geprobeerd?
Wat voor andere kabels komt de speaker kabel onderweg allemaal tegen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel zoiets gedaan,

ik heb er een ander box voor in de plaats ingeplugt (das dus een andere kabel) en die ruist ook, de kabel van deze box heb ik expres uit de beurt gehouden van enig ander electronisch apparaat of kabels

Volgens mij ligt het dus niet aan de kabel naar m'n speaker

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 17:54
Het lijkt er op dat je een probleempje met de eindtrap van het setje hebt. Je geeft immers aan dat de ruis niet toeneemt als je je versterker helemaal opengooit wat weer impliceert dat de ruis na de voorversterker wordt gegenereerd. Dat je de versterker niet geaard heb zou niet echt een punt moeten zijn lijkt me.

Heb je de set al eens helemaal losgekoppeld van je PC en gecontroleerd of er nog steeds een ruisje in zit?

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwijderen van alle kabels naar m'n geluidskaart is er nog steeds ruis....

das niet goed.... vrees ik

Verwijderd

Welke sources kun je allemaal kiezen op je versterker?
Heb je het alleen bij de source waar je pc aan gekoppeld is of heb je 't ook bij wanneer je bijvoorbeeld voor de CD-speler source kiest?
(Als die al aanwezig is op je versterker).

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wat dat betreft een newbie,

ik weet alleen dat als de pc uitstaat er nog steeds ruis is,

ik kan kiezen op de afstandsbediening tussen input 1 (das de 5.1) input 2 en input 3. Bij alle 3 komt er ruis voor

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:21:
ik ben wat dat betreft een newbie,

ik weet alleen dat als de pc uitstaat er nog steeds ruis is,

ik kan kiezen op de afstandsbediening tussen input 1 (das de 5.1) input 2 en input 3. Bij alle 3 komt er ruis voor
dat is toch terug naar de winkel dus, iets mis met je rechter speakeruitgang. Kan je zelf verder weinig aan veranderen meestal .... (aangezien je zelf zegt een newbie te zijn) gewoon de winkel laten fixen

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 17:54
Alles zo op een rijtje ziende zou ik ook maar terug gaan naar de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
Damn, kheb et setje op een beurs gekocht in Arnhem... en het bedrijfje zit in Eindhoven :(

Ik mag de versterker zeker niet openmaken ivm garantie enzo

IIG bedankt voor de hulp |:(

Verwijderd

Gewoon ff bellen, wellicht kun je hem ook gewoon opsturen of per post ruilen.
Jij oude opsturen, zij nieuwe opsturen. Allebei blij. :)

Verwijderd

ik zit ook met een probleem. ik heb een luidsprekerkast met 2 identieke luidsprekers die in serie geschakeld zijn. en ÉÉN van die speakers maakt rond de 150 Hz op het ritme van de muziek/geluid een zeer storend bijgeluid. op zich heb ik het geluid niet echt hard gehad en denk dus ook niet dat de speakers is opgeblazen. maar het vreemde is dat het geluid maar uit een speaker komt en niet uit allebei. ik heb inmiddels ff een mailtje gestuurd naar het bedrijf waar ik ze gekocht heb, waar ik nog ff op zal moeten wachten. maar wat denken jullie? is deze speaker opgeblazen of mss toch een productiefoutje?

Verwijderd

Topicstarter
ew... het is in ieder geval niet hetzelfde als wat ik heb... bij mij is er constant ruis..

kan het misschien een scheurtje zijn in de box?
Pagina: 1