M$ topic

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
nieuws: Daum Communications klaagt Microsoft aan

Een aantal reacties met de afkorting M$ krijgt hier gewoon +4 terwijl een reactie met M$ m.i. ongeacht wat er verder staat altijd -1 Troll zou moeten krijgen (ik ben dan ook niet echt aardig ;))

Maar zou hier naar gekeken kunnen worden? Heb zelf me best al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
Mickeysoft > Het is Microsoft

bekijk die discussie eens, er is nu al zo verschrikkelijk veel over M$ gediscusseerd en iedereen handelt M$ posts anders af maar op -1 komen ze waarschijnlijk niet (als het inhoudelijk goeie posts zijn dan he ;) )

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
ik zie het... ik ben een uitstervend soort samen met Reacher en nog een paar... Maar ik geef niet op :)

Toch wel even goed dat er zowiezo goed op dit topic gelet wordt daar het, niet volgens ieders verbazing, een echt bash/flaim/troll-topic kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik help mee ;)

M$ betekent Mega-Dollar, Miljoen Dollar, en niet Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Als iemand vindt dat een reactie met M$ er in meteen een troll is, dat mag ie dat vinden, de faq geeft er ruimte voor. Maar toch, als iemand een M$ reactie neerzet die staat als een huis, gedragen met valide argumenten en wel, oordeel dan aub op inhoud. Zo kunnen eventuele relevante discussies doorlopen.

Voor de rest, wat sv3n zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
JAVA-Doctor schreef op 12 april 2004 @ 20:11:
Als iemand vindt dat een reactie met M$ er in meteen een troll is, dat mag ie dat vinden, de faq geeft er ruimte voor. Maar toch, als iemand een M$ reactie neerzet die staat als een huis, gedragen met valide argumenten en wel, oordeel dan aub op inhoud. Zo kunnen eventuele relevante discussies doorlopen.

Voor de rest, wat sv3n zei ;)
Ja ergens heb je gelijk, maar zoals ook al in het vorige topic hierover naar voren kwam is het de vraag in hoeverre je een reactie met een dergelijke MS-bash objectief (en dus met goede argumenten) kan nemen als je je al niet eens kan onthouden van subjectieve opmerkingen als het plaatsen van een dollarteken en je je vooringenomen mening eigenlijk al prijsgeeft... :/

Maar goed... het is duidelijk dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, het zou anders trouwens wel heel saai worden op T.net/GoT :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jack Flushell op 12-04-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nou gewoon naar de inhoud van de post en laat het gebruik van het $-teken meewegen bij de beoordeling.

/me heeft een hekel aan het overmatig strooien met de troll-tag. Iets wat ihho met name MSSers niet bepaald vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:43:
Kijk nou gewoon naar de inhoud van de post en laat het gebruik van het $-teken meewegen bij de beoordeling.
Doe ik ook, als je het niet kan laten om M$ te schrijven i.p.v. MS ben je IMO expres bezig met het bashen van MS dat je een -1 troll verdiend, maar wees gerust, ik mod de MS draden al een tijd niet meer.
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:43:
* Beaves heeft een hekel aan het overmatig strooien met de troll-tag. Iets wat ihho met name MSSers niet bepaald vreemd is.
:z

[ Voor 6% gewijzigd door Beaves op 15-04-2004 09:07 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 15 april 2004 @ 09:06:
Doe ik ook, als je het niet kan laten om M$ te schrijven i.p.v. MS ben je IMO expres bezig met het bashen van MS dat je een -1 troll verdiend,
Dat kun je wel vinden, maar dat is simpelweg niet waar. Een simpel bewijs is dat de laatste tijd het dollarteken even vaak of vaker verschijnt in pro-ms postings dan in reacies van mensen met kritiek.

Een troll (en ook flamebait) kun je alleen gerechtvaardigd uitdelen als je de bedoelingen van de poster en zijn emoties tijdens het typen van die post kent.

Troll is provoceren, flamebait is uitlokken of aanzetten. Je moet gedegen inzicht hebben in mensen en de gehele inhoud van de post op objectieve wijze meenemenin de beoordeling wil je correct kunnen beoordelen.

Voor gewone posts (dus alles van 0 en hoger) heb je dat menselijk in mindere mate nodig en geldt meer je algemene en specifieke kennis, objectiviteit en gevoel voor pluriformiteit en verhoudingen.

Het altijd op -1 troll trakteren van M$ postings is simpel gezegd ofwel modden met een gigantische plaat voor de kop ofwel principieel modden. In het eerste geval zou je helemaal niet moeten modden, in het tweede geval vraag ik me af wat je ermee wilt bereiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 22:13:
[...]

Dat kun je wel vinden, maar dat is simpelweg niet waar. Een simpel bewijs is dat de laatste tijd het dollarteken even vaak of vaker verschijnt in pro-ms postings dan in reacies van mensen met kritiek.
Dat zou een soort van bewijs kunnen zijn, maar dat zal wel "in the eye of the beholder" zijn, want ik zie bar weinig pro-ms posts met de typfout erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 22:13:
[...]
Het altijd op -1 troll trakteren van M$ postings is simpel gezegd ofwel modden met een gigantische plaat voor de kop ofwel principieel modden. In het eerste geval zou je helemaal niet moeten modden, in het tweede geval vraag ik me af wat je ermee wilt bereiken?
Bedankt dat je enkelen verdenkt van het modden met een plaat voor de kop (wat ben je toch aardig). Ik mod inderdaad pricipieel -1 troll met zo'n reactie en wat ik ermee wil bereiken is dat 'normale' mensen zo'n reactie niet direct kunnen zien en dat vind ik oke, want een reactie met M$ erin staat m.i. kinderachtig sneu en gefrustreerd en past niet bij een proffessionele site als T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Deze discussie is al vreselijk vaak gevoerd en de uitkomst was dat iedereen er weer anders over dacht. In plaats van het weer over te doen kan je beter eens de oude topics erover doorlezen. Bijvoorbeeld:

M$-fans vinden de waarheid weer eens troll
M$ een troll?
M$ vs MS competitie is uitgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
polaris schreef op 16 april 2004 @ 12:27:
Deze discussie is al vreselijk vaak gevoerd en de uitkomst was dat iedereen er weer anders over dacht. In plaats van het weer over te doen kan je beter eens de oude topics erover doorlezen. Bijvoorbeeld:

M$-fans vinden de waarheid weer eens troll
M$ een troll?
M$ vs MS competitie is uitgebroken.
Ik sluit me bij je aan (had het zelf namelijk ook al zo ongeveer gezegd en ik spreek mezelf niet graag tegen) en zal verder niet meer reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack Flushell schreef op 16 april 2004 @ 11:53:
Bedankt dat je enkelen verdenkt van het modden met een plaat voor de kop (wat ben je toch aardig).
Je interpreteert mijn woorden verkeerd.
Ik mod inderdaad pricipieel -1 troll met zo'n reactie en wat ik ermee wil bereiken is dat 'normale' mensen zo'n reactie niet direct kunnen zien
1) En lukt dat? Neen, dus vraag ik me af wat je er wel mee wilt bereiken.

2) Als dat je redenering en reden is zou je imho beter een "overgewaard" lunnen gebruiken.

Een troll behoor je immers alleen uitdelen als er sprake is van een troll. De troll en flamebait tags vellen een oordeel over de bedoelingen en emoties van de poster. Het wel of niet gebruiken van een dollarteken zegt daar nu eenmaal niets over dus zou je geen troll/flame moeten uitdelen maar 'overgewaardeerd'
en dat vind ik oke, want een reactie met M$ erin staat m.i. kinderachtig sneu en gefrustreerd en past niet bij een proffessionele site als T.net.
het wegmodden van inzichtvolle reacties, alleen omdat er M$ in staat, past nog minder bij een professionele site m.i.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats eens in het lopende Mandrake-topic een reactie waar je consequent Lin$uck$ gebruikt, maak van de reactie niet inhoudelijk een troll, en bezie de effecten. Ik kan mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat met name éne Zemanova daar meteen een troll op kijlt. Eén en ander komt op mij over als het meten met twee maten. Maar goed, ik daag een ieder hier uit zo'n experiment uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Aangezien de discussie hier al regelmatig is gevoerd en nu ook weer precies dezelfde kant op gaat als gewoonlijk zet ik hier maar gewoon een slot op. Einde oefening. Voor degenen die de afloop willen weten, kijk maar in één van de hierboven gegeven linkjes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.