[2k] Eerste/enige harde schijf de D: en toch booten?

Pagina: 1
Acties:

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Topicstarter
Even een korte uitleg. Ik heb Win 2000 geinstalleerd op een oude PPro 200.

Op zich niet echt bijzonder maar toch. Nu kreeg ik kortgeleden een SCSI schijf in mijn bezit en besloot de veel snellere (in verhouding tot) schijf hierin te plaatsen. Dit zonder probleem. Toe alles goed en wel draaide de IDE 1 eruit gehaald en de SCSI schijf als bootschijf gebruikt. Alles draait goed alleen heb ik geen C: schijf meer alleen een D: SCSI schijf en een E: CD-ROM. (en een A: flop)

Persoonlijk vind ik het geen probleem, eerder een eigenaardigheidje. Nu vroeg ik mij af of iemand dit ook eerder meegemaakt heeft en of er eventueel een oplossing is om het terug te zetten. (just in case)

De hardware is:
PPro 200 (@233 lol)
Cheetah SCSI HD 18,2 GB UW (met SCA adaptor)
Adaptec 2940 U/UW SCSI kaart
Moederbord is een 440FX chipset van een oem fabrikant (wellicht gewoon een iNtel)
A-Open 48x CD-ROM

Eigenlijk is het meer een gekke ervaringen topic maar ja, je bent wel eens benieuwd.
O en Modjes mocht het verkeerd staan of niet volgens de regels, voel u vrij ;)

Meh ...

Verwijderd

Oh en of ik dit meegemaakt heb :)
Ik had winXP op me nieuwe WD800JB geinstalled en toen was me boot ineens E ;)

Verder maakt dit niet uit, aangezien het alleen uitmaakt wat je active schijf is, en niet welke letter hij heeft ;)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:54

M-ThijZ

Riding on Rails

eeh.. ja, dus :?
Op m'n server heb ik windows ook niet op de C partitie staan.

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
Ik bedoel dan dus ook zonder en C: schijf aanwezig te hebben. Het is allang bekend dat je de systeen en boot schijf van een NT versie op verschillende schijven kan hebben. Alleen ik vond het grappig dat het ook mogelijk was zonder een C: schijf aanwezig te hebben.

Dus alleen in je verkenner een A:, D: en een E: geen C:! Zonder hidden partities oid.

Meh ...

Verwijderd

Twarp schreef op 12 april 2004 @ 19:03:
Dus alleen in je verkenner een A:, D: en een E: geen C:! Zonder hidden partities oid.
Nou dat was dus precies het geval :D Je bent dus iig geen uitzondering hierin :Y)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even het Operating Systeem in de titel erbijgeprakt :Y) Gelieve hier in het vervolg zelf even aan te denken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

terzake: geen gedoe gehad met bootfiles dan?
Of alleen dat ie geen boot.ini kan vinden en het dus maar zelf oplost?

[ Voor 97% gewijzigd door alt-92 op 12-04-2004 19:39 . Reden: e.e.a weggehaald door ene e. ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 12 april 2004 @ 19:29:
terzake: geen gedoe gehad met bootfiles dan?
Of alleen dat ie geen boot.ini kan vinden en het dus maar zelf oplost?
Nee eigenlijk niet, het ging verbazend makkelijk. Wel even de boot files gekopieerd en ge-edit maar dit doe je als je weet wat de bedoeling is/was. Ik vond het alleen grappig dat ie zomaar de schijf D: noemde had een C: verwacht.

Meh ...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

aah.. overgekopieerd.
win2k en hoger heeft niet perse een C nodig, nee.
Volume label (en driveletter dus) blijft gewoon bestaan dan.
Je kan ook zonder boot.ini hoor, als je NTLDR en ntdetect.com maar op je (boot)schijf hebt staan.
Probeert-ie zelf op zoek te gaan naar de bootfiles, werkt ook.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 12-04-2004 19:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
Dat weet ik, maar ik had gewoon maar alles meegenomen Ctrl-A minus de mappen.

Meh ...

Pagina: 1