Ik heb het volgende form:
Het aantal text inputs is variabel. Het form kan er dus net zo goed zo uit zien:
In dit form kan de gebruiker de namen van de links veranderen. Ik wil dat de gebruiker ineens alle links kan veranderen die hij / zij wenst te veranderen alvorens te submitten. Zo kan het dus zijn dat de gebruiker "yahoo.com" verandert in "microsoft.com" en "google.com" in "teoma.com". Als hij / zij op submit klikt, wil ik op verwerk.php link1 t/m link4 uitlezen en een query opbouwen om de wijzigingen door te voeren in de database.
Probleem is alleen: hoe kan ik op verwerk.php met een loopje gemakkelijk alle link-waardes uitlezen? Als ik zeker zou weten dat ik alleen link1 en link2 gesubmit krijg, zou ik schrijven:
Maar hoe doe ik dit als er bv. 70 links verzonden worden? Hoe ziet de loop eruit waarmee ik dit makkelijk kan doen? Pseudo:
Of denk ik nu veel te moeilijk?
HTML:
1
2
3
4
5
| <form name="links" action="verwerk.php" method="post"> <input type="text" name="link1" value="yahoo.com"> <input type="text" name="link2" value="msn.com"> <input type="submit" value="submit"> </form> |
Het aantal text inputs is variabel. Het form kan er dus net zo goed zo uit zien:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <form name="links" action="verwerk.php" method="post"> <input type="text" name="link1" value="yahoo.com"> <input type="text" name="link2" value="msn.com"> <input type="text" name="link3" value="amazon.com"> <input type="text" name="link4" value="google.com"> <input type="submit" value="submit"> </form> |
In dit form kan de gebruiker de namen van de links veranderen. Ik wil dat de gebruiker ineens alle links kan veranderen die hij / zij wenst te veranderen alvorens te submitten. Zo kan het dus zijn dat de gebruiker "yahoo.com" verandert in "microsoft.com" en "google.com" in "teoma.com". Als hij / zij op submit klikt, wil ik op verwerk.php link1 t/m link4 uitlezen en een query opbouwen om de wijzigingen door te voeren in de database.
Probleem is alleen: hoe kan ik op verwerk.php met een loopje gemakkelijk alle link-waardes uitlezen? Als ik zeker zou weten dat ik alleen link1 en link2 gesubmit krijg, zou ik schrijven:
PHP:
1
2
3
4
| if (!empty ($_POST)) { $link1 = $_POST['link1']; $link2 = $_POST['link2']; } |
Maar hoe doe ik dit als er bv. 70 links verzonden worden? Hoe ziet de loop eruit waarmee ik dit makkelijk kan doen? Pseudo:
PHP:
1
2
3
4
5
| if (!empty ($_POST)) { for ($i = 0; $i < each value in $_POST, $i++) { $link$i = $_POST['link$i']; } } |
Of denk ik nu veel te moeilijk?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."