[Xp]Internet gaat niet

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• microfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Hey,

Ik heb 2 verschillende pc's met verschillende providers (telenet en coditel). Op allebei staat er linux fedora core 1 met internet dat gaat en windows xp met internet dat gaat/ging.(dual boot)

Ik heb een script geinstalleerd in windows (bij allebei de computers) dat als windows afsluit het ip vrijgeeft zodat ik als ik naar linux wil zonder problemen op het internet kan. (Bij linux geeft hij het ip vanzelf vrij bij afsluiten)

Maar ik wauw weer van linux naar windows (bij mijn pa met als (onstabiele) provider coditel*) en het internet ging niet meer(geen ip verkregen) dus heb ik een aantal dingen geprobeert: -ipconfig/renew (werkte niet, een fout met dhcp server)
-het programma dat de TCP/IP instellingen reset (winsock xp) (werkte niet)
-in hardware de ethernetkaart verwijderen en de pc opnieuw opstarten en dit werkte 2x maar de 3 de keer kreeg ik weer geen ip (geen internet)

Bij mijn ma (telenet) gaat internet op beide os'en perfect...

*coditel: Breedbandverbinding in Brussel (veel slechter als telenet en slechte support)

BTW: ik wist eigenlijk niet echt in welk forum dit moest ( windows of non-windows)

Als jullie iets niet begrijpen vraag je het maar hé ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt hier nog een topic over lopen [rml][ XP] IP verkrijgen niet mogelijk...[/rml]/

Daar gewoon verder aub :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.