Toon posts:

Raar probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alowa mensen,

Ik ga binnenkort verhuizen en ben daarom bezig om alle kabels in de muur weg te werken etc. Nu heb ik dit ook in me "oude" huis gedaan.

Alleen dit werkte niet, ik heb al verschillende mensen gevraagd en die zeiden dat ik een geswishte (Ofzow :? ) kabel moest gebruiken, a fijn zo kabel tussen de router en modem gedaan, geen resultaat. Ook vanaf de router naar pc zo kabel ook geen resultaat. Toen heb ik getest of de kabels enzo het wel deden zonder router, en ja hoor. Had gewoon internet. Daarom heb ik het hele zooitje maar weer terug gebouwd en liggen nu op de bovenverdieping netwerk kabels :+

Nu wil ik in het nieuwe huis alles wel werkend krijgen, want heb genoeg om steeds te struikelen :9 Voor een schema hoe alles eruit komt te zien kan je op deze link klikken: http://members.lycos.nl/xpfreak/probleem_met_netwerk.JPG

Alles is welkom. Nu kan ik nog kabels veranderen etc. Straks niet meer! Dus alle hulp is welkom en ik hoop, dat 1 van jullie weet waar het de fout ingaat! _/-\o_

Alvast bedankt! 8)

Btw, Heb een Sweex router en een Motorola Surfboard modem (Chello)

Verwijderd

hoe heb je de penning in de wandkontactdozen geregeld
en wat voor kabels heb je gebruikt van de wanddoos naar pc en naar router.
Denk dat het daar fout zit..

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 13:00
Ik neem aan dat je de kabel uit de motorola in je wan poort prikt van je router?
Dan DHCP aan (standaard) en gaan....

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 14:57

weebl

YARR!

Als je internet zonder de router goed werkt, dan zijn de kabels prima.

Probeer eens het MAC-adres van je chello-netwerk-kaart te clonen naar je router.

Heb dat bij een vriend gedaan en dat werkte meteen.

Verwijderd

Topicstarter
ThQ mensen, Ik ga het eff allemaal uitproberen, Als het werkt horen jullie het nog! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
weebl schreef op 12 april 2004 @ 18:43:
Als je internet zonder de router goed werkt, dan zijn de kabels prima.

Probeer eens het MAC-adres van je chello-netwerk-kaart te clonen naar je router.

Heb dat bij een vriend gedaan en dat werkte meteen.
Ik heb die DHCP geprobeerd alleen dat wertke ook niet, Nu wil ik dit gaan proberen alleen waar vind ik de chello netwerk kaart adres (MAC) als ik internet via een LAN op me moederbord?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:18:
[...]
Ik heb die DHCP geprobeerd alleen dat wertke ook niet, Nu wil ik dit gaan proberen alleen waar vind ik de chello netwerk kaart adres (MAC) als ik internet via een LAN op me moederbord?
in een command box uitvoeren: IPCONFIG /ALL
en aldaar vindt je het Physical MAC adres van je netwerkkaart dat je invoert op je router.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
het heet iig "twisted". Een utp-kabel bevat een 4-tal paren adres (8 adres totaal dus) die om elkaar heen gedraaid zijn zodat storingen op de kabels op beide aders van een paar ongeveer evenveel invloed zullen hebben.

Een utp-kabel is over het algemeen straight, maar er bestaan ook crossed kabels om 2 routers/switches/hubs met elkaar te verbinden. De meeste routers/switches/hubs hebben echter ook een poort die de kabel voor je crossed zodat je een gewone kabel kunt gebruiken. Vaak heeft poort 1 2 connectoren, een normale, en een crossed. Modernere apparaten kunnen uitgerust zijn met poorten die zelf uitzoeken of ze wel of niet voor je moeten crossen.

Meest voor de hand liggende situatie is dat je tussen kabelmodem en router een crossed kabel gebruikt (of een straight kabel die je in de crossed poort van je router steekt als die aanwezig is).

Van router naar wandcontactdoos leg je straigt aan, en ook van wandcontactdoos naar de PC's doe je straight. Er zijn kabeltesters te koop die je precies kunnen vertellen of je alles goed hebt aangelegd.

Voor 100Mbit connecties kun je overigens 2 connecties over 1 kabel sturen, dat is geen truukje oid, het is gewoon opgenomen in de specificatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.klopt.nl/various/rj45_tn.gif

[ Voor 11% gewijzigd door RolandWitvoet op 13-04-2004 15:17 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
Ook niet onbelangrijk is de volgeorde van bedraden ....

officieel is het :

1 Wi/or
2 or
3 wi/grn
4 blw
5 wi/blw
6 grn
7 wi/brn
8 brn

Maar zolang je zorgt dan 1 en 2 een paar en 3 en 6 een paar zijn zou het moeten werken

[ Voor 5% gewijzigd door Sine op 13-04-2004 01:15 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
RolandWitvoet schreef op 13 april 2004 @ 01:05:
het heet iig "twisted". Een utp-kabel is over het algemeen straight, maar er bestaan ook twisted kabels om 2 routers/switches/hubs met elkaar te verbinden. De meeste routers/switches/hubs hebben echter ook een poort die de kabel voor je twist zodat je een gewone kabel kunt gebruiken. Vaak heeft poort 1 2 connectoren, een normale, en een twisted. Modernere apparaten kunnen uitgerust zijn met poorten die zelf uitzoeken of ze wel of niet voor je moeten twisten.

Meest voor de hand liggende situatie is dat je tussen kabelmodem en router een twisted kabel gebruikt (of een straight kabel die je in de twisted poort van je router steekt als die aanwezig is).

Van router naar wandcontactdoos leg je straigt aan, en ook van wandcontactdoos naar de PC's doe je straight. Er zijn kabeltesters te koop die je precies kunnen vertellen of je alles goed hebt aangelegd.

Voor 100Mbit connecties kun je overigens 2 connecties over 1 kabel sturen, dat is geen truukje oid, het is gewoon opgenomen in de specificatie.

[afbeelding]
ThQ voor je zeer uitgebreide uitleg. Op mijn router zitten 2 poorten voor de ingang van het internet vanaf de modem, genaamd: MDI-II en MDI-X en het is een Sweex router. Zit daar zo speciale poort bij?

En over de kabels van de router naar wandcontactdoos, en van wandcontactdoos naar pc. Kan ik dat schema ervoor gebruiken wat in je post stond? :?
En dan nog een hele n00b vraag, ik gebruik nu van die groene UTP kabels, Ik heb daar stuk of 15 kabels van, kan ik die gewoon gebruiken of moet ik perse die Straight maken voordat het werkt?

Bedankt! _/-\o_

Verwijderd

RolandWitvoet schreef op 13 april 2004 @ 01:05:
het heet iig "twisted". Een utp-kabel is over het algemeen straight, maar er bestaan ook twisted kabels om 2 routers/switches/hubs met elkaar te verbinden. De meeste routers/switches/hubs hebben echter ook een poort die de kabel voor je twist zodat je een gewone kabel kunt gebruiken. Vaak heeft poort 1 2 connectoren, een normale, en een twisted. Modernere apparaten kunnen uitgerust zijn met poorten die zelf uitzoeken of ze wel of niet voor je moeten twisten.
Het heet inderdaad "Twisted", maar wat jij vervolgens uitlegt is "Crossover".

Twisted kabels zijn kabels waar de verschillende aders in paren in elkaar getwist zijn. Een UTP kabel (de kabel die voor netwerken gebruikt wordt - de T staat voor Twisted) heeft 8 aders, en dus 4 paren. Deze paren zitten in elkaar getwist, om elkaar heen gedraaid zeg maar. Dat is nodig om storingen te verminderen.

Crossover kabels, zijn kabels waarbij paren verwisseld worden. Dat is nodig om communicatie tussen gelijksoortige systemen mogelijk te maken.

Ethernet gebruikt maar 2 van die 4 paren, een transmit (tx) paar en een receive (rx) paar. Om te kunnen communiceren moet je de tx van de ene kant koppelen met de rx van de andere kant en v.v. (Net als met een telefoon, de microfoon is tx en en de speaker is rx; het geluid dat de tx aan de ene kant "hoort", komt er bij de rx aan de andere kant uit en v.v.)

Als je nu een koppeling maakt tussen een MDI device (computer, router) en een MDI-X device (switch, hub) gebruik je een straight kabel. Zoals de naam al zegt, is dit een kabel waar alle pinnetjes 1 op 1 doorverbonden worden. Dit kan, omdat in een MDI-X device de tx en de rx al omwisseld. Maak je nu een koppeling tussen 2 MDI devices of 2 MDI-X devices (bijvoorbeeld 2 computers of 2 switches) zit die omwisseling er niet in, of 2 keer, wat op hetzelfde neer komt en dus zal je hem zelf moeten maken: met een crosskabel.

Tenslotte heb je nog devices die automatisch of met een knopje omschakelen.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
je hebt gelijk. Het zal wel laat geweest zijn, ik snap niet dat ik zo'n fout heb kunnen maken. De kabels zijn idd twisted pair kabels. En die kun je straight en crossed maken (zo staat het ook in de afbeelding). Ik zal mijn post aanpassen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1