[PHP] Een extern gastenboek/nieuws systeem includen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik ben bezig met een website voor een vereniging. De pagina's met de informatie e.d. roep ik op dmv index.php?pagina=iets . Dit gaat allemaal perfect :)

Nu heb ik een standaard gastenboek ergens van internet geplukt, en deze wil ik dmv dezelfde manier includen. Alleen gaat dit niet :? Ik heb een normale basiskennis van PHP, maar om nu een heel gastenboek óf nieuwssysteem te includen op de index, dat gaat mij nog niet zo lukken. Wat ik al wel geprobeerd he, om via een iframe de info te laten zien. In de iframe roept ie dus netjes http://mijndomein.nl/gastenboek/ aan.

Dit wil ik dus niet. Ik wil gewoon 1 scrollbare pagina waarin de info staat. Dus eigenlijk gewoon 1 index.php

Ik heb GoT even doorgezocht, en ik kreeg 1 topic te zien wat op die van mij leek. Echter stond al die info van de TS in SQL db die door PHP werd aangeroepen.

www.php.net was ook vanalles over include te vinden, alleen de stuff die ik moet hebben :)

De vraag is of iemand weet hoe ik toch mijn gastenboek/nieuwssysteem kan includen ;) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon met include 'file.php';

Als "het niet gaat" of "niet lukt" heb jij gewoon pech. Als je kunt vertellen wat er dan wél gebeurt, dan maak je er nog kans op dat iemand de moeite neemt om te reageren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:30:
Gewoon met include 'file.php';

Als "het niet gaat" of "niet lukt" heb jij gewoon pech. Als je kunt vertellen wat er dan wél gebeurt, dan maak je er nog kans op dat iemand de moeite neemt om te reageren.
Niet zo negatief :D

Je kunt een testpoging bekijken op http://spockz.meidoornlaan.net/site/index.php?pagina=nieuws

Voor de officiele map kijk je op: http://spockz.meidoornlaan.net/site/php/nieuws/index.php

Als je in dit nieuwssysteem een pagina wilt aanroepen kan hij dat extern goed doen, alleeen met includen krijg ik een foutmelding. Waarschijnlijk omdat hij meerdere files moet includen in die index.php die ik ook include??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien is het handig om ook even de quickstart door te nemen voor Programming & Webscripting.. Je mist namelijk een enorme berg info. Op deze manier is namelijk geen zinig woord te zeggen over wat je probleem is. Begin (nadat de quickstart gelezen is) eerst maar eens met te vertellen welke foutmeldingen je precies krijgt. Wat je verder hebt geprobeert en waarom dat allemaal niet lukt ed.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Denk dat je beter naar de functie fsockopen kunt kijken. De php-code is namelijk toch al op een andere server uitgevoer en die kun je niet nogmaals laten uitvoeren met een include() (gelukkig niet overigens).