Mdeamon kan niet verzenden

Pagina: 1
Acties:

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Ik kan sinds een tijdje geen mail meer verzenden via mijn eigen mail server Mdeamon.
Wel ontvangen, heb hem al een paar keer gereset maar heeft geen nut gehad.

dit is wat ik terug krijg:

The attached message had PERMANENT fatal delivery errors!

After one or more unsuccessful delivery attempts the attached message has
been removed from the mail queue on this server. The number and frequency
of delivery attempts are determined by local configuration parameters.

YOUR MESSAGE WAS NOT DELIVERED TO ONE OR MORE RECIPIENTS!

Failed address: knalkoen@introweb.nl

--- Session Transcript ---
Parsing Message <C:\MDAEMON\Remoteq\pd50000000111.msg>
From: m.rave@it1c3.homeunix.com
To: knalkoen@introweb.nl
Subject: test
Message-ID: <WorldClient-F200404121747.AA47590000@it1c3.homeunix.com>
MX-record resolution of [introweb.nl] in progress (DNS Server: 10.0.0.138)...
Name server has no records of the requested type for that domain.
Attempting SMTP connection to [introweb.nl : 25]
A-record resolution of [introweb.nl] in progress (DNS Server: 10.0.0.138)...
D=introweb.nl TTL=(22) A=[80.65.96.99]
Attempting SMTP connection to [80.65.96.99 : 25]
Waiting for socket connection...
Socket connection established (10.0.0.7 : 4766 -> 80.65.96.99 : 25)
Waiting for protocol initiation...
<-- 220 introweb.testvws.nl ESMTP Sendmail 8.12.9/8.12.9; Mon, 12 Apr 2004 17:48:02 +0200 (CEST)
--> EHLO struijck.mine.nu
<-- 250-introweb.testvws.nl Hello [213.211.168.211], pleased to meet you
<-- 250-ENHANCEDSTATUSCODES
<-- 250-PIPELINING
<-- 250-8BITMIME
<-- 250-SIZE
<-- 250-DSN
<-- 250-ETRN
<-- 250-DELIVERBY
<-- 250 HELP
--> MAIL From:<m.rave@it1c3.homeunix.com> SIZE=870
<-- 250 2.1.0 <m.rave@it1c3.homeunix.com>... Sender ok
--> RCPT To:<knalkoen@introweb.nl>
<-- 550 5.7.1 <knalkoen@introweb.nl>... Relaying denied. IP name lookup failed [213.211.168.211]
--- End Transcript ---
: Message contains [1] file attachments

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan je naar geen enkel mailadres meer mailen? Het lijkt erop dat introweb.nl een controle doet of je wel een "veilige" SMTP server bent. En omdat ze die niet kennen, weigeren ze jou mails.

Moest dit het probleem zijn, dan kan je dit oplossen door in MDaemon:
Setup -> Primary Domain
ISP or smart host's IP or domain name

Vul daar de SMTP-server van je provider in.

Vervolgens vink je op datzelfde tabblad aan:
Send only undeliverable outbound mail to this host

• KoBolD54
tnx voor je snelle reactie, ik kan naar geen enkele mail adres meer mailen.
ik zal je oplossing eens proberen

• KoBolD54
het werkt nu TNX, maar hoe kan jezelf nu toevoegen als "veilige" smtp server zonder dat gedoe van mijn isp?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:55
Stuur eens een mail (zonder die veilige smtp) naar mijn email adres in mijn profiel..

Ik gebruik zelf ook mdaemon en heb nergens last van, misschien lukt mdaemon --> mdaemon wel bij jou..

• KoBolD54
heb je er perongeluk 2 gestuurd, 1 via wanadoo webmail (foutje dus) en 1 via mijn eigen server (goede dus), volgens mij is deze wel aangekomen.

maar dan vraag ik me nog af hoe ik mijn server als "veilige" smtp server kan opzetten?

• Racemol
Als je als 'home-user' een SMTP server opzet zal je provider dit waarswchijnlijk niet goedkeuren. Er zijn bepaalde mailservers die ip-adressen van home users blokkeren (als SMTP server dan). Dit doen ze voornamelijk om de virus en spam mailtjes tegen te gaan, die meestal vanaf gehackte/geinfecteerde home computers verstuurd worden. Ook de ip-adressen van dynamic hosts worden meestal geblokt.

Hier is vrij weinig aan te doen, behalve dan de emails via de SMTP server van je eigen provider te versturen, zoals WimB al aangeeft.
edit:
De tijd van jouw mail server staat niet goed :) staat al op 13 april rond een uurtje of 3 ;)

&

Je e-mail is dus wel aangekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Racemol op 12-04-2004 18:47 ]

• KoBolD54
dit heb ik al een tijdje, ik weet niet hoe ik het weg kan krijgen, sugesties?

• Racemol
KoBolD schreef op 12 april 2004 @ 18:55:
dit heb ik al een tijdje, ik weet niet hoe ik het weg kan krijgen, sugesties?
Wat bedoel je precies?

Verwijderd

KoBolD schreef op 12 april 2004 @ 18:32:
1 via wanadoo webmail (foutje dus) en 1 via mijn eigen server (goede dus), volgens mij is deze wel aangekomen.

maar dan vraag ik me nog af hoe ik mijn server als "veilige" smtp server kan opzetten?
Casema/Wanadoo schreef in juli 2003

Afsluiting ingaande SMTP poort 25 naar Wanadoo gebruikers

Geachte Internetgebruiker,

Wegens de toenemende overlast door ongewenst e-mail berichten, ook wel spam genoemd, is het besluit genomen hier maatregelen te nemen.

De voornaamste maatregel die genomen zal worden is het blokkeren van ingaande verbindingen naar de SMTP poort (25) van Wanadoo Cable gebruikers. Het is dus niet langer mogelijk om een eigen mailserver te draaien op poort 25.

Wij willen er op wijzen dat het overgrote deel van onze gebruikers geen overlast zal ondervinden van deze maatregel. Alleen gebruikers die een eigen mailserver draaien kunnen hier gevolgen van ondervinden.

Dit besluit is genomen om het misbruik van verkeerd geconfigureerde mailservers te beperken. Uit een eerder onderzoek is gebleken dat het merendeel van de aanwezige privé mailservers van Wanadoo Cable gebruikers verkeerd geconfigureerd was. Tevens wordt met deze maatregel het misbruik van onjuist geconfiguurde proxy programma’s ondervangen.

Indien u gebruik wenst te maken van een eigen SMTP server, dan kunt u deze voortaan draaien via een andere poort. Poort 26 kunt u bijvoorbeeld hiervoor gebruiken. Tevens raden wij u aan om in ieder geval te controleren of uw mailserver juist geconfigureerd en beveiligd is.

Voor verdere informatie over dit onderwerp verwijzen wij u door naar de volgende website.

http://home.euronet.nl/to....php?lang=ned&textonly=no

Hier is ook vermeld hoe u de beveiliging van uw mailserver kunt controleren

Met vriendelijke groet,

Casema Internet Helpdesk
kopie bericht: http://www.coax.nl/news/2003/jul/Helpdeskcontent.htm

• KoBolD54
Racemol schreef op 12 april 2004 @ 19:03:
[...]

Wat bedoel je precies?
dat de tijd van me mail server niet goed loopt

• Racemol
KoBolD schreef op 12 april 2004 @ 20:41:
[...]

dat de tijd van me mail server niet goed loopt
Dan moet je de tijd op die mail server gewoon even goed zetten

Je weet wel, rechts onderin in je systray ;)

En klopt het dat je een verbinding via wanadoo hebt? Dan is het bovenstaande bericht wel belangrijk voor jou. Met andere woorden, het is niet meer mogelijk om een mail server te draaien.

Als ik echter een lookup doe van jouw ip kom ik bij freeonline.nl uit.. Is dat soms je ISP? Dan zou je bij hun even moeten informeren of het mogelijk is om een mail(SMTP) server te draaien.

Wat voor IP heb je trouwens? Een statisch of dynamisch ip?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat een onzin. Er is geen enkele manier om aan te geven dat smtp naar port 26 op een bepaalde server moet gaan, daar gebruik je altijd 25 voor.

Overigens is Wanadoo niet de enige isp die dit doet -- Planet doet het ook. Maar planet is wel zo aardig om e-mail naar je eigen smtpd te relayen met een dns truukje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Racemol
Als wanadoo al het verkeer dat naar poort 25 gestuurd wordt routeert naar poort 26 is het wel degelijk mogelijk. Maar omdat in het bericht het volgende staat; "Indien u gebruik wenst te maken van een eigen SMTP server, dan kunt u deze voortaan draaien via een andere poort. Poort 26 kunt u bijvoorbeeld hiervoor gebruiken." denk ik niet dat, dat hier het geval is. Door het woordje bijvoorbeeld suggereren ze dat je ook elke andere poort kunt gebruiken. Dan gaat het routing verhaal niet meer op. Dus uiteindelijk ben ik het toch met CyBeR eens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Racemol op 12-04-2004 22:37 ]

• KoBolD54
Racemol schreef op 12 april 2004 @ 21:57:
[...]

Dan moet je de tijd op die mail server gewoon even goed zetten

Je weet wel, rechts onderin in je systray ;)

En klopt het dat je een verbinding via wanadoo hebt? Dan is het bovenstaande bericht wel belangrijk voor jou. Met andere woorden, het is niet meer mogelijk om een mail server te draaien.

Als ik echter een lookup doe van jouw ip kom ik bij freeonline.nl uit.. Is dat soms je ISP? Dan zou je bij hun even moeten informeren of het mogelijk is om een mail(SMTP) server te draaien.

Wat voor IP heb je trouwens? Een statisch of dynamisch ip?
de tijd in mijn systray loopt gewoon goed
mijn ISP is telebyte
Pagina: 1