Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Systeem is als volgt
Intel PIV 3.2 Ghz Northwood
Gigabyte GA-8IK1100 i875 chipset
2x 512 MB DDR400 TwinMOS
Powercolor Radeon 9800 pro 128 MB
Catalyst 4.1 drivers

Probleem
Systeem loopt als een trein, alleen zijn er problemen bij verschillende games. Red Alert wil bijvoorbeeld niet installeren, tijdens het begin van de installatie reboot het systeem. Far Cry wil wel installeren, maar bij het opstarten loopt het vast. Als ik dan op een toets duw reboot het systeem. Max Payne installeert perfect, maar bij het opstarten krijg ik het begin load scherm om vervolgens terug te keren naar het bureaublad. Age of mythologies draait perfect...

Al ondernomen stappen
* Verschillende versies van catalyst geprobeerd
* BIOS update gedaan
* Windows opnieuw geinstalleerd met alle correcte drivers
* Radeon 9800 vervangen door Radeon 9600

Conclusie: probleem blijft bestaan, hulp gevraagd.

Life is simple, make choices, don't look back...

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Wat voor voeding heb je?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

probeer eens een ander geheugenstripje

Verwijderd

Zet je TwinmoSS maar eens op 166 ipv 200 en dan nog eens proberen.
Zoniet voeding

• Little Bear
  • Niet online
Het is een PFC 400 Watts voeding. Case is wel zwaar gemod (lampjes en interne speakers) dus had al gedacht dat het daar aan kon liggen. Zal die mods eens uitschakelen en een andere proberen.

• Little Bear
  • Niet online
Voeding is verwisseld,mods eruit, geen effect.
Ander geheugen erin, nog steeds geen effect.

Situatie is wel klote, is systeem van vriend die ik ineen heb gezet en voel me behoorlijk rot aangezien hij geen games kan spelen op zo'n systeem.

Verwijderd

9800PRO eens in een ander systeem proberen, misschien is deze het probleem?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
mobo onstabiel? Probeer eens alle onderdelen op een ander mobo. Als dat kan uiteraard. Anders gewoon met mobo terug gaan naar de winkel en een andere ontvangen. Als het dan nog zo is weet je dat dat het niet is :P

je hebt naar mijn idee wel het meest logische gedaan allemaal. Overigens met alle instellingen op default staat het mem toch op 166?

[ Voor 26% gewijzigd door MacDokie op 13-04-2004 00:18 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Het probleem doet zich al voor bij een installatie? Dan kan je misschien nog kijken of je harde schijf wel in orde is, anders zou je je CPU of moederbord nog kunnen proberen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

ik heb een soorgelijk probleem gehad met radeon 9800pro, soms na 5 minuten soms na 15. check even hoe je fastwrite settings etc hebt staan in je bios.

Verwijderd

lol! Ik heb het zelfde, soms heb ik het een week niet, dan 3x achter elkaar!

Ik heb een Enermax met 2 fans, 320 watt
ook een 9800 pro, 2x
p4 3.0 northwood
2x 256 pc4000, weet nietmeer welk merk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 01:47 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 21:45
Dit zou wel eens in de BIOS kunnen liggen. Probeer de volgende tips van ATI eens:
http://www.ati.com/support/infobase/biostutorial.html

Of deze van ATI: http://www.ati.com/support/faq/index.html

De volgende dingen kun je in de BIOS eens uitzetten en kijken wat er gebeurt:
video memory caching
shadow geheugen
fast writes (dat zei een ander ook al)

Misschien brengt het je wat verder

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 21:45
Ik bedenk me net dat ik recent bij Twinmos zag dat bijvoorbeeld deze modules een spanning van 2.6 V i.p.v. de stadaard 2.5 V nodig hebben.

http://www.twinmos.com/dram/dram_p_dt_dualchannel_ddr400.htm

Verwijderd

dat is het bij mij niet iig :(.

• Little Bear
  • Niet online
Default staat mem op 200, maar heb terug gezet naar 166 zonder result.

Ligt niet aan de radeon, heb ook getest met een 9600pro kaart, identiek resultaat.

Dat het aan de harde schijf of aan onstabiel systeem ligt lijkt me sterk, hij heeft het namelijk alleen bij games, niet bij eender welk ander prog. Ga morgen die tips van ati eens doornemen en hopen dat deze iets meer effect hebben. Heb hier genoeg amd planken liggen om te testen, maar spijtig genoeg slecht 1 intel bordje.

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 01:31

l-burna

2nd place, is the 1st loser

wordt je systeem gewoon niet te heet?
want zijn je temps?

[ Voor 9% gewijzigd door l-burna op 13-04-2004 02:32 . Reden: typo's ]

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Heb je windows update wel gedraait ?

Heb je de drivers van je moederbord en chipset wel geinstalleerd ?

Draait 3DMARK wel ?

Heb je wel de laatste Directx Versie ? Want als het alleen met spellen is dan denk je al snel aan de 3D mode waarin het mis gaat .
Windows is namelijk 2D .

[ Voor 26% gewijzigd door mmxmmx op 13-04-2004 02:42 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

probleem riekt asterk aan een slecht moederbord dat problemen heeft met de voltageregelaars stabiel te houden.

Je geeft het zelf al aan;
voeding = ok
ram = ok
cpu = ok
videokaart radeon 9800 = ok
harddisk = ok ;

ik denk dat je voltregelaars op je mamaplankje te warm worden en/of de heatsinks er niet goed vast op zitten geplakt. Dit laatste heb ik al veelvuldig gezien. koel deze eens sterk met een blazende fan ofzo en kijk dan eens wat er gebeurd. Volgens mij gaat dat wel helpen.

• Little Bear
  • Niet online
3Dmark draait perfect, zowel 2001 als 03.

Ga nu eens even met de BIOS instellingen klooien, maar ik vrees er ook voor dat het mobo gewoon brak is. Hopen van niet in elk geval.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Ik denk dus zoals ik al eerder zei dat je mobo brak is. Ga ermee naar de winkel en haal een nieuwe. Als dat het niet is heb je iig een goed mobo en kan je verder zoeken.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Little Bear
  • Niet online
Naar de winkel gaan ligt niet voor de hand, komt uit duitsland en heb weinig zin om 300 km te rijden om even ander mobo te gaan halen.

Wel eens even terugkomen op die temperatuur... Ik heb weinig ervaring met intel, maar deze gaat wel zonder problemen de 70° voorbij. Wellicht wordt hij nog wel warmer ook. Is standaard boxed cooler.

Net ook 3D mark nog eens geprobeerd, keert ook gewoon terug naar bureaublad. Toen ik de pc ineen zette bolde deze wel probleemloos. Vrees nu een beetje dat (doordat de pc 3 weken zwaar in gebruik is geweest) de cpu min of meer opgestookt hebt. Of ben ik nu paranoia aan het worden?

Verwijderd

70 graden is wel erg warm! In principe kan je een P4 niet kapot maken door een te hoge temp. Deze schakelt de klok autmatisch terug net zolang totdat er een aanvaardbare temperatuur bereikt is. Maar kijk iig of je koeler er goed op zit. (Teveel, geen koelpasta?; koelpasta en warmtegeleidende pad tegelijk gebruikt?)

Verwijderd

ik heb t ook :? maar mijn probleem is: ik heb mn cpu te lang- te hoog OCed :( cpu naar de ***** nou kan ik m max @ 1400Mhz draaien, en dat is dan een 2500+ :( miss dat t bij jou een fout in de cpu kan zijn... is maar een idee hoor ;) good luck anyway ;)
Pagina: 1