Toon posts:

[XP] Gratis SMTP server gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voortaan op mijn laptop mijn eigen SMTP servertje gaan draaien omdat ik vaak van SMTP's wissel.

Dan hoeft dat niet meer en kan ik mijn mails direct op de goede server laten droppen zonder allemaal vage andere SMTP's af te gaan ;)

Nu had ik PostCast geinstalleerd alleen het programma is erg langzaam in gebruik. Ik ben dus op zoek naar een alternatief... het programma moet eigenlijk als windows service kunnen draaien en alleen SMTP ondersteunen. POP3 e.d. heb ik allemaal niet nodig.

Helaas werkt de GoT searchengine brak hier.. krijg bij een search op SMTP maar 23 resultaten :S

Iemand enig idee? Ik gebruik iig Windows XP Home

Verwijderd

wil je dan dat smtp servertje laten forwarden naar >>?
de provider waar je op dat moment verbinding mee hebt?
Ik neem aan dat je vaak van smtp wisselt omdat je veel op verschillende plekken werkt??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan weet ik niet waar je op gezocht hebt?

[search=smtp server]

Free SMTP server > [XP] Gratis SMTP server gezocht

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:29:
wil je dan dat smtp servertje laten forwarden naar >>?
de provider waar je op dat moment verbinding mee hebt?
Ik neem aan dat je vaak van smtp wisselt omdat je veel op verschillende plekken werkt??
Ja, ik werk vaak op verschillende plekken. Het is de bedoeling dat ik mijn eigen SMTP draai... dus zodat ik Outlook als SMTP gewoon 'localhost' kan nemen en mijn problemen weg zijn.

PostCast werkt in dat opzicht goed maar het programma is zo traag en kan niet als windows service draaien :'(

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen of iemand misschien ervaring heeft met Mercury en of deze als service kan draaien?

Zonee zal ik hem toch even moeten installeren...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarmee kom je nog niet om het punt heen dat andere servers jouw boel niet willen afleveren (dialup acounts staan vaak al dicht enzo)...

Hoe wil je dat oplossen? imho kan je dan nog beter een eigen vaste mailserver + dns records thuis draaien en die gebruiken als relay host.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan hoeft dat niet meer en kan ik mijn mails direct op de goede server laten droppen zonder allemaal vage andere SMTP's af te gaan ;)
Al na gedacht over hoe je het verder gaat afhandelen na je SMTP-server op je localhost?
Aangezien je eigen SMTP-server moet gaan relayen naar een andere.

Als je op Planet zit, kan jij je mail niet droppen op xs4all.nl, het probleem wat je hebt, zal je dan blijven houden denk ik.

Edit:
Ik weet wel dat XS4ALL nu passwords heeft op hun SMTP-servers, mocht je een xs4all account hebben, kan je dus je password & username gebruiken, en vanaf elke locatie je mails dumpen.
Misschien dat jouw provider (boven genoemd als: goede server) dat ook heeft.
Dan hoef je zelf niet eens maar een SMTP-server te draaien.

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 12-04-2004 17:40 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 12 april 2004 @ 17:37:
[...]

Al na gedacht over hoe je het verder gaat afhandelen na je SMTP-server op je localhost?
Aangezien je eigen SMTP-server moet gaan relayen naar een andere.

Als je op Planet zit, kan jij je mail niet droppen op xs4all.nl, het probleem wat je hebt, zal je dan blijven houden denk ik.
Als je een eigen SMTP server draait zal die toch via een DNS/MX record automatisch pop.quicknet.nl vinden als je iets probeert te zenden naar @quicknet.nl ?

Verwijderd

dat denk ik ook.
Moet elke keer smt server adres wijzigen afhankelijk van de aansluiting die je gebruikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:39:
[...]

Als je een eigen SMTP server draait zal die toch via een DNS/MX record automatisch pop.quicknet.nl vinden als je iets probeert te zenden naar @quicknet.nl ?
niet als die smtp server elke keer een andere verbinding gebruikt om e-mail naar een willekeurige domein door te sturen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:39:
[...]

Zit wat in, ik stel m'n mail-servers eigen altijd in dat ze die handel moeten dumpen op de SMTP server van de provider, werkt het snelst lijk me.
Maar zo kan het dan ook ja.

Thuis draai ik Mailtraq Free Edition, voor 4 users gratis, maar geeft bij elk mailtje een regel onderin: Deliverd using mailtraq free

Misschien is dat iets voor je, draait als service :)

Linkje

[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 12-04-2004 17:46 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat alles nu goed is ingesteld, het werkt iig... uit de header gaat hij volgens mij ook niet langs onnodige SMTP servers...
Return-path: <verzender@anderdomein.nl>
Envelope-to: ontvanger@domein.nl
Delivery-date: Mon, 12 Apr 2004 18:57:32 +0200
Received: from [213.73.138.39] (helo=R-Laptop)
by s025.subhosting.nl with esmtp (Exim 4.24)
id 1BD4kW-0006pJ-Bm
for ontvanger@domein.nl; Mon, 12 Apr 2004 18:57:32 +0200
From: "Ricardo" <verzender@anderdomein.nl>
To: <ontvanger@domein.nl>
Subject: Test
Date: Mon, 12 Apr 2004 19:00:27 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_0000_01C420C0.6B0C14A0"
X-Mailer: Microsoft Office Outlook, Build 11.0.5510
Thread-Index: AcQgr6chdDk9N08yTfqb4gzOvcd82g==
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Message-Id: <E1BD4kW-0006pJ-Bm@s025.subhosting.nl>
Of wel?

Hoe kan ik trouwens de HELO message aanpassen. Niemand hoeft de naam R-laptop te weten >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 19:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:03:
Ik neem aan dat alles nu goed is ingesteld, het werkt iig... uit de header gaat hij volgens mij ook niet langs onnodige SMTP servers...

[...]

Of wel?

Hoe kan ik trouwens de HELO message aanpassen. Niemand hoeft de naam R-laptop te weten >:)
dat r-laptop is het domein wat staat ingesteld, die zal je dus moeten veranderen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:13:
[...]

dat r-laptop is het domein wat staat ingesteld, die zal je dus moeten veranderen
Yepz r-laptop is de computernaam... dat wil ik ook zo houden maar als het kan zou ik graag een eigen waarde aan HELO geven....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:13:
[...]

Niet het domein, maar de computernaam ;) Ik denk dat je deze ook wel ergens in de SMTP instellingen kunt wijzigen; maar de machine naam aanpassen is inderdaad wel de meest eenvoudige methode :) (Outlook doet dit overigens ook)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;281224

hoef je niet perse exchange voor te hebben

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zover ik het zie geld dit alleen voor windows 2000
Pagina: 1