Soundblaster 1024 driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
spec mobo: k7t266 pro2
sb 1024
xp

Ik probeer dus uit 4 speakers geluid te krijgen en ik krijg het niet voor mekaar..!!
Die SB moet toch via 2 kanalen geluid kunnen geven???
Groene plug in de groene en zwart in de zwarte ingang!?
ik hoor ik alleen geluid uit de 2 fronts. Ook als ik bv. een kpotelefoon in de rear out doe hoor ik nix

Daarnaast krijg ik steeds een irritante klik te horen

Ik gebruik dus wel de standaard drivers van xp, want als ik de drivers af wil halen van http://uk.europe.creative...ng=2&prod=14&drivertype=1

moet ik eerst al drivers geinstalleerd hebben!

omdat ik dus standaard drivers gebruik heb ik dus ook niet achter mijn bestandversie komen
Heb het e.e.a hier gezocht o.a
Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic
maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost

Op deze link
http://uk.europe.creative.com/estore/category.asp?cate=7 kan je een cd aanschaffen! en dan zouden alle problemen verholpen moeten zijn!!!

Nou heb ik via dit forum wel een link http://www.station-drivers.com/page/drivers.htm gevonden maar ik weet niet welke ik moet hebben

Heeft iemand voor mij een oplossing

bij voorbaat dank

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
weet je zeker dat je het geluid ook naar alle 4 de speakers stuurd ? anders pak de sounblaster mixer er eens bij, daar kan je per speaker instellen, en dan heb je nog allemaal andere overbodige tools zitten er ook vaak bij, waar je vroeger nog in kon patsen met je 4 speaker setup....

• kimielco
rabie bedankt voor je reactie

echter heb het e.e.a al geprobeerd
kun je mij vertellen hoe ik de drivers kan installeren

• kimielco
Heb nu vanaf deze site .compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe (300 mb) de drivers voor de sb 1024 gedownload.
Omdat deze drivers voor de compaq gemaakt zijn moet ctoem.cfg uit het audio bestand halen.

Omdat ik hiermee geen ervaring heb is mijn vraag:
Moet ik eerst de drivers installeren en daarna de file eruit halen! of bestaat er ook nog een andere manier?

bij voorbaat dank

Verwijderd

Ik adviseer je de kX Drivers te downloaden en die te gebruiken.

http://kxproject.lugosoft.com/intro.php

Deze drivers zijn beter dan de orginele Creative drivers en het lost een hoop problemen op.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:56:
Ik adviseer je de kX Drivers te downloaden en die te gebruiken.

http://kxproject.lugosoft.com/intro.php

Deze drivers zijn beter dan de orginele Creative drivers en het lost een hoop problemen op.
je hebt alleen geen EAX-effecten, en die wil ik toch wel :), en de kX Drivers zijn niet bepaald voor de mensen die er nie veel van af weten, je kan er flink wat mee instellen, (of verkloten in de instellingen)

daarom gebruik ik de gewone Windows XP drivers..

bij Geluiden En Audioapperaten zet je t aantal speakers op Quadrafonisch en tada je hebt 4.1(of 4.0) sound :)

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 14 april 2004 @ 23:18:
[...]

je hebt alleen geen EAX-effecten, en die wil ik toch wel :), en de kX Drivers zijn niet bepaald voor de mensen die er nie veel van af weten, je kan er flink wat mee instellen, (of verkloten in de instellingen)

daarom gebruik ik de gewone Windows XP drivers..

bij Geluiden En Audioapperaten zet je t aantal speakers op Quadrafonisch en tada je hebt 4.1(of 4.0) sound :)
Tja wtb die EAX.. das een keuze he.

En echt moeilijk zijn die drivers niet.. Gewoon installeren en verder afblijven van de settings ;)

Ik ben uiteindelijk overgestapt omdat ik ook problemen met de Creative drivers had. Maar goed, het is een alternatief.

Verwijderd

@Mitchell: Als je een 1024 hebt, heb je er toch ook gewoon een CD bijgekregen met drivers? Ik heb de driver-CD via Kazaa ff online gezet voor je. Het bestand heet "Soundblaster1024Drivers.zip" en staat gedeeld als programma. Na het downloaden moet je ".exe" uit de bestandsnaam verwijderen. Laat me ff weten onder welke naam je download, voordat ik de hele wereld aan m'n PC heb hangen

• kimielco
mmmmm bedankt voor je reactie.

Ik gebruik geen kazaa dus.... dat zal niet werken is het mogelijk dat je hem wilt uploaden pm maar

Verwijderd

Kazaa is ideaal voor dit soort dingen. Ik heb met uploaden het probleem dat mijn provider dit probeert te verstoren door af en toe de verbinding eruit te knallen of controlebitjes te blokkeren, zodat de upload opnieuw moet.

• kimielco
mmmmm

ok ga even kazaa dl en installeren en dan zal ik jouw het e.e.a laten weten

• kimielco
mmmmm

heb kazaa geinstalleerd onder de naam mitchell

Verwijderd

Kazaa = up and runnin'. Oftewel: Go your gang!

Verwijderd

@mitchel: Heb je nog niet zien downloaden. Kan ie er weer af?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
die drivers cd die ik bij mij SBlive 1024 player heb gekregen werkt nie op xp... als je xp gebruikt moet je gewoon de standaard drivers van windows gebruiken, die geven t minst problemen... en je kan gewoon in de settinges instellen, dat die op Quadraphonic staat (betekent 4 speakers) en zo werkt t bij mij :)...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1