Toon posts:

Kan BIN map niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag frontpage geïnstalleerd om te kijken hoe het was, toch maar besloten om het te verwijderen. Logisch eerst vanuit de add/remove software lijst.

Nu blijft er een map in mijn program files map staan: microsoft frontpage/version 3.0/bin

In geen van die mappen staat een bestand ofzo. Aangezien frontpage er niet meer op staat en ik het ook niet wil hebben, moet die map gewoon weg. Dat probeer ik dan gewoon via de verkenner, maar ik krijg altijd de volgende melding: Kan bin niet verwijderen, het is door iemand anders of door een programma in gebruik.

Heb la geprobeerd om het in de veilige modus te verwijderen, dat lukt, vervolgens start ik de comp weer normaal op. En voila... de map staat er gewoon weer.

Ook heb een regcleaner gedraait, helpt niet. Zelf in regedit alles wat ook maar een beetje met frontpage en/of office (ja, zelf mijn office pakket verwijder ik hiervoor want het is gewoon annoying) te maken heeft eruit gegooid... helpt ook niet.

Wie heeft een oplossing om die map gewoon van mijn harde schijf af te kunnen krijgen?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Die map heeft niets met Office te maken, het is een onderdeel van Windows XP zelf.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Deze map is inderdaad onderdeel van Windows. Deze map wordt ook nog eens beschermd door Windows File Protection (WFP)
<!-- vraag me niet waarom ;)-->

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Is het dus echt zo dat die map er standaard al in staat?
Dan heb ik hem dus echt al die tijd over hoofd gezien namelijk :S
Ik dacht dus echt dat die map er pas in stond nadat ik frontpage had geïnstalleerd...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ja... ik heb eens op een andere comp in huis gekeken en dezelfde map staat er ook gewoon. Nooit op gelet.

Wisten jullie dit gewoon of hebben jullie dit ergens opgezocht? Wel handig om te weten namelijk.

Verwijderd

Het is een standaardfolder bij een kale Windows (XP) installatie (dat is waarom virussen er handig gebruik van maken) die door System Restore wordt afgeschermd.

Om te verwijderen (geld ook voor Netmeeting trouwens):
Disable System Restore en verwijder de bestanden + alle zelfde bestanden in de DLL-cache/System Restore folders. Ga dan op zoek in het register naar verwijzingen naar Frontpage + de genoemde bestanden en verwijder deze onnodige keys. Eventueel daarna een registrycleaner (bijv. Norton WinDoctor) er overheen halen en rebooten.
Pagina: 1