Toon posts:

goed subwoofer ontwerp gezocht...suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensen.
ik ben nu in het bezit van een naar mijn mening "zwak" subje...
het is een bose acoustimass 3.
waarschijnlijk nog het oude model, want hij lijkt helemaal niet op de acoustimass subs die nu in de winkels staan/liggen.
hij heeft ook niet zo'n ronde basreflex-poort, maar gewoon een "spleetje" :o
het is deze;
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/66199.jpg
alleen gebruik ik niet deze sattelietjes...
ik ben eigenlijk wel toe aan een betere subwoofer, maar ik wil er dit keer eentje zelfbouwen. het liefst niet al te groot, en hij moet passief zijn! (zodat hij de sattelieten ook gelijk filterd)
maar ik weet eigenlijk zo goed als niks over het ontwerpen van luidsprekerkasten en filters, dus als je nog een suggestie hebt voor een goed ontwerp hoor ik het graag! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Het budget is op zich wel interessant. :)

Verwijderd

Topicstarter
tja...totaal wil ik niet ver boven de 100euro uitkomen 8)7

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-08 09:26

Dentheman

Zie signature

Voor €100,-- kan je zelf een pittige 'sub' kopen, waarom al die kopzorgen als het niet nodig is, ik heb het zelf ook geprobeerd maar de kwaliteit is gewoon niet zo toppie.----->conclusie= KOPEN=net zo duur & Beter

Wat ook nog kan is tweedehands:7

Zie ondertitel

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:10

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb voor 25€ deze 2 subs kunnen kopen, en dan heb ik voor 20€ aan mdf gaan halen voor de kist te maken.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TQDSAsYWC3MJXeLHQWtd8Pz*H9iGBp0!CXeldHzlS5SXh*jWEZWx7OM7vJQXPXdUFeblbnsQcrxMuDLx!dZWSR!Ms57zm9EEhq7byOP1q1I9fLPKlJ9ZFg/Afbeelding%20001.jpg?dc=4675467772199017352

En deze 2 woofers gaan echt hard :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 12-04-2004 17:07 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Denman89 schreef op 12 april 2004 @ 16:56:
Voor €100,-- kan je zelf een pittige 'sub' kopen, waarom al die kopzorgen als het niet nodig is, ik heb het zelf ook geprobeerd maar de kwaliteit is gewoon niet zo toppie.----->conclusie= KOPEN=net zo duur & Beter

Wat ook nog kan is tweedehands:7
Waar koop jij een goed klinkende sub voor €100 in de winkel??
Dat wil ik wel weten dan. :)

En TS,
Heb je al eens google geraadpleegd? Er zijn zoveel mensen over de wereld die al budget-sub's hebben gebouwd. :)

Klik maar hier:
http://www.google.be/sear...&oe=UTF-8&q=DIY+subwoofer

of hier:
http://www.google.be/sear...&oe=UTF-8&q=DIY+sub&meta=

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is misschien ook wel een interresant ontwerp...
Afbeeldingslocatie: http://www.dsv.com.pl/bose/images/zesglo/produkty/acm10-bis2.jpg
niet al te ingewikkeld, en bovendien al een beproefd ontwerp...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:34:
[afbeelding]
Als je het op internet zoekt: Het transmissielijn ontwerp.

Verwijderd

[afbeelding]
Bose? :)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaat ;)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.royaldevice.com/horn1.jpg

zelfde ontwerp als deze mega sub http://www.royaldevice.com/custom3.htm

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Het is beter om een actieve sub te maken, maar dat zal wat lastig worden met 100 euro.
Een goede kandidaat is denk ik een MDS08 van Intertechnik. En anders een Raveland AXX1010 of 1212, kosten allebei niets en zijn prima budget drivers. En dan zul je ook een stuk meer output hebben dan wat je nu hebt.

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar aan aktieve sub, maar hij is bedoeld voor mijn slaapkamer, en daar gebruik ik een kenwood pro-logic receiver (KR-V6080) welke niet beschikt over een aktieve subwoofer uitgang.. :(
voor de rest ben ik best tevreden over dit apparaat :)
in "stereo mode" levert hij geloof ik 100watt per kanaal, en in surround 3x70watt en 2x25watt.
Afbeeldingslocatie: http://i6.ebayimg.com/03/i/01/5e/d4/35_1_b.JPG

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 13:08

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik kan me alleen maar bij Jag aansluiten. Voor 100 euro is lastig, voor 120 gaat het lukken als je het MDF bij elkaar schraapt en ergens nog een stukkie grijs PVC hebt liggen. Voor de afwerking (verf of zo) zul je dan cratief moeten zijn

Bij klinktgut ( http://www.klingtgut-lsv.de/ ) heb je een mds08 voor 41 en een AM80 active module voor 71 beetje transport erbij en vooral geduld want leveringen zijn bij deze jongen niet snel (2 weken minimaal)

Je hebt geen sub out nodig op je versterker, de actieve module heeft ook hoogohmige ingangen (20 kilo ohm of zo) die je parallel aan je luidsprekers aansluit.

Dit subje heeft echt behoorlijk power en klinkt bovendien erg goed. De Bose subs en satelieten hebben niet zo'n goede naam onder kenners, vooral vanwege de extreme pieken en dalen in de frequentiecurve en de relatief kleine luidsprekers in de sub. Voor deze prijs is het moeilijk om iets beters te vinden.
Geen zin om zelf een kast in elkaar te zetten? Je kunt hem natuurlijk ook kant en klaar kopen voor 795 bij een audio zaak in den haag, (met een betere amp erin)

Waar Denman zijn info vandaan heeft begrijp ik dus niet zo goed

Er zijn al verschillende gebouwd en beschreven op dit forum, Ik geloof dat de MDS08 ook weleens goedkoop op marktplaats wordt aangeboden

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 20:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. interessant :)
Ik heb besloten ook een subje te gaan maken. Ik heb nog redelijk wat 22mm MDF liggen, genoeg voor een redelijke kist. Ik draai nu nog met een gewone stereo versterker (zonder sub uitgang), dit blijft ook nog wel even zo denk ik. Dan ben ik dus een passieve sub nodig lijkt me.
Gaan dan mijn speaker uitgangen van mijn versterker eerst naar m'n sub en dan naar de speakers? Mijn speakers produceren nogal wat bas, en dat klinkt bij hoger volume niet altijd even mooi. Hier wil ik dan ook graag vanaf...

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb eerst ook een zelfbouw passieve subwoofer gemaakt, waar ik in eerste instantie wel tevreden over was. Maar nu heb ik paar maanden geleden toch een kant en klare actieve subwoofer gekocht.

Nu heb ik een Mivoc SW-1000 actieve subwoofer gekocht voor 150 euro, die is gewoon zooo veel beter als mijn zelfbouw vooral in films is het prachtig maar muziek speelt perfect, ik heb de versterker van de subwoofer nog onder de helft staan want het gaat al hard genoeg.
Hier wat specs, hij is te bestellen bij de conrad.
Op kieskeurig wordt ie btw ook erg goed aangeschreven

Er zit ook een filter in waardoor je de voor speakers kan doorlussen via de sub, en dat de sub dus de lage tonen overneemt.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

Topicstarter
Indoubt schreef op12 April 2004 22:06
Je hebt geen sub out nodig op je versterker, de actieve module heeft ook hoogohmige ingangen (20 kilo ohm of zo) die je parallel aan je luidsprekers aansluit.
hey, daar had ik stom genoeg nog niet aan gedacht, thanx! :)

en ik zou ook een kant en klare sub kunnen kopen, maar ik vind het een keer leuk zelf iets te bouwen..vandaar

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het...ik ga alles totaal omdraaien...
ik koop een nieuwe receiver..
en ik gebruik de kenwood als "eindversterker" om mijn oude logitech Z680 subwoofer aan te sturen.
de techniek die hierin zat is kapot gegaan, dus ik gebruik de speaker die erin zit alleen.
de kenwood sluit ik dan aan op de sub pre-out v.d. receiver (helaas gebruik ik dan maar één kanaal, maar het is tijdelijk.)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 15:58 ]

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 09:35
Met een beetje zoek en denkwerk heb je al een betere en een goedkopere Sub dan een kant en klare. :)
ik ga zelf nu met een Focal driver aan de gang. :D
beetje klooie op WinISD :7

weetikveel!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

weetikveel! schreef op 21 september 2004 @ 17:51:
Met een beetje zoek en denkwerk heb je al een betere en een goedkopere Sub dan een kant en klare. :)
ik ga zelf nu met een Focal driver aan de gang. :D
beetje klooie op WinISD :7
umm, de post boven je:
Door triple_A - zondag 25 april 2004 19:26
8)7

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 21 september 2004 @ 18:10:
[...]

umm, de post boven je:

[...]

8)7
Ach ja...
in de tussentijd heb ik al een stuk meer kennis opgedaan, en een shiva :9

Verwijderd

Beetje nutteloze kick dit.
Pagina: 1