[SURROUND] Sony DAV-S880 en AC'97

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Bij dezen wil ik een gedachtengang voorleggen (heb eerst wat rondgekeken hier!):

Heb zojuist een Sony DAV-S880 Home Cinema Veel-geschreeuw-weinig-wol-Set gekregen en ben in het bezit van een PC met crappy AC'97 geluid. Ik wil deze twee apparaten op elkaar aansluiten, zodat ik DivX+AC3 kan kijken met surround sound.

De Sony heeft een video-in (voor videorecorders enzo), waaruit ik geen surround geperst krijg (2 kanalen toch?) en een 'optical digital in', waarmee het WEL mogelijk moet zijn surround sound te creëren.

Als ik de 2 op elkaar aan wil sluiten moet ik eerst een goede coax op mn SPDIF aansluiten, dit signaal vervolgens converten met een nog aan te schaffen apparaatje naar een optisch signaal. Dit optische signaal gaat via een glasvezel naar mn Sony.

Ben ik zo op de goede weg? Doe ik hier iets doms? Kan het makkelijker en goedkoper?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:12
Als je geen coaxiale aansluiting op je home cinema setje hebt en geen optische uitgang op je PC, is dit de enige manier ben ik bang. Ik weet niet hoe duur die convertors zijn, maar volgens mij is een soundcard met optische uitgang vele malen goedkoper....

Ik kan trouwens bij mijn moederbord een bracket met optische uitgang bestellen, misschien bestaat dat voor jouw moederbord ook?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Je moet hem inderdaad digitaal aansluiten voor dd/dts. Dat kan via coax of een optische kabel, beide via het s/pdif protocol.

Als je homecinema set geen coaxiale ingang heeft moet het optisch, het goedkoopste is om daar een geluidskaart met een optische uitgang voor te kopen. Bijvoorbeeld een Terratec Aureon Fun 5.1 (€35) Deze heeft een optische uitgang.

Succes :)

Dit topic is gesloten.