Toon posts:

[XP] Programma crashed bij opstarten XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende foutmelding:

BCCode : 4e BCP1 : 00000007 BCP2 : 00005546 BCP3 : 000054B3
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 0_0 Product : 256_1

C:\WINDOWS\Minidump\Mini041204-03.dmp
C:\DOCUME~1\Arjan\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Kan niks op de search erover vinden, weet iemand wat ik hiertegen kan doen, heb er verder geen last van maar vind het vreemd dat ik een fouten rapport krijgt terwijl ik net een nieuw systeem heb geinstallerd met de nieuwste drivers en bios update.

greetz....

Sry,

Als ik Xp opstart krijg ik gelijk de foutmelding, kan hem gewoon weg klikken natuurlijk en dan functioneerd alles wel, maar vroeg me af hoe ik het kon fixen..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 16:37 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
vermeld even wat meer informatie, hier kan niemand iets mee.
dus, wanneer krijg je die foutmelding, welke programma's draai je dan etc..

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34
Al met die melding bij MS gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Viking Kvinne schreef op 12 april 2004 @ 16:46:
Al met die melding bij MS gekeken?
Ja ben nog steeds aan het kijken, maar kan het totaal niet vinden wat wat betekend... :'(

Verwijderd

HyperioN. schreef op 12 april 2004 @ 16:34:
vermeld even wat meer informatie, hier kan niemand iets mee.
dus, wanneer krijg je die foutmelding, welke programma's draai je dan etc..
????

Verwijderd

Bij deze foutmelding kun je meer info vinden in je eventlog.
Daar staat ook het event ID e.d en welke applicatie.

Gezien de eerste code denk ik echter aan een hardware probleem :)
Maar wat staat er in de systemlog?

**) verder welke ingrijpende software draai je (virusscanner, firewall e.d.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 16:54 ]

Verwijderd

Kijk idd eens in de event viewer (eventvwr.msc), en noteer wat meer info.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 20:58
Volgens mij krijg ik die zelfde fout ook als ik de boel loop te overklokken!! En dan vooral bij het geheugen!!

suc6

Verwijderd

Ben niet de hele error string tegen gekomen maar wel de losse BCP1, BCP2, BCP3 error messages. Met verscheidene oorzaken, van brandprogrammas zoals Nero tot Modems en Fax programma.

Lijkt me niet makkelijk om hier 1-2-3 een oplossing voor te geven. Wel kun je proberen "oudere" drivers te installeren of een eerdere bios te flashen.

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even geken in het logboek, daar staat het volgende:

Foutcode; 0000004e, parameter1: 00000007, parameter2: 00005546, parameter3: 000054b3, parameter4: 00000000.

Verder staat er dat het Categorie (102) is en gebeurtenis 1003..

mmm, ik heb verder geen "belastende" programma's, heb hem net in elkaar geknutseld (paar dagen terug) alleen Norton internet security, maar ik begrijp dat de nieuwste drivers downloaden (voor videiokaart bvb) niet altijd het beste is???, heb wel me bios al geflashd en hem ge upgrade..

Alvast bedankt voor de moeite...

Greetz

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat je topic titel iets meer zegt (was: Foutmelding Windows XP prof) :)

Verder - het klinkt alsof er een progarmma is wat crashed bij opstarten - je zou eens kunnen proberen handmatig alle programma's af te gaan en deze op te starten om te zien welke er nu crashed? :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows XP en 2000 BSOD guide
Windows Crash/Memory dumps FAQ

Kun je proberen aan de hand van bovenstaande links wat meer informatie te vergaren? Het is namelijk erg lastig om zoiets op afstand op te gaan lossen. Met die guides zou je er wel uit moeten komen :)

:w ele

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 12 april 2004 @ 17:26:
Windows XP en 2000 BSOD guide
Windows Crash/Memory dumps FAQ

Kun je proberen aan de hand van bovenstaande links wat meer informatie te vergaren? Het is namelijk erg lastig om zoiets op afstand op te gaan lossen. Met die guides zou je er wel uit moeten komen :)

:w ele
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, maar ik krijg geen BSOD, maar een window als XP is opgestart, of kan ik dat er ook mee oplossen???
Pagina: 1