Toon posts:

[XP] Schijf zegt: NTLDR not found*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden een schijf geformatteerd. Het is een Maxtor van 30 GB. Ik heb hem gewoon geformateerd (In windows, het was een slave hd) (dus niet snelformateren) . Als ik hem dan als Master laat draaien zegt hij iets van NTLDR not found, press ctrl + alt + del to restart (zoiets)

Weet iemand wat ik fout heb gedaan en hoe ik dit kan oplossen?

Greetz Bart

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht omdat de besturingssysteem niet op deze schijf is geinstalleerd of omdat de OS op de andere schijf niet wordt gevonden? Een PC boot van de allereerste geactiveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt. Dat moet jou verder kunnen helpen bij het troubleshooten :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 21:24

JdM

Humbled

Als je hem als master laat draaien?
Staat er wel een besturingssysteem op dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er staat geen besturings systeem op. Ik probeer hem dan nu eens te laten booten op een XP ceedeej, misschien doetiej dat dan wel...

Ik laat wel een reactie achter als het wel/niet is gelukt!

Greetz and Thnx ?> Bart <?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als er geen OS opstaat, waarom hang je hem dan als master eraan? Met de bedoeling om ervan op te starten ofzo?? Dat gaat je dus niet lukken zonder OS :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:18
heb je geen lege flop in je pc laten zitten?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om een besturingssysteem te kunnen opstarten heb je, hoe logisch, een besturingssyteem nodig :+ Maargoed, installeer dus eerst DOS, Windows, Linux, etc en je kunt van je schijf opstarten :)

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 12-04-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja wee k, maar mijn pc is vet vaag, als ik er 1 hd in doe... dan doet ie het niej. Ik kan op een of andere manier mijn 2e hd niet uitzetten in de BIOS en daarom zegt ie NTLDR not found. Ik moet er altijd dus twee HD's in hebben.... allemaal vet vaag... maar k ben het nu ff aant proberen... laat wel ff horen offiej ut doet oniej!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem er nu ingedaan, maare... hij zegt nog steeds NTLDR ontbreekt, terwijl ik er een XP CD in heb zitten?!

Verwijderd

mischien even in de bios aangeven dat het machientje vanaf cd moet booten

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik hem er ook als 2e HD in doen, en dan in XP , XP op diej 2e HD instaleren en dan de eerste hd eruit halen en de SLave op Master zetten?

Verwijderd

Ik kan je niet goed volgen.
Wat is nou de bedoeling.
Je hebt een draaiende xp machine met twee schijven.
En wil op de tweede schijf xp instaleren en de eerste schijf die al draaid als slave gebruiken voor....??

Verwijderd

Als je nou eens in duidelijk nederlands lult begrijpt iedereen je en dus niet in de blije BreEZaHHH taal van jouw

Verwijderd

voor wie is dat nou bedoeld??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 16:42:
voor wie is dat nou bedoeld??
Voor topic starter !!

Verwijderd

Waarom zou je niet in de bios de bootsequence kunnen veranderen. Daarme voorkom je dat de bios eerst naar de verkeerde MBR kijkt.

Verwijderd

op de xp setup cd staan tools om je boot sector en ntdlr (of hoe je het ook schrijft) repareert.

Verwijderd

Zou het geen oplossing zijn om idd je MBR ff leeg te gooien

Ik heb het eens een keer gehad op mijn laptop schijfje toen bleek het IBM mtje te zijn overleden

Verwijderd

volgens mij is er helemaal niets kapot alleen bios en jumpers verkeerd ingesteld

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mjah. Dit lijkt meer op een slowchat dan op iets anders.

Knolly - pas je topicstart even aan zodat:
  • Je heel duidelijk bent in wat je nou in hemelsnaam aan het proberen bent
  • Je in DUIDELIJKE taal dit ook uitlegt
  • Je vertelt wat je probleem is
  • Je vertelt waarom je dit wil doen
Lukt je dit niet ga ik je topic sluiten - we gaan geen 18 replies besteden aan het spelletje 'Gok-Wat-Knolly-bedoelt' :)

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Volgens mij moet je in fdisk nog even je schijf activeren, of hoe dat ook heet. Als je hdd helemaal nieuw is.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Die melding krijg ik alleen als ik windows XP aan't installeren ben en hij aan het rebooten is terwijl ik er nog de floppy van mijn ATA133 controller in heb zitten.
als ik de floppy eruit haal, ctrl+alt+del indruk en reboot dan is er niks aan de hand.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Pagina: 1