Toon posts:

IBM Thinkpad 600 winxp & Soundcard raar verschijnsel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, om te beginnen jongens, ik heb windows xp er weer opgezet, omdat er iets niet lukte, dat tot daar aan toe.

nou weet ik van vorige winxp installaties, dat mijn sound card 't niet doet! daar had ik 't al bij neergelegd, maar nou komt 't eigenaardige:

ik heb 'n password op mijn computer gezet, voordat hij verder start, vereist hij dat je 't wachtwoord correct invuld, dat was ik zat, en wilde dat hij dat niet meer vroeg, dus, bios resetten, geen prob verder
ff de tijd opnieuw instellen, datum, je kent 't wel, maar nu:

ik zit op mijn andere computer, en ineens hoor (je raadt 't al) een windows XP opstart geluid, en nee, twas niet van een andere computer, dus ik in apparaat beheer gekeken, hij deed 't. dus ik vanalles installen, enne, op 'n gegeven moment, vraagt hij om een boot, dus ik boot 'm opnieuw.

nadat ik in windows zit, geen geluid meer, ik in apparaat beheer gekeken, en ja hoor, weer zo'n k** uitroepteken voor mijn audio codec :( nou stond er:

Dit apparaat start niet (code 10).
klik op probleem oplossen omd e probleem oplosser voor dit apparaat te starten.

- nou dat uiteraard als eerste uitgevoerd. geen antwoord op mijn vraag.
- ik bedacht me opeens, als ik nou eens dingen uitzet, bijvoorbeeld mijn modem (gebruik ik nooit, compoort, 't zelfde verhaal) misschien doet ie 't dan ook, ook niet.
- ik heb al de search gebruik maar werd hierook niet echt wijzer op.

nou mijn vraag:

hoe kan het dat mijn geluidskaart 't niet doet, eerst dacht ik dat m'n geluidksaart niet compatible met winxp was. blijkbaar wel! na een reset v/d bios, doet ie 't een keer, totdat je reboot. dan niet meer, is dit echter te verhelpen door een (simpele) aanpassing ergens aan, of weten jullie 't niet? ik hoor t graag!

/me

ohja, de specifications van de laptop:
Intel Pentium II 266 mhz
128 Mhz
4 GB hdd
soundcard onboard (dUh)
interne cdrom-speler
extern floppy

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?! :'(