Frontpage gebruikt geen relatieve links

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik ben voor het eerst in frontpage een site aan het maken. Nou maakt ie alleen maar absolute links naar plaatjes, in plaats van relatieve verwijzingen. Waar corrigeer ik dat?

Ik heb een nieuwe website gemaakt (nieuw, website met 1 pagina)
en die via de optie publiceren op mijn site gezet, alwaar ik dus

En natuurlijk heb ik al in de help gezocht, dus het is erg flauw om te zeggen dat ik daar eerst moet kijken. Verder ben ik uitstekend op de hoogte van html, alleen niet van frontpage.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Als je op de hoogte bent van HTML, waarom gebruik je dan nog Frontpage? Die software belemmert je enorm in het ontplooien van je kennis. En als het niet in F1 staat, kan Frontpage het niet, of heeft Microsoft een ontoereikende helpfunctie meegeleverd.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Heb je de pagina wel eerst ergens opgeslagen voordat je images ging toevoegen?
Want frontpage kan natuurlijk geen relatieve pad opslaan als ie niet weet waaruit deze relatief moet zijn...snapje ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 14:14
Die relatieve paden gaan mis dankzij de slashes in de url, dan zouden de browsers niet weten waar te vinden :P whoops, das een andere frontpage :P

[ Voor 17% gewijzigd door simon op 12-04-2004 16:02 ]

|>

• Cyberjunkie
coubertin119 schreef op 12 april 2004 @ 15:57:
Als je op de hoogte bent van HTML, waarom gebruik je dan nog Frontpage? Die software belemmert je enorm in het ontplooien van je kennis. En als het niet in F1 staat, kan Frontpage het niet, of heeft Microsoft een ontoereikende helpfunctie meegeleverd.
Omdat ik dacht dat frontpage sneller zou werken wanneer ik een fotoalbum online wil zetten...

• Cyberjunkie
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 15:59:
Heb je de pagina wel eerst ergens opgeslagen voordat je images ging toevoegen?
Want frontpage kan natuurlijk geen relatieve pad opslaan als ie niet weet waaruit deze relatief moet zijn...snapje ;)
Je hebt me wel op een idee gebracht!
Ik heb de hele website opnieuw gemaakt nadat ik eerst de site heb geopend op de server. Van daaruit heb ik alle afbeeldingen toegevoegd. Inderdaad, dan werkt ie.

Als ik het in 1x goed had gedaan, zou het inderdaad sneller geweest zijn dan dat ik het zelf in kladblok had gemaakt.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
slindenau zei het al:
je moet eerst de (lege) pagina opslaan, en vervolgens kun je images toevoegen die in dezelfde directory staan als de pagina, of in een subdirectory. maar dus niet een volslagen andere directory, dan kan het namelijk niet relatief zijn.

edit:
te laat

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 12-04-2004 16:11 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

He, wat dacht je.. m'n topic is op slot dus ik open gewoon een nieuwe? Zo werkt dat dus niet :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.