Toon posts:

[HD] wat is een goeie?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag:

ik heb een HD die bijna vol zit en ik wil er dus nog een kopen, maar wat is een goeie, want ik zou echt niet weten wat ik moet kopen (ik ben niet zo bekend op het gebied van HD's).

dus als iemand mij wat info zou kunnen geven ... BEDANKT!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mhh...
Ik kan met allerlei krachttermen gaan smijten, maar laat ik het hier bij houden.
Search @ GoT, reviews zoeken via Google ofzo...
Hoe groot wil je hem hebben, moet hij stil zijn, of juist supersnel.
P-ATA of S-ATA??
Wat heb je zelf al geprobeerd, waar zit je aan te denken...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ehm, heb je zelf al wat reviews en ervaring doorgespit? We kunnen hier nou wel allemaal merken/types door elkaar gaan gillen, maar ik vraag me toch af of dat veel nut heeft.

Daarbij vind ik dat je startpost wel _iets_ meer werk had mogen kosten. Je vertelt niet eens in wat voor situatie en systeem de disk gebruikt gaat worden...

[ Voor 32% gewijzigd door koraks op 12-04-2004 15:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat de beste is ligt er aan wat voor eisen je stelt.

Wil je absoluut de snelste, of moet het ding ook stil zijn. Wil je IDE, S-ATA, SCSI?
Zelf zweer ik bij Seagate en heb ook een aantal WDs naar alle tevredenheid, maar sommige vinden Maxtor weer het einde (terwijl ik dat het meest brakke merk vind kwa hdds).
En dan hebben we ook nog de 'kleinere' hitachi, excelstor en samsung. Maar of die nou per definitie slecht zijn omdat je ze niet veel ziet, beetje moeilijk te zeggen :P

Verwijderd

250 GB harddisk van Hitachi is zeer goed (komt qua prestaties dichtbij in de buurt van de Western Digital Raptor 10000 RPM 36 GB)

andere harddisks van Hitachi zijn niet slecht maar niet zo snel als de 250 GB versie

als je budget het toelaat, zou ik voor de Western Digital 74 GB 10000 RPM gaan ;)
als je niet zoveel geld heb, zou ik zoeken naar Maxotr of Western Digital

volgende keer wel ff in FAQ kijken he :)

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Misschien dat je ook nog iets aan dit: [rml][ Ervaringen] post hier je stille harddisks[/rml] topic hebt? Hier staan erg veel ervaringen met harde schijven. Lijkt me sterk dat je die zelf nog niet gevonden had. Voor de rest is het gewoon je eigen keuze. Kijk naar wat jij belangerijk vind.

Verwijderd

Om te beginnen wil ik je natuurlijk welkom heten op GoT, maar dit kan natuurlijk niet. Enkele tips:

Zoek eens uit wat voor merken er zijn, en kijk op hun websites naar de marketing praat:

Maxtor
Western Digital
Seagate
Hitachi
Samsung

om maar een paar te noemen. Zoek daarna eens op websites zoals tweakers.net, anandtech, toms hardware naar reviews, en kijk op gebruikersfora zoalas GoT naar gebruikers ervaringen dmv de search. Daar leer je een hoop van (bijvoorbeeld: maxtor heeft veel schijfen voor RMA, seagate is stil, western digital is innovatief, samsung is lastig leverbaar, hitachi levert goeie service). Vraag er ook eens naar bij de locale computershop (ik weer ik zoiets). Die hebben dikwijls grote ervaring met harde schijfen, en hoe vaak ze stuk gaan. Hoe snel ze zijn en hoe ze klinken. Hoe heet ze worden e.d.

Verwijderd

Topicstarter
ok srry dat ik het op een verkeerde plek postte 8)7

maar verder erg gaafdat jullie hebben gereaageerd (en zo snel)

ik zal ook zeker meer info gaan zoeken maar ik weet niet waar ik op moet letten.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
WWW.STORAGEREVIEW.COM

en zie het licht!

specs

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 15:44:
ok srry dat ik het op een verkeerde plek postte 8)7

maar verder erg gaafdat jullie hebben gereaageerd (en zo snel)

ik zal ook zeker meer info gaan zoeken maar ik weet niet waar ik op moet letten.
gladiool post al een zeer goede onafhankelijke review-site: http://www.storagereview.com/

Die geeft ook aan waar je op moet letten. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.