K7s8xe+ voltmod

Pagina: 1
Acties:

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 00:35

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Ik heb een asrock k7s8xe+ mobo, en nu wil ik een voltmod toepassen.

Ik heb een AMD 2600 @ 2.3 Barton

Nu heb ik al een draadje gesoldeerd op mijn mobo, maar zonder resultaat.

1 draadje op de ground atx connector
1 draadje op de aangegeven pin: pic
http://members.fortunecity.com/roelandstoter/vid.jpg (kon geen andere vinden)

NU is mijn vraag: hoe moet dit dan wel, ik weet dat er al een aantal topics over zijn, maar ik kom er gewoon niet uit.

Alvast bedankt.:)

Addict

Verwijderd

Ik mag toch hopen dat er nog een weerstand ofzo tussen zit? :X

• Addict

Addict

Topicstarter
euh.....:) nee, me pc draait nog:) ;)

Kun je me mb dan zeggen hoe het wel moet:)

[ Voor 39% gewijzigd door Addict op 12-04-2004 15:13 ]

Addict

Verwijderd

Je hebt het wel goed gedaan hoor, controleer eens of je wel goed gesoldeerd hebt.

Overigens is het gebruik van de GND op de ATX stekker iets waar ik verantwoordelijk voor ben, ik heb ooit eens een keer uit gemakzucht ff snel een draadje aan de ATX stekker gesoldeerd (omdat dat easy is) en hier pics gepost. Sindsdien zie je overal (op verschillende fora) dat mensen de ATX stekker voor GND pakken terwijl er nog veel meer GND punten zijn bijvoorbeeld ook op de CPU.

Zie hier over hoe je de mod moet doen:http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Ik weet niet of je een Barton of Thoroughbred hebt, aangezien je zegt 2.1 ghz neem ik aan dat dat een Thoroughbred is. Een Thoroughbred draait standaard op 1.75 volt, volgens de AMD datasheet komt dat dus neer op een VID code van 00100.

Je hebt nu dus VID[4] aan GND gehangen en die daarmee 0 gemaakt, helaas was VID[4] al 0 en heb je dus niets veranderd. Je had VID[2] moeten solderen aan GND, VID[2] is het rode pinnetje linksonder de pin die je hebt gesoldeerd.

Wanneer je VID[2] hebt gesoldeerd aan GND (of VSS) krijg je 1.85 volt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 15:48 ]

• Addict

Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 15:41:
Je hebt het wel goed gedaan hoor, controleer eens of je wel goed gesoldeerd hebt.

Overigens is het gebruik van de GND op de ATX stekker iets waar ik verantwoordelijk voor ben, ik heb ooit eens een keer uit gemakzucht ff snel een draadje aan de ATX stekker gesoldeerd (omdat dat easy is) en hier pics gepost. Sindsdien zie je overal (op verschillende fora) dat mensen de ATX stekker voor GND pakken terwijl er nog veel meer GND punten zijn bijvoorbeeld ook op de CPU.

Zie hier over hoe je de mod moet doen:http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Ik weet niet of je een Barton of Thoroughbred hebt, aangezien je zegt 2.1 ghz neem ik aan dat dat een Thoroughbred is. Een Thoroughbred draait standaard op 1.75 volt, volgens de AMD datasheet komt dat dus neer op een VID code van 00100.

Je hebt nu dus VID[4] aan GND gehangen en die daarmee 0 gemaakt, helaas was VID[4] al 0 en heb je dus niets veranderd. Je had VID[2] moeten solderen aan GND, VID[2] is het rode pinnetje linksonder de pin die je hebt gesoldeerd.

Wanneer je VID[2] hebt gesoldeerd aan GND (of VSS) krijg je 1.85 volt.
Sorry je hebt gelijk ik had even moeten melden dat het een barton is en dat hij van 1.92 naar 2.17 is overklokt:)
Voltage: 1.65 @ 1.72 (5% overvoltage)
Kun je me nu MB zeggen welke pin ik dan moet pakken ;) (mijn soldeerbout zit al in het stopcontact:))

[ Voor 6% gewijzigd door Addict op 12-04-2004 16:26 ]

Addict

Verwijderd

Dat kan je ook gemakkelijk zelf uitzoeken met de links die ik gaf, maar goed:

Je draait standaard 1.65 volt das dus 01000.

Je moet nu dus VID[3] naar 0 toe trekken, das in jouw plaatje de rode pin links van de pin die je gesoldeerd had.

Je had als je mijn verhaaltje had gelezen ook gewoon ff alle pinnen kunnen proberen, dan was je er zelfs achter gekomen.

Hiermee gaat je voltage dus ook omhoog naar 1.85 volt.

• Addict

Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:19:

Je moet nu dus VID[3] naar 0 toe trekken, das in jouw plaatje de rode pin links van de pin die je gesoldeerd had.

Je had als je mijn verhaaltje had gelezen ook gewoon ff alle pinnen kunnen proberen, dan was je er zelfs achter gekomen.

Bedankt,:)
ik had idd het ff kunnen proberen, maar mijn pc staat op een btje ongelukkige plek.
De links die je gaf kon ik geen wijs uit worden toch bedankt:)

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
HET IS ME ZOJUIST GELUKT V1.9 HEB IK NU HARTELIJK DANK!!! :+ _/-\o_ 8)7 :7 :9~

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:19:

Voorlopig ben jij DE MAN van GOT voor mij:)

Addict

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 12:37
Beste Samaarst,

Ik heb precies dezelfde combinatie als jij. Barton 2500+ en Asrock A7S8XE+. Heb jij alleen de pin-voltmod gedaan of ook iets aan de "L" bruggen?

Verwijderd

@ Matsu_matsu

Hij heeft het zonder het modden van zijn L-bruggen gedaan (ben een vriend van hem vandaar ;) )

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Matsu_matsu schreef op 15 april 2004 @ 12:53:
Beste Samaarst,

Ik heb precies dezelfde combinatie als jij. Barton 2500+ en Asrock A7S8XE+. Heb jij alleen de pin-voltmod gedaan of ook iets aan de "L" bruggen?
Je kunt ook gewoon al je L11 bruggen dicht gooien, dat heb ik gedaan

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Addict

Addict

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 15 april 2004 @ 12:53:
Beste Samaarst,

gewoon ff de pinmod (links van het plaatje) met overvolt haal je nog = 5% xtra:)

Addict

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
samaarst schreef op 12 april 2004 @ 15:12:
euh.....:) nee, me pc draait nog:) ;)

Kun je me mb dan zeggen hoe het wel moet:)
Je moet wele en weerstandje er tussen doen 0_0

http://www.ocinside.de/go...p/asrock_k7vt2_vcore.html
Deze ga ik zelf binnekort doen

ik ga zelf een 10k weerstandje gebruiken om niet een te hoog voltage te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door DeSire op 17-04-2004 17:22 ]

Verwijderd

DeSire schreef op 17 april 2004 @ 17:21:
[...]

Je moet wele en weerstandje er tussen doen 0_0

http://www.ocinside.de/go...p/asrock_k7vt2_vcore.html
Deze ga ik zelf binnekort doen

ik ga zelf een 10k weerstandje gebruiken om niet een te hoog voltage te krijgen.
Dat heeft geen enkele nut, je verwart een voltmod met een pinmod. Je bent hier logische signalen aan het veranderen, dus 1 of 0. Een weerstand zorgt er dan voor dat er of helemaal niets gebeurt of dat de mod niet meer werkt.

Bij een normale voltmod moet je wel een weerstand gebruiken, je houdt daar namelijk de voltage regulator voor de gek door em via de weerstand een lager voltage op de vref te geven. De chip probeert te compenseren en doet het voltage omhoog.

De mod die jij aangeeft is een normale voltmod (en dus geen pinmod) waar je dus een weerstandje moet gebruiken. De mod die de TS heeft gedaan is een pinmod en hij hoeft dus geen weerstand te gebruiken.
Pagina: 1