Versterker: 1 kant hapert soms

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
De versterker van mijn vader stopt soms met afspelen aan de linkerkant. Het draaien aan de volumeknop helpt dan even, net zoals het uit- en weer aanzetten.

Ik heb de potmeter al schoongemaakt, zonder enig succes.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
toch je podmeter ff beter nalopen, ik heb het ook altijd met oude versterkers :(

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Mischien het inschakelvertraging relais die niet lekker meer aantrekt of een beetjes vuil is.
Bekijk ook de solderingen van de componenten of die allemaal goed zijn.

PGEQRZEM

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Potmeter nalopen? Wat kan ik meer doen dan schoonmaken?

En over het relais: als ik aan de volumeknop draai, is het probleem even weg, dus daar kan het ook niet aan liggen?

Oh ja, naarmate de versterker langer aan is (warmer wordt), worden de problemen erger

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

TB schreef op 12 april 2004 @ 18:50:
Potmeter nalopen? Wat kan ik meer doen dan schoonmaken?

En over het relais: als ik aan de volumeknop draai, is het probleem even weg, dus daar kan het ook niet aan liggen?

Oh ja, naarmate de versterker langer aan is (warmer wordt), worden de problemen erger
Als het bij het opwarmen het probleem optreed is er een grote kans dat het een slechte soldering is. Kijk vooral naar de grotere componenten, en de componenten die warm worden, die hebben het meeste kans op gebroken solderingen.

PGEQRZEM

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je gelijk ook ff eventuele potmeters voor EQ (treble, bass, ...) en speakerswitching (A/B) meegenomen in je schoonmaakrondje? :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
limoentje schreef op 12 april 2004 @ 19:05:
Heb je gelijk ook ff eventuele potmeters voor EQ (treble, bass, ...) en speakerswitching (A/B) meegenomen in je schoonmaakrondje? :P
Jup!

Maar slechte solderingen? Hoe komt het dan dat als ik aan de volumeknop draai, hij het wel gaat doen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
mijn ouders hebben precies hetzelfde met hun autoradio, ik zal morgen ff kijken

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1