Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Transistor opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoi!

Ik heb nog een oude Lynx handheld spelcomputer liggen die ooit een keer stukgegaan is. Bij het openmaken en een tijdje alles bestuderen heb ik waarschijnlijk een opgeblazen transistor gevonden.

Het is een klein zwart blokje (~ 2 bij 2 mm), 3 aansluitingen en er staat op:

_
M6

(dus met een _ boven de 6).

Heeft iemand enig idee wat dit is, of het een transistor is, en wat voor een? (NPN, PNP?)

Ik wil'm graag proberen te vervangen namelijk :)

Thanks,
trie

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11 17:17

Leon

Rise Of The Robots

Na even zoeken denk ik dat het een [url=ishttp://www.datasheetarchive.com/cgi-bin/download.php?id=89311]BSR58[/url]

Eeuwige n00b

• triet
  • Niet online
Leon schreef op 12 april 2004 @ 15:18:
Na even zoeken denk ik dat het een [url=ishttp://www.datasheetarchive.com/cgi-bin/download.php?id=89311]BSR58[/url]
Dat lijkt er verdacht veel op ja! Nou moet ik alleen nog zoeken of ik ergens dan een vervangend exemplaar vandaan kan halen. Nou zal je wel ongeveer gelijksoortige eigenschappen moeten hebben dus "even" een transistor erop zetten zal wel niet werken..

Ook nog enig idee? :)

Thanks.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:32
ik zal binnekort ff van zolder me "bijbel" halen met allerlei torren erin zal ik ff vergelijkbaar type zoeken ;)

Verwijderd

Die FET is niet zomaar opgeblazen natuurlijk, dat kan goed door kortsluiting komen.

Check eens ff of er geen kortsluiting is. Voor deze tor kun je bijna iedere n-channel FET in de plaats zetten met vergelijkbare eigenschappen (hoeft niet super precies)

Deze zelfde FET zul je waarschijnlijk wel kunnen krijgen van Philips als sample, als ze die niet meer hebben weten zij wel welke je dan moet nemen.

Overigens horen problemen die niets met de PC te maken hebben hier niet echt thuis.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 17:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:22:

Overigens horen problemen die niets met de PC te maken hebben hier niet echt thuis.
Hoezo niet? Da's toch ook elektronica?
Of zie ik dat nou verkeerd... :?

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:22:
triet schreef op 12 april 2004 @ 15:06:
Hoi!

Ik heb nog een oude Lynx handheld spelcomputer liggen die ooit een keer stukgegaan is.
;)

</onzin>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:32:
[...]

Hoezo niet? Da's toch ook elektronica?
Of zie ik dat nou verkeerd... :?
Misschien de Policy verkeerd gezien?
Topics over electronica die niets met een PC te maken heeft, stoppenkasten, aardlekschakelaars en dat soort onderwerpen horen niet thuis in CME. Daarvoor kan je bijvoorbeeld terecht op www.circuitsonline.net of voor een simpele vraag in Stuffis Generalis hier op GoT.
True.... eens zien wat de mod vind spelcomputers vallen niet onder PC's geloof ik.

• triet
  • Niet online
Nou goed, het is een spelcomputerding die defect is.. Ik heb nog een uitdaging omdat nl. 1 van de drie pootjes waar de transistor op vast zat mee eraf gegaan is, en ik dus geen soldeerpunt meer heb.

Daarnaast is'ie trouwens destijds opgeblazen door een te hoog voltage..
Pagina: 1