Toon posts:

Wat zal er met XGI gaan gebeuren ! V serie verkoopt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
XGI ........... nog HOT or voor altijd NOT
Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/casemod/2tales/v8-duo.jpg

Na de introductie van de V serie bleek deze na toch zeer hoge verwachtingen zwaar tegen te vallen kwa performance en prijs.
Er werdt hevig gecheat met de drivers en ook al waren het drivers in ontwikkelings fase toch kun je mij niet vertellen dat ze zo veel goed kunnen maken met drivers.

Waar is XGI nu mee bezig, wat zijn de toekomst plannen.

Als ik kijk naar de verkoopcijfers van de V8, V5 en V3 in single setup of dualsetup
vallen deze enorm tegen.
Je gaat mij niet vertellen dat een bedrijf een product kan ontwikkelen en daar na dit hele project kan afschrijven zonder daar finacieel onder te lijden.

Hier een review van de V8 Ultra Dual op tom's hardware guide
Waar uit blijkt dat de V8 Ultra Duo zwaar tegen valt behalve dan in Auqamark 3 maar daar is gecheat met de drivers blijkt uit lateren pers berichten op zo wel Tweakers.net als andere websites.
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031107/index.html

Hier een review met nieuwere drivers maar zeker niet snel te noemen.
http://www.tweakers.net/nieuws/30407/?highlight=XGI

Een bericht over cheats gevonden in de drivers
http://www.tweakers.net/nieuws/30171/?highlight=XGI

Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/casemod/2tales/v8.jpg

Als ik op GoT kijk is er bijna niemand die een XGI kaart heeft en daar dagelijks op draait, zo en zo vallen de prestaties van de XGI kaarten erg tegen , zelfs die van de V8 Ultra Duo.

De nieuwe plannen van XGI
http://www.tweakers.net/nieuws/30575/?highlight=XGI

Dus ik vraag me zelf af zal XGI nog lang bestaan of mischien worden overgenomen door ATI ,Nvidia of mischien wel S3.

Zo gaat dat, 3Dfx overgenomen door Nvidia
wie weet XGI ook door Nvidia (speculatie)

De overname door ATI leek onwaarschijnlijk
http://www.tweakers.net/nieuws/31495/?highlight=XGI
maar toch.......je weet het niet

Dus iemand die mij iets kan vertellen over XGI en/of hun producten , graag.
Ik ben zeer benieuwd naar de toekomst plannen van XGI.

:)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
denk dat ze het niet gaan redden om mee te gaan in de 3d oorlog, de andere twee gaan een gigantisch gat slaan met hun nieuwe producten. En twas wel te verwachten, er zijn er meerstal maar 2 die om de kroon strijden, zo is het overal, als er dan 1 langzamer is dan wacht de snelle daarop. Maar als je met z'n drieen bent, dan zal de zullen de 2 snelle elkaar naar de kroon steen, zonder op de 3e langzame te wachten. Denk dat XGI zich beter op een andere markt kan richten dan de high end gamer.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Voordat een van hun videokaarten op de markt kwam had ik er hoge verwachtingen van want als je mee wilt doen zul je toch bij de eerste ontmoeting met iets intressants aan moeten komen, wat dus niet zo was...
Ik heb weinig vertrouwen in het bedrijf, denk dat ze niet meer mee gaan tellen op de de 3D markt en het al snel over is met het bedrijf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probleem met de videokaarten markt is dat er naast de plaats om het snelste te zijn niet echt veel meer grote markten zijn. De absolute topper op 2d gebied (matrox) begint ook steeds meer terrein te verliezen nu ook ATI en Nvidia prachtige 2D uit kunnen spugen en ook met meerder monitoren overweg kunnen.
Matrox is dan wel de enige die met 3 of zelfs meer overweg kan, maar hoeveel mensen vinden dat interessant? Dat zijn er niet bijster veel dus om op die krappe markt nog eens te gaan concurreren zie ik niet echt zitten voor XGI.
Ik denk dat ze net zo zullen sterven als Kyro (hoor je ook niets meer van).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien verliest Matrox terrein op de consumentenmarkt, maar in de medische wereld wordt toch ook veel Matrox gebruikt?

Heeft XGI wel een geschiedenis? Of komen ze uit het niets in de GPU-markt....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:38
Ik denk dat bovenstaande reacties best meevallen. Daarbij vind ik het erg knap dat ze in 1 keer zulke goede kaarten kunnen maken.

Over de performance van de V(olari) serie:
1. De Duo variant kan niet meekomen met de high end kaarten van ATi en Nvidia. Dat is waar en dat ligt zowel aan fouten in de drivers als verkeerd ontworpen hardware.
2. De niet duo variant, de v8 ultra heeft veel betere image kwaliteit en je kan er meer spellen op spelen (duo kaarten kennen meer bugs in de drivers)
3. De niet duo variant zit ongeveer op het niveau van een radeon 9600.
4. Omdat XGI op dit moment de kaarten laat maken op een groter procedee (.20 ofzo) genereren die kaarten veel meer hitte als normaal, waardoor ze moeilijk over te clocken zijn.

Over het succes van de V(olari) serie:
1. Cheaten zullen ze ongetwijfeld gedaan hebben, maar elke review die je leest is met oude drivers gedaan. het is erg bekrompen om te zeggen dat cheats de ondergang worden. Nvidia doet het toch ook :S.
2. Volari kaarten zijn bijna niet te krijgen in de VS / Europa. Maar wel in Azië! Daar maken ze wel omzet mee! De v3 / v5/ v8 zijn daar populair.
3. Achter XGI staat SiS. Echt wel dat dat bedrijf flink wat kapitaal achter de hand heeft.
4. Eind mei is er de eerste tapeout van hun next-gen kaartje.
5. Xgi is naar mijn idee veel te laat begonnen met het distruberen van hun kaarten het westen.

@prutzor. XGI is nieuw, maar wel uit een fusie ontstaan van sis en trident divisies, die eerder meer richtte op low end / mid end , maar nu binnen 3 jaar de grootste leverancier van videokaarten willen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeus op 12-04-2004 17:18 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Op de site van XGI zie ik nog andere producten staan buiten de volari serie, ook discontinued producten. Dus ik denk dat ze wel eerder al bestonden, zij het een zeer gering marktaandeel.

Zijn er eigenlijk al reviews met de nieuwste drivers (1.02.52)? Of zijn die qua performance en beeldkwaliteit gelijk aan de 1.01 drivers?

• Zeus
@ co
Waar zie jij discontinued producten staan ?
En over reviews, van de nieuwe drivers, volgens mij zijn die er wel, slecht met mondjes maat. Ik zal even zoeken. (Het was meer als een release bedoelt om bugs te fixen volgens mij)

Verwijderd

Althalus schreef op 12 april 2004 @ 17:23:
@ co
Waar zie jij discontinued producten staan ?
En over reviews, van de nieuwe drivers, volgens mij zijn die er wel, slecht met mondjes maat. Ik zal even zoeken. (Het was meer als een release bedoelt om bugs te fixen volgens mij)
Staan bij Driver Download: http://www.xgitech.com/sd/sd_download.asp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 17:27 ]

• Zeus
hmm interessant. misschien zijn het trident kaartjes.
edit: Yep het zijn trident kaartjes: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

bron: "Company Info" www.xgitech.com
XGI Technology Inc. brings together the best and brightest individuals in the visual computing industry with a singular focus in mind: To design, manufacture and distribute a family of innovative graphics solutions for personal and professional applications that well exceed our customer’s expectations for performance, features and value.

Founded in May of 2003 and headquartered in Taipei, Taiwan, XGI pulls from a deep reservoir of engineering and design talent stemming from its acquisitions of Trident Microsystems, and Silicon Integrated Systems’ graphics divisions. Guided by industry veterans with a deep understanding of the worldwide graphics processor market, XGI embodies a total commitment to providing a full range of high quality, cost effective products created for Professional Graphics, Multimedia Applications, 3D Gaming and Mobile Computing.

At XGI, creating a revolutionary visual computing experience for our customers is not simply a one-time goal, but an ongoing passion. As graphics technology races into the future, visual computing has become more than just a means of viewing data. It has evolved into a medium of personal expression, empowering people to share ideas in a way that transcends the boundaries of culture and language. We are firmly committed to the creation of outstanding graphics components that will enrich the visual experience of our customers, and the world around them.

[ Voor 99% gewijzigd door Zeus op 12-04-2004 18:41 ]

• Zeus
[kickje]
Om dit topic maar te bombarderen als het algemene XGI topic, post ik hier wat interessant nieuws over de XG45 (opvolger van de v8).
After paying a visit to XGI today, we have gathered some information regarding their PCI Express cards. Volari PCIE V3, V5 and V8 will be the upcoming PCI Express x16 cards (Bridge) from XGI but it will be in limited quantities depending on customer demands. Volari PCIE bridge solution differs from NVIDIA as the bridge will not be on the package but on the PCB itself. XGI has plans to come out with native PCI Express cards at the end of the year and will include Shader Model 3.0 support. The highest end card may have up to 12 pipelines per GPU and with the Volari Duo, the card can offer a total of 24 pipelines and definitely GDDR3 memory will be used. Also XGI plans to build the GPU on a finer micron process from UMC possibly 90nm next year.
bron: http://www.3dcenter.de/
andere site: http://www.vr-zone.com/?i=877&s=1

Op dit moment is iedereen het erover eens dat de huidige reeks kaarten gewoon 2e generatie xabre is. De image quality is slecht, en met de nieuwst drivers verdwijnt PS2.0 gewoon in far cry :P. Desondanks worden de drivers steeds beter en worden nu veel meer spellen ondersteund.

• Zeus
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/eventpics/Jun04/Computex/Day05/XGI/IMG_9386.JPG
...
wat is dit voor een vage opstelling? Check http://www.vr-zone.com/?i=879&s=57 voor meer plaatjes van XGI's pci-express kaartjes.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 21:20
Althalus schreef op 09 juni 2004 @ 20:59:
[afbeelding]
...
wat is dit voor een vage opstelling? Check http://www.vr-zone.com/?i=879&s=57 voor meer plaatjes van XGI's pci-express kaartjes.
pci express >> agp converter en daarbovenop een normale xgi v8 (single) agp kaart.

correct me if wrong :P

[ Voor 13% gewijzigd door _Drake_ op 09-06-2004 21:42 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Ik denk dat het aantal replies in dit topic al genoeg zegt: het wordt niks met XGI.

Ik zie het in ieder geval niet meer zo hoopvol in. De kaarten zijn meer op de thuisgebruiker/tweaker gericht, en die weten denk ik wel de nadelen van de kaartjes: de beeldkwaliteit is niet wat het moet zijn, en de prijs/kwaliteitverhouding is ook niet optimaal. Verder zijn de kaartjes slecht verkrijgbaar (in Nijmegen zowiezo).

Dus misschien moet XGI zich meer richten op een specifieke doelgroep, zoals Matrox dat heeft gedaan. Maar ik zou niet weten welke groep. De die hard gamer is gewoon heel moeilijk te bereiken, omdat je dan technisch heel erg hoogstaande kaartjes moet maken, zeker met de niewste kaarten van ATI en Nvidia. Een idee is misschien om PCI (de gewone PCI) kaartjes te maken, voor als tweede monitor. Bij deze kaartjes hoef je maar beter dan een FX5700 te presteren, en je zit al goed. Echter is de vraag hoeveel mensen zo'n kaartje willen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm, tja wat valt er nog meer te zeggen dat de XGI serie gewoon... gefaald heeft. En dat de duo serie slechter waren dat de non-duo serie! Tja.... hardwarematig zat het niet goed in elkaar.

Als je kijkt op http://www.volarigamers.com dan zie je dat zelfs de fans zich een beetje in het ootje genomen voelen!

There is no place like ::1

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb op Cebit de V8 Duo in actie gezien, er was een demosysteem NFS: Underground aan het draaien. En wat denk je? Het schokte als de hel, ongeveer 10-15fps denk ik :X
En zo willen ze reclame maken voor hun high-end kaart :?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:07:
Ik denk dat het aantal replies in dit topic al genoeg zegt: het wordt niks met XGI.

Ik zie het in ieder geval niet meer zo hoopvol in. De kaarten zijn meer op de thuisgebruiker/tweaker gericht, en die weten denk ik wel de nadelen van de kaartjes: de beeldkwaliteit is niet wat het moet zijn, en de prijs/kwaliteitverhouding is ook niet optimaal. Verder zijn de kaartjes slecht verkrijgbaar (in Nijmegen zowiezo).

Dus misschien moet XGI zich meer richten op een specifieke doelgroep, zoals Matrox dat heeft gedaan. Maar ik zou niet weten welke groep. De die hard gamer is gewoon heel moeilijk te bereiken, omdat je dan technisch heel erg hoogstaande kaartjes moet maken, zeker met de niewste kaarten van ATI en Nvidia. Een idee is misschien om PCI (de gewone PCI) kaartjes te maken, voor als tweede monitor. Bij deze kaartjes hoef je maar beter dan een FX5700 te presteren, en je zit al goed. Echter is de vraag hoeveel mensen zo'n kaartje willen.
Even een 1ste kaart op de markt brengen die moet concureren met een high end kaart kan gewoon niet.
Zo iets heeft tijd nodig.
Dus ga astublieft niet zeggen dat ze net als matrox op een specifieke doelgroep moeten gaan richten.
Een bedrijf moet eerst meerdere generatie kaarten hebben gemaakt voordat ze het doorhebben wat voor architecktuur het beste kunne gerbruiken en dit heeft dus tijd nodig :)
Voor de rest heb ik wel vertrouwen dat het wel goed komt met XGI.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Ik denk niet dat het goedkomt, zoals al eerder er zijn 2 fabrikanten die dikke omzet draaien en zich aan elkaar omhoogtrekken... Een derde zal niet laag kunnen beginnen aangezien die geen naam heeft (dus mensen kopen liever een low/middle end ati of nvidia). Ze zullen dus met een high end kaart op de markt moeten komen voor een scherpe prijs en uiteraard moet de marketing en ondersteuning ook zeker wel in orde zijn, anders ben ik bang dat het heel hard flopt.

superB

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 08:07

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk dat er zeker wel ruimte is voor een speler als XGI.

Je kan ten eerste niet verwachten dat XGI gelijk met hun eerste product ATI of Nvidia naar de kroonsteekt.

Daarnaast vraag ik me af of ze zich niet beter op het segment onder de top kunnen richten. Dus 5200/9200 - 5700/9600.

Ik denk dat daar ook het meeste geld te verdienen is. De gemiddelde tweaker koopt dan misschien een x800. Maar de meeste mensen kopen toch geen videokaart van 400 a 500 euro.

Daarnaast, als ik naar de ATI PCX Lineup kijk dan zie ik bv. een heel gat vallen. Als highend hebben ze de x800. Daarna komt de x600 wat gewoon een 9600 is. Ik vind daar tussen nogal een enorm verschil zitten. Als XGI een kaart kan lanceren die er tussen valt en prijs technisch gezien ook intressant is dan is daar best wel animo voor.

Maar goed voor dat we de hele discussie gaan voeren moet XGI zijn drivers op orde krijgen. Ik heb in een grijs verleden een S3 Savage videokaart gehad. En dat was het grootste manko van de hele Savage lijn...goede drivers. Je kunt nog zo goede hardware maken. Maar als je drivers slecht zijn kom je niet erg ver.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Shuriken schreef op 11 juni 2004 @ 09:20:
Ik denk dat er zeker wel ruimte is voor een speler als XGI.

Je kan ten eerste niet verwachten dat XGI gelijk met hun eerste product ATI of Nvidia naar de kroonsteekt.

Daarnaast vraag ik me af of ze zich niet beter op het segment onder de top kunnen richten. Dus 5200/9200 - 5700/9600.

Ik denk dat daar ook het meeste geld te verdienen is. De gemiddelde tweaker koopt dan misschien een x800. Maar de meeste mensen kopen toch geen videokaart van 400 a 500 euro.

Daarnaast, als ik naar de ATI PCX Lineup kijk dan zie ik bv. een heel gat vallen. Als highend hebben ze de x800. Daarna komt de x600 wat gewoon een 9600 is. Ik vind daar tussen nogal een enorm verschil zitten. Als XGI een kaart kan lanceren die er tussen valt en prijs technisch gezien ook intressant is dan is daar best wel animo voor.

Maar goed voor dat we de hele discussie gaan voeren moet XGI zijn drivers op orde krijgen. Ik heb in een grijs verleden een S3 Savage videokaart gehad. En dat was het grootste manko van de hele Savage lijn...goede drivers. Je kunt nog zo goede hardware maken. Maar als je drivers slecht zijn kom je niet erg ver.
Ja maar het probleem is dat wij dat allemaal weten, maar een leek die alleen ati of nvidia kent die schaft zo'n kaart niet aan :)

superB

Verwijderd

Topicstarter
Nu ATI en Nvidia met nieuwe kaarten zijn gekomen hoop ik dat XGI dat ook komt anders kunnen ze wel inpakken.

De XGI V8 single en V8 duo is duur en presteerd lang niet zo goed als de 9800Pro/XT of GeForce 5900/5950 en laat staan zo goed als de X800Pro/XT en de GeForce 6800Nu/GT/Ultra dit zijn gewoon killer kaarten met een 3Dmark2003 score van meer als 11000 op zijn minst.
Ik heb scores gezien van meer als 16000 !!! laat ze dit maar eens na doen bij XGI.

• Zeus
Crown FX levert de volgende kaarten:
- Volari Duo V8 Ultra 256 MB DDR2, 193,00 US-Dollar
- Volari V8 Ultra 128 MB DDR, 97,00 US-Dollar
- Volari V8 128 MB DDR, 89,00 US-Dollar
- Volari V8 64 MB DDR, 80,00 US-Dollar
- Volari V3 Ultra 128 MB DDR, 48,00 US-Dollar

http://www.volarigamers.c...n/article.php?articleid=5
en nog meer reviews wijzen uit dat de single versie veel betere prestatie / $ waarde heeft dan de duo. Dus weet wat je zegt.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Althalus schreef op 12 juni 2004 @ 22:23:

en nog meer reviews wijzen uit dat de single versie veel betere prestatie / $ waarde heeft dan de duo. Dus weet wat je zegt.
Yup de Duo heeft meer bottlenecks en ook nog last van drivers die "op zijn zachts gezegd" problemen heeft om de twee GPU's goed aan te drijven ...

De non duo's zijn daardoor sneller!

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 12 juni 2004 @ 22:23:

Ik zeg alleen maar dat de V kaarten de nieuwe X800 en GeForce 6800 gewoon niet kunnen bij houden sterker nog ze komen niet eens in de buurt van deze kaarten.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:40:
[...]

Ik zeg alleen maar dat de V kaarten de nieuwe X800 en GeForce 6800 gewoon niet kunnen bij houden sterker nog ze komen niet eens in de buurt van deze kaarten.
Umm, ze konden net de midrange kaarten bijhouden, en toen koste de V8 Ultra Duo nog $450, - ... nu hebben ze de kaarten maar in de uitverkoop gedaan met minder dan $200, -

• Zeus
http://www.theinquirer.net/?article=18096
XGI still hanging in there

Yes, it has been quiet, but..

By Burt Carver: donderdag 26 augustus 2004, 07:23

XGI, THE maker of the Volari cores of graphics chips, is planning to launch the XG45 and the XG47, two next generation cores in Q1 of 2005.
These cores will support PS3.0, currently an Nvidia monopoly. This has been the main point of attack for Nvidia against ATI, and many major titles such as Far Cry and Painkiller are being patched to take advantage of the more efficient rendering path.

The new cores are almost taped out, and in order to hedge bets, both cores have been designed at both .13 and .09. Using this strategy, depends on wafer yields at the time of mass production.

The new cores will not take on the big boys head on, but are instead intended to go toe to toe with the 6600 GT/X700 level of cards. Because of the technical difficulties and yield issues with 16 pipelines, XGI has decided to go with a lower number that has not been disclosed at this time.

As for the dual core capability of these chips as built into the Volari line of cards, the core is capable of multi-core operation but XGI has not decided whether or not to pursue a dual GPU solution. µ
Goede zet, maar volgens mij betekend dit dat pas de generatie na deze weer gaat meedraaien op top niveau.
En waarschijnlijk zal ie 12 pipelines krijgen trouwens.

Pagina: 1