[spyware] Cookie blijft terug keren na ad-aware ea*

Pagina: 1
Acties:

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik heb sinds 2 dagen last van een ontzettend irritant vervelende cookie die maar terug blijft keren. Om de zoveel tijd als ik een internetpagina open. De internet explorer afsluit en/of op me toolbar de verbinding verbreek dan verschijnt de volgende pop up:

http://home.hetnet.nl/~walla022/popup.gif

Ik heb toen ad-aware maar weer es van stal gehaald en deze zijn gang laten gaan. Hij gaf de volgende uitkomst:

http://home.hetnet.nl/~walla022/ad-aware.gif

Echter zodra ik weer gezellig het internet betrad knalde op een of andere manier de cookie terug in me cookies map en begint hij weer vrolijk te irriteren met de bovenstaande pop up. Hij komt zo hop door de google pop up blokker heen.

Toen maar RegClean van stal gehaald en deze in veilige modus het register laten opschonen gevolgd door ad-aware welke opnieuw de cookies verwijderde.
Opnieuw opgestart en voorzichtig het internet geopend. En heel even leek het te werken, maar na een kleine 4 minuten sloot ik ie en ja hoor daar was ie weer.

Wie kan mij helpen de, relatief onschuldige maar o zo irritante, cookie/spyware van mijn pc te kicken?

Verwijderd

uh.. misschien een domme vraag maar ik neem aan dat je je ad-aware hebt bijgewerkt naar de laatste versie ?

edit:

- virusscan uitgevoerd ?
- in de taskmanager gekeken of er geen vreemde processen meelopen ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 14:27 ]

Verwijderd

Spybot S&D

Die vindt dingen en verwijderd ze die AdAware niet vindt
(andersom ook dus je moet ze eigenlijk beide gebruiken)

• Evil Hobbit
Voor zover ik weet wel :)
Ad-Aware 6.0 Personal Build 6.181

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Evil Hobbit schreef op 12 april 2004 @ 14:28:
Voor zover ik weet wel :)
Ad-Aware 6.0 Personal Build 6.181
Je moet wel de ref-file updaten hé. Dat doe je als je ad-aware opstart en
dan op Check For Updates now klikt

• Evil Hobbit
Ja, dan zegt hij:

No updated components available.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig te maken met cookies: dat zijn reclame cookies die toevallig ook weer op de PC staan. De spyware is vervelender.

Maar goed, er is een apart forum waar discussies over enm problemen met spyware thuishoort: dus SA --> Beveiliging & Virussen. Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten even door voor het geval je wat vergeet. Dus in ieder geval SSD en HJT checken :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
kijk even je je register en verwijder het onnodige bij HKEY_CURRENT_USER, software, microsoft, windows, current version, run en ook bij HKEY_ local mach, software etc.

• Evil Hobbit
Zoals het er voorlopig naar uit ziet heeft Spybot S&D gevolgd door Ad-Aware, RegClean en HighjackThis geholpen. Ook handmatig nog wat keys verwijderd en voorlopig draai ik al een half uur zonder pop up (klop, klop) Bedankt allemaal _/-\o_

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Mozilla Firefox 0.8 gebruiken en/of SpywareBlaster 3.1 installeren kan je in de toekomst van dergelijke problemen besparen ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ad-Aware zit nu dacht ik bij versie 6.1, die moet je handmatig downloaden en installeren.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Resistor schreef op 12 april 2004 @ 17:25:
Ad-Aware zit nu dacht ik bij versie 6.1, die moet je handmatig downloaden en installeren.
Ad-aware zit nog altijd aan versie 6 build 181 volgens mij.

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Hey, daar heb ik ook net topic over geopend.. het is nu weg ;)

[rml]"[ spyware/popup] Irritante popups"[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door jellywoods op 12-04-2004 17:38 ]

http://www.jellywoods.net

Pagina: 1