Toon posts:

RH5 POP-Account?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb om mijn simple server REdHat :+ 5 staan. Ik heb 3 users die (ingelogt in linux) mail via sendmail kunnen versturen na elkaar. Ik wil echter de mail op een Mickey Soft systeem via POP uitlezen. Wat moet ik daar voor instellen/waar vind ik er info over?
Zelf denk ik dat het via de inetd gaat die dan met ipop3d werkt, ik kan echter het bestand ipop3d niet vinden.

Wie helpt?

Verwijderd

adduser username
passwd username

klaar..

email adres is nu username@hostname

username@ip-adres zou volgens mij ook moeten werken

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 14:06
NielsOnline: lees voortaan eerst wat ie precies wilt... Hij wil namelijk via pop3 accounts zijn mail uitlezen met Outlook (of iets dergelijks) op een Windows PC. Hij vraagt dus hoe hij pop3 op zijn redhat doos kan installeren.

Ikzelf gebruik cyrus-imap, maar dat is een stuk moeilijker te configgen. Wat je het beste kan doen is de imap-4.7-5.i386.rpm downloaden (let op deze is voor RH6.2, kijk even voor een versie voor jouw eigen distro). Als je deze hebt draaien kun je met Outlook Express (of een andere pop3 mail client) je mail binnenhalen vanaf je Linux doos.

Wil je het bv. doen via IMAP dan moet je echt de moeite eens nemen om te kijken naar Cyrus-IMAP. Moeilijke configuratie (zeker voor beginners) maar je hebt daarna wel een zeer goed systeem.
http://asg.web.cmu.edu/cyrus/

Verwijderd

Mickey systeem, d8 dat dat een naam is voor z'n PC ofzo :)

je moet qpopper downloaden, en dan de file 'qpopper' kopieren naar de locate die in /etc/inetd.conf aangegeven staat (ook de naam dus), ik dacht /sbin/ipop3d..

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Gewoon een pop3-daemon installeren (ik d8 dat ie wel op de install-cd van redhat staat)

Ik adviseer je om IMAP te gebruiken, deze heeft de mogelijkheid om irrelevante zut gewoon op de linuxbak te laten staan, zodat je deze vantevoren (voordat je alles binnenhaalt) al kunt deleten.

voor beide programma's:

http://www.freshmeat.net en even zoeken naar pop3d en imapd

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou nog ff melden dat het allemaal prima werkt..

Dus Alle Maal..Dedankt >:)
Pagina: 1