Toon posts:

[OutlookExpr5]Adresboek exporteren naar 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo lui,

ik weet dat dit een veel voorgekomen probleem is hier op GoT, maar volgens mij is dit geval uniek (na het lezen van meerdere topics):

Mijn zus heeft een oude pc met haar adresboek daarop in Outlook Express 5. Ze gebruikt sinds kort een nieuwere pc, met daarop Outlook Express 6.

Ik heb eerst haar op die oude pc laten zoeken (zoeken in het start menu) op de hele c-partitie naar alle bestanden met .wab. 1 van tegen de 100kb was gevonden. Die hebben we gekopieerd met een floppy naar die nieuwe pc en daar heb ik importeren gedaan in het adresboek van Outlook Express 6. Jammer genoeg kwamen er toen (zonder foutmeldingen) maar 10 adressen tevoorschijn, terwijl dit er tientallen moeten zijn.

Toen heb ik nog geprobeerd haar het adresboek door Outlook Express 5 te laten exporteren, door naar het adresboek te gaan en dan naar het menu 'bestand'. Nou is het vage, dat importeren en exporteren in dit menu, niet selecteerbaar zijn :?

Wat zou hier het probleem kunnen zijn :? Gaat dat exporteren van 5 naar 6 soms gewoon niet goed :?

Update

Ik heb haar even radmin laten installeren. Nou is het enige vreemde wat me opvalt, dat de datum dat dat .wab bestand het laatst gewijzigd is, 31-1-2001 is. Ik vermoed dus dat het niet het goede .wab bestand is van die oude pc (of die klok klopt daarop totaal niet, maar dat kan ik mij niet voorstellen :P).
Hoe kom ik er in Outlook Express 5 achter, wat nou de juiste .wab is (jammer genoeg is het niet hetzelfde als in 6, waarbij je bij het adresboek, help --> info, kunt doen en wordt het pad + bestandsnaam naar de juiste wab aangegeven) :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 14:28 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
vanaf c:\ dosprompt

dir *.wab /s

en gewoon alle wab files die je vind kopieeren, zullen er toch niet zoveel zijn ;)

edit: Als de ouwe bak een beetje internet heeft kun je m ook gewoon upgraden naar OE6, en dan alsnog kijken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 12-04-2004 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 12 april 2004 @ 15:47:
vanaf c:\ dosprompt

dir *.wab /s

en gewoon alle wab files die je vind kopieeren, zullen er toch niet zoveel zijn ;)

edit: Als de ouwe bak een beetje internet heeft kun je m ook gewoon upgraden naar OE6, en dan alsnog kijken ;)
Ik zal dat eens proberen. Want het kan dus dat de zoekmachine van win98 niet alle .wab bestanden vindt/laat zien :?

ps. er zit geen internet meer op die oude bak en dat is ook wat lastig om terug te zetten nu

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het nog even interessant is hoe ik het nou opgelost heb. Ik ben er toch maar heen gegaan (iets makkelijker). Nou vond ik een optie in Outlook Express 5 dat het adresboek gedeeld moet worden met Outlook. Toen ik in Outlook keek, bleek daarin het Outlook adresboek wel compleet te zijn. Ik heb deze uiteindelijk maar naar tekst (met comma interruptie) geexporteerd en die handmatig in Outlook Express 6 geimporteerd.