Toon posts:

AMD of Pentium

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt helemaal gek ik ben al dagen topics en reviews aan het bekijken over AMD en PEntium. Ik wil een nieuwe systeem bouwen alleen ik weet niet of het een AMD of pentium moet gaan worden ik heb nu een AMD XP 2000+ met 512 DDR RAM PC2100. Maar ik wil sneller. Vooral met games. Ik speel counter-strike en heb wel normaal 100fps (GF4 ti 4400). Kunnen jullie me vertellen wat het best voor me is? (ik heb maar 300-350 euro ter beschikking daarvan moet ik MOBO+CPU+geheugen van kopen)
thxxxx

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Koop je (gezien het budget) een snellere videokaart en een snellere cpu. Veel meer kun je kwa budget toch niet.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
Kijk , dit is een eeuweige discussie hierover , de een zeg dit , de ander zeg dat , en volgens de faq mogen deze topics ook niet.

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Voor games zou ik zeker een AMD nemen. Ik heb zelf ook een amd namelijk een 2600+ en deze werkt perfect voor de meeste spellen. Voor een echte die-hard gamer zou ik een AMD 64 kopen maar deze zijn nog redelijk duur.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ik denk dat je gewoon moet nemen wat je zelf wil. Zo keuze aan andere vragen gaat geheid geflame opleveren van amd is beter dan intel en virca versa.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja als geld echt een rol speelt is AMD toch een stuk goedkoper. Intel en AMD zijn prima te vergelijken en beiden gewoon goed. Er is niet echt een betere. Wat je kunt doen is een duron 1600 of 1800 kopenen die unlocken. Zo heb je voor weinig geld een prima CPU :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Je kan een amd 2600/2800 halen, zit geloof ik rond de €100 eb die op je huidige mobo plaatsen. Dan nog een snellere videokaart een fx 5700 bijvoorbeeld, rond de €160 geloof ik.
En als er dan nog wat over blijft nog een blokje ram geheugen, das op ut moment best wel duur.
Volgens mij heb je dan best wel een goede pc.

Verwijderd

Topicstarter
ha okay :) maar videokaart is goed genoeg maar wil deze pc aan me mams geven :) denk dat ik nog maandje wacht en dan amd 64 3000+ koop

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je spellen wilt spelen kan je beter je videokaart upgraden dan een snellere CPU kopen. Een snellere videokaart kopen zorgt voor veel meer framerate winst dan een snellere CPU kopen, zelfs als je een AGP 8X kaart koopt en die in een AGP 4X slot zou stoppen. Voor meer informatie, zie de futuremark site en vergelijk je pc met pc's met snellere videokaarten en daarna met pc's met snellere CPU's.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

GambitRS schreef op 12 april 2004 @ 13:56:
Als je spellen wilt spelen kan je beter je videokaart upgraden dan een snellere CPU kopen. Een snellere videokaart kopen zorgt voor veel meer framerate winst dan een snellere CPU kopen, zelfs als je een AGP 8X kaart koopt en die in een AGP 4X slot zou stoppen. Voor meer informatie, zie de futuremark site en vergelijk je pc met pc's met snellere videokaarten en daarna met pc's met snellere CPU's.
Klopt. Videokaart heeft veel meer nut in tegenstelling van heel vroeger ;) . Videokaart kun je een 9800pro halen en mischien overklokken naar een XT :9 en wat geheugen erbij halen (is nu wel wat duur), maar dan wel pc3200 of meer :9 . Dan kun je nog altijd later een mobo +amd64halen. Is je 2000+ niet over te klokken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gare moederbord k7vta2 van ECS

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:50:
Ik word echt helemaal gek ik ben al dagen topics en reviews aan het bekijken over AMD en PEntium. Ik wil een nieuwe systeem bouwen alleen ik weet niet of het een AMD of pentium moet gaan worden ik heb nu een AMD XP 2000+ met 512 DDR RAM PC2100. Maar ik wil sneller. Vooral met games. Ik speel counter-strike en heb wel normaal 100fps (GF4 ti 4400). Kunnen jullie me vertellen wat het best voor me is? (ik heb maar 300-350 euro ter beschikking daarvan moet ik MOBO+CPU+geheugen van kopen)
thxxxx
Als je alleen maar Countar Strike speelt is de setup die je nu hebt al overkill...
Kun je beter voor 350 euro een mooie monitor kopen, of een goede headset+tobo+muis ofzo!

#StopBurningStuff

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:54:
ha okay :) maar videokaart is goed genoeg maar wil deze pc aan me mams geven :) denk dat ik nog maandje wacht en dan amd 64 3000+ koop
En dat van 350 euro + mobo ?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles ... we staan 2e NL met cs.. Sennheiser hd497 is me koptel en heb muis MX300 @ steelpad 4D.. me geluidskaarat is een SB Audigy

Verwijderd

Topicstarter
SgtStrider schreef op 12 april 2004 @ 14:02:
[...]

En dat van 350 euro + mobo ?
ja.. ik kom wel op andere manieren aan me spullen;) gaat niet om het geld ik wil gewoon weten wat nou echt beter is :(

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 23:38
wat beter is krijg je geflame
allebei hebben ze pro's en con's

als het geld je niet uitmaakt ga je toch lekker voor een dikke p4 EE met 1 gig dual channel ram en dikke 9800 pro met een mamaplank die alles verteerd en huppa gaan met je cs

btw ik speel ook cs en wat je nu al heb staan is super, je zal echt neit beter spelen als je een snellere pc heb, IMHO

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dus wij moeten bepalen wat je moet nemen? Je zult toch echt zelf een beslissing moeten maken op basis v.d. reviews (die er idd genoeg zijn). Misschien dat je last van information overload hebt, dan zal een topic als deze juist contraproductief werken :+

Succes met je keuze :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.