Toon posts:

geen beeld meer na verwisselen AT moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Nadat ik een moederbord (ben het merk even kwijt) + proc (P233 MMX) uit een AT kast heb gehaald, en in een andere AT kast heb gezet, krijg ik geen beeld meer. Ik hoor geen POST piepjes (ja ik heb het speaker draadje daarvoor aangesloten :)), en de powerled gaat niet branden.

Ik heb tijdens het verplaatsen de volgende andere dingen gedaan:

CPU koeler losgehaald en schoongemaakt, koelpasta verwijderd en er Artic Silver 5 tussen gedaan >:) (kon het niet laten).

Ik heb niks aan de cpu setting veranderd. Tijdens het testen heb ik verschillende grafische kaarten en geheugenmodules gebruikt (SD-RAM en DIMM's).

Nu is mijn vraag, waarom heb ik geen beeld?

//Edit: Lampjes van Caps en Scroll van mijn tobo gaan wel heel even aan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 11:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:27:
Ik heb het volgende probleem:

Nadat ik een moederbord (ben het merk even kwijt) + proc (P233 MMX) uit een AT kast heb gehaald, en in een andere AT kast heb gezet, krijg ik geen beeld meer. Ik hoor geen POST piepjes (ja ik heb het speaker draadje daarvoor aangesloten :)), en de powerled gaat niet branden.

Ik heb tijdens het verplaatsen de volgende andere dingen gedaan:

CPU koeler losgehaald en schoongemaakt, koelpasta verwijderd en er Artic Silver 5 tussen gedaan >:) (kon het niet laten).

Ik heb niks aan de cpu setting veranderd. Tijdens het testen heb ik verschillende grafische kaarten en geheugenmodules gebruikt (SD-RAM en DIMM's).

Nu is mijn vraag, waarom heb ik geen beeld?

//Edit: Lampjes van Caps en Scroll van mijn tobo gaan wel heel even aan
Je hebt dus al verschillende vga-kaartjes geprobeerd op het mobo? dan kan het dus alleen nog maar aan je mobo of je beeldscherm liggen. De eerste lijkt mij het meest voor de hand liggen, je hebt hem immers verplaatst dus dan kan er altijd wat misgaan.
koelpasta verwijderd en er Artic Silver 5 tussen gedaan (kon het niet laten).
Heb je over ofzo? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch niet onzorgvuldig met mijn mobo omgegaan. Hoe kan ik controleren of er spanning over mijn mobo heen loopt? (Er zit geen ledje op)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 11:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:34:
Ik ben toch niet onzorgvuldig met mijn mobo omgegaan. Hoe kan ik controleren of er spanning over mijn mobo heen loopt? (Er zit geen ledje op)
Volgens mij als dat lampje op je mobo brandt, loopt er spanning overheen staat er spanning op :Y) . Correct me if i'm wrong...

shit ik lees weer niet goed!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 11:43 ]

Verwijderd

De pc gaat toch wel gewoon aan of doet hij zoiezo helemaal niets?

Verwijderd

Topicstarter
Fan's draaien, harde schijven en cd-rom hoor ik lopen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij als dat lampje op je mobo brandt, loopt er spanning overheen.
Óf er loopt stroom door je mobo, of er staat spanning op.
TS, heb je ook al geprobeerd om te booten zonder videokaart en geheugen? Zoja: piept het bord dan wel?

Verwijderd

check de voeding eens

Verwijderd

Topicstarter
Even proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niks. Ik heb net ook meteen even een andere voeding geprobeerd, werkt ook niet ;(.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
ik heb ook zo zelfde probleem gehad
ik had linux servertje in een oude kast zitten, met een stofzuiger voeding, later had ik nieuwe case voor deze gekocht aangezien de warme zomer afgelopen keer.

ik ga het vrolijk overzetten.....alles aangesloten, maar nee geen beeld

andere videokaart proberen, uuh nee fuck wat is dit

ik ben bang dat men mobo dood is

en het boot allemaal wel, maar geen beeld helemaal niks

[ Voor 8% gewijzigd door sjorremans op 12-04-2004 11:55 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij boot ie dus helemaal niet :(. Net even andere proc geprobeerd (Cyrix PR233 ( ik heb wel netjes de fsb voor die dingen ingesteld)).

Verwijderd

Topicstarter
De voedingkabels voor het moederbord moeten toch met de 4 zwarte draadjes aan de binnenkant? (weet het bijna zeker maar het is al lang geleden dat ik met AT's gewerkt heb).

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:02:
De voedingkabels voor het moederbord moeten toch met de 4 zwarte draadjes aan de binnenkant? (weet het bijna zeker maar het is al lang geleden dat ik met AT's gewerkt heb).
Jup, da klopt...

Ik heb hier ook zoiets met een Abit TX5, vrees een breuk in het moederbord zelf ;(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mischien nog een zaak in omgeving Eindhoven die nog oude socket 7 moederborden heeft liggen?

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Ja die ken ik. wat d8 je van IVK? Hebben stapels van die planken voor lage prijzen.

De Greefstraat 5 (Je bent er al eens geweest, waren toen 3 keer verkeerd gereden weet je nog? :p)

[ Voor 39% gewijzigd door TeXiCiTy op 12-04-2004 20:35 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Pagina: 1