Toon posts:

Probleem met ZoneAlarm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op een pc van een vriend van mij heb ik Zonealarm geïnstalleerd. Hij maakt gebruik van Telenet ADSL met een modem direct op de PC geïnstalleerd. Ik heb er Zonealarm opgezet. Echter er kwamen problemen op met MSN messenger. Die persoon heeft ZoneAlarm via configuratischerm, sofware verwijderd. De internetverbinding deed het perfect. 2 uur later kon er echter geen verbinding meer worden gemaakt. Tot nu aan toe, dus inmiddels al 1 dag. In internet explorer geeft hij aan pagina kan niet worden weergegeven.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Geef eens een overzicht van de netwerkinstellingen (met 'ipconfig /all') en eventueel een 'route print'.

Wat gebeurt er als je ZoneAlarm opnieuw installeert maar dan gewoon disabled?

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Als er eerst 2 uur na verwijdering gewoon geinternet kon worden dan zal het niet aan ZoneAlarm liggen. Ik zou zeggen kijk eens een aantal dingen na:

1. Controleer modem (kan deze verbinding maken met ISP). Misschien kan dit via een webadmin makkelijk gechecked worden.

2. Controleer ISP (heeft deze een storing) --> bellen of eventueel via iemand anders zijn internet op de website kijken).

3. Zitten eventueel gebruikte (netwerk)kabels en (switches, hubs, routers etc...) goed aangesloten.

4. Controleer de instellingen van de PC (modem juist herkend en geinstalleerd).

5. Controleer de instellingen van de netwerkkaart (misschien dhcp en dns verkeerd ingesteld) en controleer de instellingen van internet explorer (misschien moet hier wel een proxy ingesteld staan ipv automaticly detect settings).

6. Draaien er niet stiekem overige applicaties die de verbinding kunnen beinvloeden (overige firewalls, proxies etc...).

Even benadrukken dat dit een erg globaal lijstje is van dingen waar je naar kunt kijken. Veel succes :)

[ Voor 7% gewijzigd door seamus21 op 12-04-2004 11:41 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:36:
Geef eens een overzicht van de netwerkinstellingen (met 'ipconfig /all') en eventueel een 'route print'.

Wat gebeurt er als je ZoneAlarm opnieuw installeert maar dan gewoon disabled?
Die routeprint zal ik doen.. Maar wat kan ik daar uit af leiden? Of het aan ZoneAlarm ligt of een storing is? Dat laatste daar dacht ik ook al aan. Maar waarom doet ZoneAlarm dit mij aan dan? Hij is netjes gedeïnstalleerd en toch heeft hij nog zoveel macht over die pc.

Verwijderd

Topicstarter
seamus21 schreef op 12 april 2004 @ 11:40:
Als er eerst 2 uur na verwijdering gewoon geinternet kon worden dan zal het niet aan ZoneAlarm liggen. Ik zouz eggen kijk eens een aantal dingen na die nodig zijn om een internet verbinding tot stand te brengen:

1. Controleer modem (kan deze verbinding maken met ISP).

2. Controleer ISP (heeft deze een storing) --> bellen of eventueel via iemand anders zijn internet op de website kijken).

3. Zitten eventueel gebruikte kabels en (switches, hubs, routers etc...) goed aangesloten.

4. Controleer de instellingen van de PC (modem juist herkend en geinstalleerd).

5. Controleer de instellingen van de netwerkkaart (misschien dhcp en dns verkeerd ingesteld) en controleer de instellingen van internet explorer (misschien moet hier wel een proxy ingesteld staan ipv automaticly detect settings).

6. Draaien er niet stiekem overige applicaties die de verbinding kunnen beinvloeden (overige firewalls, proxies etc...).

Even benadrukken dat dit een erg globaal lijstje is van dingen waar je naar kunt kijken. Veel succes :)
Dankjewel.. Tsja de mensen zijn Belgen.. Dus of hij het nou 2 uur gedaan heeft weet ik niet echt zeker:-) Omdat ik weet dat Zonealarm veel invloed heeft op de PC zou ik toch denken dat het er enigzins mee te maken heeft. Al denk dat die proxy server er misschien iets mee te maken kan hebben. Wellicht heeft ZoneAlarm een proxy ingevuld, en moet ik nu zonder ZoneAlarm automatic detect settings invullen?

Enfin.. Ik ga er zo naar toe.. Maar een echte oplossing is er dus niet voor.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lag aan de voeding. Die was stuk!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Dat is wel het laatste waar ik naar zou gaan kijken...? Vaag dan...

Verwijderd

Topicstarter
Empathy schreef op 12 april 2004 @ 16:16:
Dat is wel het laatste waar ik naar zou gaan kijken...? Vaag dan...
Voeding van het modem hé :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik ben nog steeds benieuwd hoe je op het idee komt dat Zonealarm na 2 uur een systeem van internet afschopt. Tijdklok ofzo? Leg uit!

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op 13 april 2004 @ 22:39:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe je op het idee komt dat Zonealarm na 2 uur een systeem van internet afschopt. Tijdklok ofzo? Leg uit!
Ik dacht wellicht na de eerste herstart na deinstallatie. Maar het bleek de voedingskabel te zijn!
Pagina: 1