Toon posts:

RAAR GEVAL

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na thuis komst pctje aan doen
Rijk naar het knopJe van mijn mooije groom glimende pctje
Plots een vonk tussen mijn vinger en het groome knopje van mijn kast

Resultaat mobo kapot serial ata schijf kapot

Dus doe ik voortaan mijn schoenen uit, voordat ik mijn pc aandoet

Wees gewaarschuwd!! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben wij hieraan :? Erg vervelend voor je maar om hiervoor een topic te starten. /Report

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg voor een geaard stopcontact!!!

Maar.... waar dient dit topic eigenlijk voor? :?
De meeste mensen weten huis wel dat je voorzichtig om moeten gaan met statische elek!

IK ZOEK EEN MODJE WAAR ZIJN ZE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:50

FastBunny

Give it the Works !

Zoiets heet statische electrischieteit (how the hell schijf je dat :P).
Pc aarden helpt daar ook heel goed tegen. Waarschijnlijk is die niet geaard. Maar welk knopje raakte je in aan, knap dat je namelijk je pc ermee sloopt.

Tevens Modje is vast onderweg

[ Voor 8% gewijzigd door FastBunny op 12-04-2004 11:09 . Reden: Tevens report gedaan :) ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
WS je PC niet geaard ==> eigen schuld.

Dham, te laat

[ Voor 23% gewijzigd door naftebakje op 12-04-2004 11:08 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naftebakje schreef op 12 april 2004 @ 11:08:
WS je PC niet geaard ==> eigen schuld.
HELEMAAL GELIJK! :)

Welke mensen hebben nou geen geaard stopcontact????

Maar dit topic kan op slot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 12 april 2004 @ 11:07:
Pc aarden helpt daar ook heel goed tegen. Waarschijnlijk is die niet geaard. Maar welk knopje raakte je in aan, knap dat je namelijk je pc ermee sloopt.
elektriciteit B)

hoe kan je hd daar nou door kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je geeft je topic een normale naam... En wat wil je hier mee nu bereiken om dit aan ons te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 12 april 2004 @ 11:07:

Tevens Modje is vast onderweg
Door statische elek. gaat meestal je netwerk kaart kapot, maar dit./... mamaplank en schijf kapot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:10:
Of je geeft je topic een normale naam... En wat wil je hier mee nu bereiken om dit aan ons te vertellen?
Bijna iedereen weet dit al. Als je nou eens de search had gebruikt zak je wel 100000000000000000000000 (beetje aan het overdrijven B) 8)7 )topics staan over statische elek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt lang dit keer! ze zijn zeker koffie aan het drinken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:09:
[...]

HELEMAAL GELIJK! :)

Welke mensen hebben nou geen geaard stopcontact????

Maar dit topic kan op slot!
Je moest eens weten.
Sinds een jaar of 4 is worden in nieuwbouwhuizen alleen maar geaarde stopcontacten aangelegd. In huizen van voor die tijd was het alleen verplicht in de keuken, badkamer en op de plek waar je de wasmachine plaatste; de plekken waar water en elektriciteit beiden aan wezig waren.

* WFvN heeft 2,5 jaar op een flat gewoond en de pc niet geaard gehad en ook toen hij nog thuis woonde een flink aantal jaren ongeaard gepc't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:20
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:05:
Na thuis komst pctje aan doen
Rijk naar het knopJe van mijn mooije groom glimende pctje
Plots een vonk tussen mijn vinger en het groome knopje van mijn kast

Resultaat mobo kapot serial ata schijf kapot

Dus doe ik voortaan mijn schoenen uit, voordat ik mijn pc aandoet

Wees gewaarschuwd!! 8)7 8)7
Gebruik aub gewoon nederlands ... Dus misschien minder dat 'groome' knopje gebruiken en meer tijd spenderen in je nederlandse boeken ?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juicy schreef op 12 april 2004 @ 11:12:
[...]

Gebruik aub gewoon nederlands ... Dus misschien minder dat 'groome; knopje gebruiken en meer tijd spenderen in je nederlandse boeken ?
Ja doe dat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:12:
Duurt lang dit keer! ze zijn zeker koffie aan het drinken :?
Elke mod heeft wel eens pauze nodig.

Laat ze toch een koffiepot leeg zuipuh :P

Kan ook zijn dat ze zich verlslapen hebben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:10:
[...]
Door statische elek. gaat meestal je netwerk kaart kapot, maar dit./... mamaplank en schijf kapot :?
Combinatie el cheapo kast met el cheapo onderdelen en niet aarden kan heel rare dingen opleveren. (weet zo ook een RAMstaafje van 128MB dat in het ene slot vanmijn servertje samen met een ander staafje in het andere slot werkt, en op geen enkele andere PC werkt, in omheteven welke volgorde en config van ramstaafjes...)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juicy schreef op 12 april 2004 @ 11:12:
[...]

Gebruik aub gewoon nederlands ... Dus misschien minder dat 'groome' knopje gebruiken en meer tijd spenderen in je nederlandse boeken ?
@TOPICSTARTER: Dit zou ik zeker doen. DIt is een goede tip van JUICY!!!! B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:15:
[...]
@TOPICTSRTER: Dit zou ik zeker doen. DIt is een goede tip van JUICY!!!! B)
Dit is de laatste keer dat jij op een dergelijke manier in dit topic reageert. Als iets je niet aanstaat houd je je gewoon buiten het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:15:
[...]

@TOPICTSRTER: Dit zou ik zeker doen. DIt is een goede tip van JUICY!!!! B)
:? :? :? |:( Begin er direct maar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Door statische electriciteit is dit inderdaad mogelijk, daarvoor heeft men o.a. geaarde wandcontactdozen uitgevonden en een Computer voeding heeft niet voor niets een stekker met rand-aarde. Soms lees ik wel een topics dat mensen de hardeschijf hebben opgehangen met elastiek etc. om trillingen en geluid overlast tegen te gaan. Wat ze dan weer vergeten is dat de schijf niet meer geaard is en dat kan probleem veroorzaken met aks gevolg een dode schijf.

En voor de mensjes die zeggen : Onzin mijn Pc doet het al een jaar (of langer) zonder een geaarde wandcontact doos, dan heb je geluk gehad, maar wordt niet boos als het mis gaat... 8) ...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
_Dune_ schreef op 12 april 2004 @ 11:17:
Door statische electriciteit is dit inderdaad mogelijk, daarvoor heeft men o.a. geaarde wandcontactdozen uitgevonden en een Computer voeding heeft niet voor niets een stekker met rand-aarde. Soms lees ik wel een topics dat mensen de hardeschijf hebben opgehangen met elastiek etc. om trillingen en geluid overlast tegen te gaan. Wat ze dan weer vergeten is dat de schijf niet meer geaard is en dat kan probleem veroorzaken met aks gevolg een dode schijf.

En voor de mensje die zeggen : Onzin mijn Pc doet het al een jaar (of langer) zonder een geaarde wandcontact doos, dan heb je geluk gehad, maar wordt niet boos als het mis gaat... 8) ...
Euh... Wat zijn die 2 zwarte draadjes aan je molex denk je?
Massa die (evt via scheidingsweerstandje) verbonden is met de aarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Sorry maar dit topic gaat helemaal nergens over. Mensen die hier serieus op reageren zijn veel te goed voor deze wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.