[touchpad] tap/klik aanzetten in Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 08:49

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Vorige week heb ik via internet een touchpad gekocht dat werkt via PS/2. Er zat alleen een schematje bij met de aansluitingen (dus geen drivers). Nadat ik alle 4 de draadjes had gesoldeerd op een PS/2 stekker werkte het meteen in Windows 2000. Ik kan klikken met de 2 knoppen, en bewegen met de muiscursor. Maar nu wil ik graag de tap-functie (zo heet dat toch?) inschakelen op het touchpad. Dus dat je met een druk op het touchpad ook een klik geeft. Ik wil namelijk de 2 normale buttons niet gebruiken. In de search kwam ik alleen topics tegen waar deze functie juist moest worden uitgezet, maar ook in deze menu's kom ik niets tegen om het aan te zetten. Ohja, het gaat hier om een normale desktop computer.

Verwijderd

allemaal leuk, maar ondersteunt jouw touchpad die functie wel?
het lijkt me wel een raar idee, een touchpad op een desktop |:(

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57
Wat is het merk van dat touchpad?

Ik hang altijd een muis aan mijn Laptop, maar het kan ook omgekeerd dus :/

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:58:
allemaal leuk, maar ondersteunt jouw touchpad die functie wel?
het lijkt me wel een raar idee, een touchpad op een desktop |:(
Tja, of hij dat ondersteunt weet ik dus niet. Maarja dat zal toch wel aangezien je er ook mee kan bewegen (is toch ook aanraken). En het is natuurlijk geen gewone desktop, maar een desktop computer die ik heel ergens anders voor ga gebruiken. (VIA MINI ITX mobo)
Speedener schreef op 12 april 2004 @ 11:03:
Wat is het merk van dat touchpad?

Ik hang altijd een muis aan mijn Laptop, maar het kan ook omgekeerd dus :/
Merk? Geen idee. Staat er niet op. Is "surplus" materiaal.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Hoe weet windows eigenlijk dat er een touchpad in een laptop zit? Als ik dit kan "nadoen" met mijn desktop, dan zou het al goed zijn. Kan ik nergens in windows zeggen dat ik gebruik maak van een touchpad?

Verwijderd

atmoz schreef op 12 april 2004 @ 20:43:
Hoe weet windows eigenlijk dat er een touchpad in een laptop zit? Als ik dit kan "nadoen" met mijn desktop, dan zou het al goed zijn. Kan ik nergens in windows zeggen dat ik gebruik maak van een touchpad?
daar moet je speciale drivers voor installeren; bijvoorbeeld Apoint (deze gebruikt Dell)...

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
veel touchpads zijn ook van synaptics, misschien dat die driver installeren werkt?
Pagina: 1