Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop toetsenbord op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om een gewoon standaard laptop toetsenbord aan te sluiten op een PC?

Bij Google vind ik niet echt iets

Het toetsenbord van enen laptop die ik hier heb liggen heeft 2 verschillende kabels. Ik zal proberen om er een foto van te posten.

ZOu iemand mij kunnen helpen?

Verwijderd

:) zou mooi zijn als dat zou kunne, heb hier ook nog een slaptop tb liggen.
iemand dit al eerder gedaan ? of weet hoe het moet ? >:)

Verwijderd

ligt eraan. de meeste tobo's zijn speciaal voor 1 fabrikant gemaakt, maar er schijnt ook wel een standaard protocol te zijn, waar dus ook usb controllers voor zijn. hoe ze heten weet ik niet, maar ze zijn verkrijgbaar op de betere computerbeurs.

nadeel is dat ze veel duurder zijn dan zo'n kant-en-klaar laptopkeyboard met usb stekker:

Afbeeldingslocatie: http://www.teccentral.de/reviews/sonstiges/coolermaster_q-tastatur/key1.jpg

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 14:36
Logitech heeft ook nog een OEM toetsenbordje me laptop toetsen en kost een kleine 20 euro.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

PeGys schreef op 12 april 2004 @ 11:06:
[...]

Logitech heeft ook nog een OEM toetsenbordje me laptop toetsen en kost een kleine 20 euro.
indd ik heb deze laatst ook besteld ik had hem binnen 3 dagen in huis en was in totaal met verzendkosten 31,74 kwijt.
en hij tikt echt lekker

Verwijderd

Mag ik vragen waar je die hebt besteld :P

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het is mogelijk dmv van bijvoorbeeld een PIC. Het tobo heeft een matrix die je moet aflezen en dan dmv een IC die waarde meegeven aan de PS2 poort. DIt alles is redelijk complex :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 18:44

M14

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:20:
Mag ik vragen waar je die hebt besteld :P
Wat dacht je van de Pricewatch??

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Hier kan je er een aantal vinden:

http://www.eynstein.nl/gg/89.html

Ben zelf van plan 1 van die laptop-achtige bordjes te kopen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Atlas schreef op 12 april 2004 @ 12:22:
Het is mogelijk dmv van bijvoorbeeld een PIC. Het tobo heeft een matrix die je moet aflezen en dan dmv een IC die waarde meegeven aan de PS2 poort. DIt alles is redelijk complex :P
valt opzich wel mee ;)

en het is toch niet voor niets CME?

je moet ff opzoeken hoe het ps/2 protocol in elkaar zit.

En dan de matrix op een pic aaansluiten samen met de ps/2

En dan is het een kwestie van een tabel maken die de ongang van de matrix omzet naar ps2

Voorbeeld:

Matrix:
code:
1
2
3
4
5
 |A|B|C|D
1|1|2|3|4
2|q|w|e|r
3|a|s|d|f
4|z|x|c|v

Dan druk je bv de "s" in en dan krijgt de pic als signaal B4, dit moet ie dan vertalen naar ascii (dacht ik) voor de ps/2 (lijkt me niet zo moelijk) en naar de ps/2 sturen

klaar ;)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ook niet zo groot :D
laatst op de beurs gekocht, geen merk, niks weet ik :/
zat in bruin doosje

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.76/rebels/uploadz/beurs2.jpg

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54
qware heeft die dingen ook, 30 a 35 euro

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik heb ook een toetsenbord van Coolermaster (foto staat hier ergens boven). Écht alu, met zwarte notebook toetsen, tikt geweldig, gamed geweldig. Stevig ding (redelijk beuk-proof). Alleen USB aansluiting, geen ps2 dus. Sommigen vinden dat een nadeel, ik heb er zelf geen last van (USB-Hub ;) ).

Alleen een (heel) groot nadeel: als je achter een andere pc kruipt met zo'n normaal blokkendoos toetsenbord krijg je geen fatsoenlijk woord meer op het scherm.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.teccentral.de/reviews/sonstiges/coolermaster_q-tastatur/key1.jpg
De letterverdeling klopt niet helemaal. :o

qwert Z uiop Ü
asdfghjkl Ö
Y xcvbnm

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
is duits

Verwijderd

lastig lijkt me ? maar ze zijn er ook wel met gewone US layout ...toch ?

edit:
http://www.eynstein.nl/a/3029.html
http://www.eynstein.nl/a/3658.html
http://www.eynstein.nl/a/3715.html
en de coolermaster: http://www.eynstein.nl/a/3077.html

jup ze zijn er ook met us layout..

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 20:23 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:19:
lastig lijkt me ? maar ze zijn er ook wel met gewone US layout ...toch ?
Ja zijn er, heb de mijne gekocht bij computerplanet. gebruik m voor me shuttle, prima ramplankje :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

niet echt duur trouwens...je zei dat het lekker gamed ?? ik heb interrese :) ze staan iig mooi naast mn logitech dual optical antraciet kleurige muis...in tegenstelling tot mijn (cheapass) logitech deluxe acces keyboard (€ 17)

edit:
wel goed voor RSI enzo, dat kreeg je toch minder snel met een dunner tobo?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 20:25 ]

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 08:24
Kheb gister de Logitech UltraX besteld, ben ik eindelijk van die luidruchtige Del(l) af.

Waarom doen ze een laptop toetsenbord niet als standaard, das toch veel relaxter, ik vind die t-borden met die grote toetsen maar vervelend (en lelijker) of zit er echt een voordeel aan?

Verwijderd

Kheb gister de Logitech UltraX besteld, ben ik eindelijk van die luidruchtige Del(l) af.

Waarom doen ze een laptop toetsenbord niet als standaard, das toch veel relaxter, ik vind die t-borden met die grote toetsen maar vervelend (en lelijker) of zit er echt een voordeel aan?
goedkoper om te bouwen ? of steviger ? meer hufterproof zeg maar ? bij mij op school gingen de dunne tobo's ongeveer anderhalve week mee, nu hebben we van die keytronic bakken. Je kunt er met een auto overheen walsen en ze typen nog door. Niet echt comfy maarja, het is wel nodig blijkbaar

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 20:28 ]

Verwijderd

Rebels schreef op 12 april 2004 @ 21:15:
zat in bruin doosje

[afbeelding]
De toetsen van dat ramplankje komen mij anders wel heel erg bekend voor. Is namelijk hetzelfde als van mijn Acer Travelmate 800 :D.
Ook die kromming zit er exact zo in. Lijkt mij dan gewoon dezelfde alleen dan los met ombouw.
Tikt overigens wel heel erg fijn die toetsjes!

Verwijderd

Rebels schreef op 12 april 2004 @ 21:15:
zat in bruin doosje

[afbeelding]
jammer man dat je niet weet welk merk ofzo dit is, ook niet eens op de achterkant van de toetsenbord gedrukt?

:) zeer handig dingetje voor een servertje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:31:
[...]

jammer man dat je niet weet welk merk ofzo dit is, ook niet eens op de achterkant van de toetsenbord gedrukt?

benq 6512-me (aka benq mini buddy)

heb het al een paar maand geleden hier gekocht in belgie ;)

Verwijderd

Het is mogelijk om een laptop toetsenbord aan je pc te sluiten.
Dit heb ik gedaan voor me mp3 speler.

Afbeeldingslocatie: http://www.otherweb.nl/img/mp3speler/6b.jpg

"
Voor de toetsenbord van de mp3speler hebben we de toetsenbord gebruikt van een oude IBM thinkpad laptop die voor gezien had gehouden. Deze toetsenbord is 1/3 kleiner dan een normaal toetsenbord, daardoor kunnen we de toetsenbord onder de mp3speler schuiven als we hem niet gebruiker. Eerst hebben we de toetsen combinatie doorgemeten met die gegevens hebben we hem aan een toetsenbord controller aangesloten van een ander normaal toetsenbord.

Bron: http://www.otherweb.nl/index.php?id=40&actie=show van me website
"

In de toekomst wil ik nog een mooie omhulzel om de toetsenbord maken.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:31:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.76/rebels/uploadz/toboback.jpg

das alle info erbij :Dg

versato oid:? , kan niks vinden op google
edit:
wel dus B) http://www.google.nl/search?q=6511-ME&hl=en

merk: Benq
Features :

Ergonomic 84 keys layout
10.6 x 5.1 x 0.6 ( inch)
0.45 pounds
Scissors' key switch offering quiet and low wobbling key stroke feeling
10 set /Carton
5 hot keys for Sleep, Volume up , Vlume down, e-mail and WWW
Silver enclosure and deep blue of keycap
Compliant with Windows 98, Windows ME, Windows 2000 and Windows XP
Plug and Play
Good to match with LCD monitor
Good to use with Tablet PC

[ Voor 42% gewijzigd door Rebels op 14-04-2004 18:02 ]

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 08:24
Kheb nu de logitech UltraX. Typt heerlijk, al zitten de toetsenwel wat los, waardoor je een rateltje hoort als je typt, niet dat ik dat erg vind, maarja er zijn mensen. Verder ziettie er strak uit. ik vind alleen wel dat de pootjes het toetsenbord niet genoeg oplichten (ruim halve cm) De mdeia toetsen zijn opzich ook wel handig en zijn ook mooi verwerkt in het geheel. Er is echter 1 probleemPJE. Dat is namelijk dat de rijen een beetje heel erg schuin staan op elkaar. Oftewel de driehoek WASD is nu uit zijn evenwicht, omdat de W iets teveel naar links staat en waardoor mijn worstenpoten elkaar in de weg zitten

[ Voor 3% gewijzigd door Jilvoos op 14-04-2004 17:47 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jilvoos schreef op 14 april 2004 @ 17:45:
Kheb nu de logitech UltraX. Typt heerlijk, al zitten de toetsenwel wat los, waardoor je een rateltje hoort als je typt, niet dat ik dat erg vind, maarja er zijn mensen. Verder ziettie er strak uit. ik vind alleen wel dat de pootjes het toetsenbord niet genoeg oplichten (ruim halve cm) De mdeia toetsen zijn opzich ook wel handig en zijn ook mooi verwerkt in het geheel. Er is echter 1 probleemPJE. Dat is namelijk dat de rijen een beetje heel erg schuin staan op elkaar. Oftewel de driehoek WASD is nu uit zijn evenwicht, omdat de W iets teveel naar links staat en waardoor mijn worstenpoten elkaar in de weg zitten
Het idee van die toetsenborden is juist dat je hem zo plat mogelijk op je tafel/bureau legt. Dit is om RSI te voorkomen.... Als jij hem dan weer op ligt :)

Ik zweer bij mijn Toshiba laptop toetsenbordje , korte aanslag, en erg licht!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Blasterxp schreef op 14 april 2004 @ 17:53:
[...]

Het idee van die toetsenborden is juist dat je hem zo plat mogelijk op je tafel/bureau legt. Dit is om RSI te voorkomen.... Als jij hem dan weer op ligt :)

Ik zweer bij mijn Toshiba laptop toetsenbordje , korte aanslag, en erg licht!
Dat mag jij eens bij de arbo gaan navragen ! pootjes onder toetsenborden MOETEN uitgeklapt.. (aldus mevrouw van arbo dienst)

Repareren doe je zo.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

Sine schreef op 14 april 2004 @ 19:34:
[...]

Dat mag jij eens bij de arbo gaan navragen ! pootjes onder toetsenborden MOETEN uitgeklapt.. (aldus mevrouw van arbo dienst)
Ingeklapt, kreeg nog commentaar van de ARBO coordinator op m'n werk omdat ik uitgeklapt werkte (tegenwoordig ingeklapt door gewenning aan laptops). Zoek ook maar op google: ingeklapt is arbotechnisch gezonder.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

volgens de arbo idd ingeklapt. Of dat lekker typt is een 2e (afhankelijk van je toetsenbord natuurlijk).
Pagina: 1