Beste Tweakers,
Een tijdje geleden heb ik een sweex adsl router gekocht. Ik heb het alleen nog steeds niet voor elkaar dat ik ermee op internet kan
(ik heb nu tijdelijk een usb modempje aangesloten). Ik heb alle aanwijzingen in de handleiding gevolgd. Allereerst heb ik de router aangesloten. Daarna heb ik de netwerkverbinding op "automatisch ip laten toewijzen" gezet. Daarna start run cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew. Daarna ga ik naar de webpagina van mijn router. Ik log in en ga naar "quick setup" en selecteer PPTP xDSL verbinding en vul de volgende gegevens in (overeenkomstig met de handleiding uiteraard)(ik heb zonnet-lite trouwens):
IP Adress: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 0.0.0.0
User ID: gebruikersnaam@zonnet-lite (met mijn eigen gebruikersnaam op de plaats van gebruikersnaam uiteraard)
password: (daar vul ik mijn wachtwoord in, en nee, capslock staat niet aan)
PPTP Gateway: 10.0.0.138
Idle Time Out: 10 (min)
Een aantal dingen zijn mij niet duidelijk, er is bijvoorbeeld ook een vak: MTU ik weet niet wat dat is, maar ik heb er gewoon 1492 ingevuld (zo moet dat bij de andere providers ook).
Er staat dat ik de pc af moet sluiten, na 10 sec de router uitzetten, na 10 sec weer aan en na 10 sec de pc ook weer aan. Al dit heb ik gedaan, alleen als ik naar de webpagina van mijn router ga en ik klik op status, en dan op internet connection. Dan staat er PPTP disconnected.
Ik ben nu zo ongeveer ten einde raad, ik ken de handleiding uit mijn hoofd, en nog ben ik er niet achter wat ik verkeerd gedaan heb. Mischien dat iemand van de tweakers het mij kan vertellen?
Een tijdje geleden heb ik een sweex adsl router gekocht. Ik heb het alleen nog steeds niet voor elkaar dat ik ermee op internet kan
IP Adress: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 0.0.0.0
User ID: gebruikersnaam@zonnet-lite (met mijn eigen gebruikersnaam op de plaats van gebruikersnaam uiteraard)
password: (daar vul ik mijn wachtwoord in, en nee, capslock staat niet aan)
PPTP Gateway: 10.0.0.138
Idle Time Out: 10 (min)
Een aantal dingen zijn mij niet duidelijk, er is bijvoorbeeld ook een vak: MTU ik weet niet wat dat is, maar ik heb er gewoon 1492 ingevuld (zo moet dat bij de andere providers ook).
Er staat dat ik de pc af moet sluiten, na 10 sec de router uitzetten, na 10 sec weer aan en na 10 sec de pc ook weer aan. Al dit heb ik gedaan, alleen als ik naar de webpagina van mijn router ga en ik klik op status, en dan op internet connection. Dan staat er PPTP disconnected.
Ik ben nu zo ongeveer ten einde raad, ik ken de handleiding uit mijn hoofd, en nog ben ik er niet achter wat ik verkeerd gedaan heb. Mischien dat iemand van de tweakers het mij kan vertellen?