Toon posts:

Sweex adsl router doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik een sweex adsl router gekocht. Ik heb het alleen nog steeds niet voor elkaar dat ik ermee op internet kan }:O (ik heb nu tijdelijk een usb modempje aangesloten). Ik heb alle aanwijzingen in de handleiding gevolgd. Allereerst heb ik de router aangesloten. Daarna heb ik de netwerkverbinding op "automatisch ip laten toewijzen" gezet. Daarna start run cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew. Daarna ga ik naar de webpagina van mijn router. Ik log in en ga naar "quick setup" en selecteer PPTP xDSL verbinding en vul de volgende gegevens in (overeenkomstig met de handleiding uiteraard)(ik heb zonnet-lite trouwens):
IP Adress: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 0.0.0.0
User ID: gebruikersnaam@zonnet-lite (met mijn eigen gebruikersnaam op de plaats van gebruikersnaam uiteraard)
password: (daar vul ik mijn wachtwoord in, en nee, capslock staat niet aan)
PPTP Gateway: 10.0.0.138
Idle Time Out: 10 (min)

Een aantal dingen zijn mij niet duidelijk, er is bijvoorbeeld ook een vak: MTU ik weet niet wat dat is, maar ik heb er gewoon 1492 ingevuld (zo moet dat bij de andere providers ook).

Er staat dat ik de pc af moet sluiten, na 10 sec de router uitzetten, na 10 sec weer aan en na 10 sec de pc ook weer aan. Al dit heb ik gedaan, alleen als ik naar de webpagina van mijn router ga en ik klik op status, en dan op internet connection. Dan staat er PPTP disconnected. 8)7

Ik ben nu zo ongeveer ten einde raad, ik ken de handleiding uit mijn hoofd, en nog ben ik er niet achter wat ik verkeerd gedaan heb. Mischien dat iemand van de tweakers het mij kan vertellen? :| 8)7

Verwijderd

Ik heb even de PDF gedownload en er staat bij het verhaal van de 10 seconden LAAT DE ROUTER TEN ALLE TIJDEN AAN. Dus je moet je modem 10s uitzetten en niet de router. Hopen dat het dan wel werkt.

http://www.sweexeurope.co...ads/LB_sweex-brrouter.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:15:
Ik heb even de PDF gedownload en er staat bij het verhaal van de 10 seconden LAAT DE ROUTER TEN ALLE TIJDEN AAN. Dus je moet je modem 10s uitzetten en niet de router. Hopen dat het dan wel werkt.

http://www.sweexeurope.co...ads/LB_sweex-brrouter.pdf
Welke modem? Ik heb alleen een router. Ze zijn in die handleiding zo verschrikkelijk onduidelijk weet je }:O . Ik heb alleen een router en ik kan die router helemaal uitzetten of helemaal niet. Het enige knopje dat er op zit is het reset-knopje.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 10:20 ]

Verwijderd

Je hebt dus een modem + router in 1, die kan ik niet vinden @ sweex site. Mischien is er gewoon iets mis mee!??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:22:
Je hebt dus een modem + router in 1, die kan ik niet vinden @ sweex site. Mischien is er gewoon iets mis mee!??
Tja, zou kunnen, hij is wel gloednieuw nog..........

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dat MTU nou eigenlijk?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 16:12

weebl

YARR!

Kijk, als je je telefoonstekker in je router propt werkt het inderdaad niet. Omdat er staat dat het een ADSL router is, betekend het nog niet dat het gewoon zo verbinding maakt met het internet. Je moet er een ethernet modem op aansluiten...

Je hebt dus nu een USB-modem en een router?

Dus koop eerst maar eens een ethernet modem, dan kan je verder zoeken...

Heb je voor het kopen van die router op dit forum gekeken? Dan was je erachter gekomen dat je wat mist...

[ Voor 6% gewijzigd door weebl op 12-04-2004 10:25 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
weebl schreef op 12 april 2004 @ 10:25:
Kijk, als je je telefoonstekker in je router propt werkt het inderdaad niet. Omdat er staat dat het een ADSL router is, betekend het nog niet dat het gewoon zo verbinding maakt met het internet. Je moet er een ethernet modem op aansluiten...

Je hebt dus nu een USB-modem en een router?

Dus koop eerst maar eens een ethernet modem, dan kan je verder zoeken...

Heb je voor het kopen van die router op dit forum gekeken? Dan was je erachter gekomen dat je wat mist...
Ik heb een broadband router 4 port 10/100 swicth met ethernet uitgangen.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:26:
[...]

Ik heb een broadband router 4 port 10/100 swicth met ethernet uitgangen.
Dus het is helemaal geen ingebouwd ADSL modem :? 8)7
Ja dan gaat dit zo niet werken, je had een Router incl ADSL modem moeten nemen. ;)

Je had één van deze http://www.sweex.com/content.asp?pcID=91 moeten hebben, want nu heb je geen ADSL modem begrijp ik dan?

[ Voor 33% gewijzigd door Br@m op 12-04-2004 10:33 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 12 april 2004 @ 10:29:
[...]

Dus het is helemaal geen ingebouwd ADSL modem :? 8)7

Ja dan gaat dit zo niet werken, je had een Router incl ADSL modem moeten nemen. ;)
Eerlijk gezegd was de vorige router kapot. Die deed het prima voordat hij kapot ging. Ik had nog garantie en ik heb deze er voor in de plaats gekregen. Hebben die imbicielen mij soms de verkeerde gegeven? :(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 10:33 ]

• weebl

weebl

YARR!

Deze?

En je hebt er verder geen ander kastje erop aangesloten?

Dan kan je idd weinig internetten, omdat er geen apparaat is die de telefoonlijn gebruikt voor ADSL. Wat ik me dan wel afvraag is hoe je verbinding denkt te maken met dit apparaat, heb je een UTP stekker op een telefoon kabel geklikt?

Zo moet het eruit gaan zien:

Internet-->Ethernet Modem-->Sweex router---PC's

Dit werkt, en ik denk dat je dit hebt:

"Internet"-->Sweex router-->PC's

Dat gaat dus niet werken, omdat die router alleen de verbinding maakt, in samenwerking met het modem (vertelt het modem in te bellen), en de verbinding deelt over de computers.
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:30:
[...]

Eerlijk gezegd was de vorige router kapot. Die deed het prima voordat hij kapot ging. Ik had nog garantie en ik heb deze er voor in de plaats gekregen. Hebben die imbicielen mij soms de verkeerde gegeven? :(
Was de vorige niet toevallig een multi-pc modem? Een kastje waar je en een telefoonstekker insteekt en 4 netwerkkabels in kan doen?

Zo ja, dan hebben ze je idd een verkeerde gestuurd...

Kijk anders of je hem in kan ruilen voor deze:

Deze

[ Voor 35% gewijzigd door weebl op 12-04-2004 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
weebl schreef op 12 april 2004 @ 10:35:
Deze?

En je hebt er verder geen ander kastje erop aangesloten?

Dan kan je idd weinig internetten, omdat er geen apparaat is die de telefoonlijn gebruikt voor ADSL. Wat ik me dan wel afvraag is hoe je verbinding denkt te maken met dit apparaat, heb je een UTP stekker op een telefoon kabel geklikt?

Zo moet het eruit gaan zien:

Internet-->Ethernet Modem-->Sweex router---PC's

Dit werkt, en ik denk dat je dit hebt:

"Internet"-->Sweex router-->PC's

Dat gaat dus niet werken, omdat die router alleen de verbinding maakt, in samenwerking met het modem (vertelt het modem in te bellen), en de verbinding deelt over de computers.

Als je een ingebouwd ADSL modem geval hebt is het iets anders...
Tja....... dan hebben ze mij echt de verkeerde gegeven :(

Verwijderd

Topicstarter
ow nee wacht ik heb een andere. Ik heb deze http://www.sweex.com/product.asp?pid=302

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 10:39 ]

• weebl

weebl

YARR!

Haalt nog niks uit, dat is nog steeds geen modem...

Verwijderd

Topicstarter
hm...whatever, ik geef die gasten wel op hun vet............
Pagina: 1