Toon posts:

XP of server 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een systeem gaan bouwen op basis van een DUAL CPU (AMD) omdat op mijn
huidige systeem (AMD 1.33 Ghz/512 Mb/32MB V6600 video) het werken onder
MAX 6 traag gaat :'(
Maar kan ik daar het beste XP of Server 2003 voor gebruiken :?
Mijn idee is om hier 1 Gb aan geheugen bij toe te passen, alsmede twee proc.
van 2 Ghz of hoger icm een ASUS Gforce 4 kaart van 128 Mb

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wordt het een desktop / workstation --> Windows XP Professional
Wordt het een server --> Windows Server 2003

Aangezien ik uit jouw post begrijp dat het geen server wordt, zou ik kiezen voor Windows XP Professional. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joni op 12-04-2004 08:56 . Reden: nasty typo :X ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Sterker nog, ik denk dat als de TS er Server 2003 op zet, en het vervolgens zo inricht als hij wil, dat hij dan alle extra opties uit Server 2003 heeft uitgezet, en een standaard XP installatie heeft draaien.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:15
BredeP schreef op 12 april 2004 @ 08:54:
Sterker nog, ik denk dat als de TS er Server 2003 op zet, en het vervolgens zo inricht als hij wil, dat hij dan alle extra opties uit Server 2003 heeft uitgezet, en een standaard XP installatie heeft draaien.
Je houdt inderdaad bijna een XP-machine over... maar er blijven verschillen. B.v. bij het afsluiten. 2003 Server wil b.v. van je weten WAAROM je wilt afsluiten (don't ask me why) of WAAROM je de pc gereboot hebt zonder netjes afsluiten.

En zo zijn er nog een aantal verschillen... Maar Windows XP professional ondersteund ook gewoon 2 processoren en 4 GB werkgebeuren.

Mijn conclusie: XP proferssional ondersteund gewoon die nieuwe hardware en bij 2003 Server moet je er nog ontzettend veel uitslopen wil je het zonder overbodige zooi laten draaien. XP professional nemen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door jurri@n op 12-04-2004 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's tot nu toe, dus het wordt (lees blijf) XP.
Maar kan ik de HD zo over zetten op het andere DUAL CPU systeem
en daarna booten en loppt alles dan of moet ik XP prof met SP1 opnieuw
installeren ivm herkenning van de tweede processor 8)7
Als modo had ik een "oude" ASUS A7M226-D in gedachten

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je houdt inderdaad bijna een XP-machine over... maar er blijven verschillen. B.v. bij het afsluiten. 2003 Server wil b.v. van je weten WAAROM je wilt afsluiten (don't ask me why) of WAAROM je de pc gereboot hebt zonder netjes afsluiten.
offtopic:
Dat is een kwestie van de GPO die op die computer actief is aanpassen en dat is binnen een minuut gebeurd. :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals uit dit topic duidelijk mag blijken: Gebruik geen "Microsoft Windows Server™ 2003" voor een workstation. Daar is het niet voor bedoeld; dus enig voordeel zul je er niet uithalen...

>WOS met slotje

Overigens kan ik het overzetten van de hdd van het ene naar het andere mobo / processoraantal niet aanraden; de kans dat dit goed zal gaan is kleiner dan een paar procent. De kans is groter dat je nog verder in de problemen raakt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Spider.007 op 12-04-2004 09:04 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.