Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Casio 1049 1,6 inch TFT aansluiten maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

Ik heb een 1,6" TFT schermpje van casio met het type nr. 1049 gesloopt uit een Pentax Optio S. Deze wil ik gaan proberen aan te sluiten op mijn computer.

Afbeeldingslocatie: http://www.monstar.nl/test/IMGP1012.jpg

Ik heb overal gezocht (google, casio.com en got) maar ik kan helemaal niets over dit beeldschermpje vinden.

Waar kan ik vinden wat ik met dit schermpje kan en hoe die aangesloten wordt (zit er soms een gewone DVI/VGA achtige poort op?)... of weten jullie iets?

Zouden jullie mij verder willen helpen?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

geweldig gezocht, heb je de FAQ van dit gedeelte al doorgelezen?
ik denk dat daar het antwoord op je vraag al in staat :Y)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:20
FAQ

Q
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/organiser/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

A
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Uitzondering hierop zijn de Nokia 3xx0, 5110 schermpjes. Deze schermpjes met ingebouwde Philips PCD8544 controller hebben een SPI interface die op de parallele poort aan te sluiten is. Bij YAMPP wordt deze bijv. middels een PIC aangestuurd en deze site laat een manier zien met een 74LCX245 voor de 3,3/5V level conversie. PC software die ermee werkt: parallelspi.zip. Zie ook de GoT topics: hier en hier.
Pinouts van diverse (I2C) GSM LCD's kun je hier vinden.

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Hmmm, van de 1149 e.d. zijn wel gegevens beschikbaar dus zou er van deze toch ook dingen te vinden moeten zijn?

Nou ja, ik zal het "projectje" op een laag pitje zetten en wanneer ik wat vindt zal ik dat hier posten..

Thanks