Toon posts:

Soort van Static Route

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej mense,
Ik heb een Draytek Vigor 2200e (heel trots op) en een SpeedTouch510(Wat minder trots op :r )...
Maar het gaat ff om die draytek. Wat ik wil, is eigenlijk een frame veranderen als ie een bepaald IP als destination heeft. ik vroeg mij of dit mogelijk is.

Voorbeeldje:
10.1.1.1 stuurt een pakketje naar 15.1.1.1
router(10.1.1.2) krijgt het pakketje van 10.1.1.1 en heeft geleerd dat alles wat naar 15.1.1.1 moet en van het lokale netwerk 10.1.1.0 afkomt, gestuurd moet worden naar 10.1.1.2.
Wat ie dus doet, is hij veranderd de destination van het pakketje en stuurt t vervolgens naar 10.1.1.2.
Het lijkt op een static route, maar dat is het niet, want je stuurt het niet alleen ergens heen, je veranderd ook de destination.

Iemand enige suggestie?
Alvast bedankt

Verwijderd

Waarom wil je dit zo doen :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je wil dus gewoon een vorm NAT (network address translation) ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Destination NAT, inderdaad. Kan met linux en iptables, maar ik denk niet dat die soho-router het ondersteunt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ik doen omdat ik met het volgende probleem zit:
Mijn netwerk zit aan de Draytek, maijn draytek zit aan de modem/router, de modem/router word gebridged naar de draytek (Modem/router is niet transparant) en mijn draytek verteld waar alle pakketjes heen moeten.
Maar nu kan ik vanaf mijn netwerk m'n eigen internet IP niet pingen (niet alleen pingen, want webserver kom ik ook niet op via m'n inet IP). Andere kunnen dit wel (Buiten mijn netwerk). Nu heb ik hier al het probleem voor gezocht, maar niet kunnen vinden. Maar met zo'n route kan ik gewoon zeggen, dat ie het moet doorsturen naar de PC waar het voor bedoeld is.
Snappen jullie??

Dus ja het is wel een vorm van NAT, maar niet helemaal, want NAT werkt alleen als het van buiten komt. (Dan doet ie t ook goed)

Verwijderd

Heb zelf ook een 2200E en die kan heel veel maar wat jij wilt ben ik nog nooit tegen gekomen. Andere oplossing: draai een lokale DNS met een forwarder naar de DNS van je provider. Als je dan pingt (als voorbeeld) naar www.mijndomein.nl zegt jouw DNS dat is 10.1.1.2 Als iemand dat van buiten doet pingt die naar jouw externe IP. Problem solved. 8)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met een cisco/linux bak zou dit wel kunnen. Met zo'n simpel huis tuin en keuken routertje niet ben ik bang

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Snap het probleem niet.

Wanneer ik m'n interne FTP op het externe IP adres benader, krijg ik keurig verbinding als of dat ik van buiten kom. Dit geldt ook voor ping.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Welke router gebruik jij dan?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Blijkbaar zit het probleem in je SpeedTouch510.
Als ik het goed begrijp is dit dus de nat/masq router omdat deze een intern IP adres heeft. Met google vond ik ergens dat je alle requests naar je extern IP kan redirecten naar een intern IP, dus lees de handleiding nog maar eens door.

Als dit niet lukt, kun je ook proberen om het masq gebeuren door je draytek te laten afhandelen, zodat deze dus het extern IP bezit.
Deze setup werkt perfect met mijn 3com officeconnect wireless router en de Zyxel prestige 600.

Voor de interne website kun je natuurlijk ook gewoon je externe hostname met het interne ip in je hosts file zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er achter dat het probleem wel in mijn draytek zit (wat btw geen huis tuin en keuken router is, ik hoop dat je t over me ST had :P) want als ik een traceroute naar mijn ip doe, zegt ie bij hop1 192.168.1.254(me draytek) en verder krijgt ie alleen maar time-outs. (andere traceroutes werken wel)
Het vervelende van die draytek is dat er geen debug optie in zit zoals in Cisco's dus ik kan ook niet zien waar het fout gaat.
Die ST gooit al alles wat ie binnen krijgt naar me draytek (inc pings en andere dingen) en van andere werkt het ook, alleen van binnenuit niet.

Maarruh, die Zyxell van jou, is die transparant? Anders kan ik me niet voorstellen dat je het Internet IP op je 3com kan hebben.
Dat zou wel alles oplossen gok ik.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:20:
....
Het vervelende van die draytek is dat er geen debug optie in zit zoals in Cisco's dus ik kan ook niet zien waar het fout gaat.
Die ST gooit al alles wat ie binnen krijgt naar me draytek (inc pings en andere dingen) en van andere werkt het ook, alleen van binnenuit niet.
....
Ik jeb zelf verschillende Drayteks (2600I/2200X) en heb dus niet het probleem.
Ik vermoed dat je ST het probleem veroorzaakt. Het local-loop-back blijkbaar niet je externe IP adres terug wanneer dat van binnenuit wordt aangezocht.

Evt. debug in combinatie met bijv. Etherpeek kan je doen met de optie "MAC Address for Logged Packets Duplication" wat je vindt in de "General Setup" van de Firewall Settings.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 23:24
een andere oplossing zou kunnen zijn om je host file aan te passen,
weet niet hoeveel pc's het gaat maar met 1 of 2 is dit een simpele tijdelijke oplossing

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
@Ptr0:
dat was ook mijn idee, maar als ik dir draytek ertussenuit haal en me laptop direct op de ST aansluit, dan doet die hele loopback zooi het wel.

@bokkie11:
Jah, dat zou een tijdelijke oplossing zijn, maar ik ben meer voor de professionele oplossing

Verwijderd

Nog even wat zitten testen en zoals PtrO zegt kan ik inderdaad op mijn eigen machine connecten op het externe IP adres mits ik de poort(en) forward. Mooi spul die Drayteks :) Mijn setup (ter vergelijking): 2200E v2.3.8, WAN port op DHCP, een tracert naar mijn externe IP levert 1 hop op.

Verwijderd

Topicstarter
WOOHOOO
dan ook niet het meest professioneel (naja eigenlijk wel), maar die speedtouch gaat eruit en ik krijg een Zyxell!!! :D
/me is weer blij...
Dood aan de ST's

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 15:48
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 00:36:
Nog even wat zitten testen en zoals PtrO zegt kan ik inderdaad op mijn eigen machine connecten op het externe IP adres mits ik de poort(en) forward. Mooi spul die Drayteks :) Mijn setup (ter vergelijking): 2200E v2.3.8, WAN port op DHCP, een tracert naar mijn externe IP levert 1 hop op.
Uhm, op het gevaar af 'ouwe' koeien uit de sloot te halen - hoe heb je 't nou opgelost... ik schijn exact hetzelfde probleem te hebben. maar kan hier niet goed uit opmaken wat nou de oplossing is (of ben ik nou echt zo stom?)
Pagina: 1